go_fast Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 har kjøpt en 85-mod golf 1.6. siden jeg kjøpte den har jeg ikke hatt annet enn problemer. har bytta plugger platinastift og fått justert tenninga og platinastiften på verksted, like forbannet så fusker den. virker som om den går bare på 3 syl. og den fjerde kommer av og til og da smeller den som et H..... noen som har forslag. begynner å angre sterkt på at jeg kjøpte golf........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 De 1,6 og 1,8 motorene er jo egentlig kjempemotorer da.. Har du sjekka pluggledninger? Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go_fast Skrevet Desember 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 nei. det har jeg ikke. skal gjøre det...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 oi..raskt svar evt Prøv med noen andre pluggledninger.. Klarte ikke verkstedet å få den til å gå orntlig?? Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go_fast Skrevet Desember 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 på det verkstedet er de tydeligvis ganske inkompetente som ikke klarer å finne ut av en gammel golf engang....... skal kjøpe nye pluggledninger i morra.........takker... bilen er forresten til salgs til høystbydende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 oki.. Har nok med de 2 Golfene jeg har...hehe Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Haha.. Høres ut som meg for et år siden,og jeg plages enda.. Sjekk ut alle vakuumslagene bak på forgasseren,instruksjoner finner du i Haynes boka,husker ikke sidetall,men er ei skisse der,så du får alle slangene der de skal være,hvis noen er løse.. Har bytta fordelerlokk,rotor,plugger,pluggledninger og greier og greier.. Meeeen,den platinastiften,hva faan er det,og hvor faan sitter den? Ja,disse forgasserne er et kapittel i seg selv,og det kapittelet virker det som om man aldri blir ferdig med.. Men,la oss se på det fra den positive siden,vi dør momentant hvis vi kræsjer i over 30kmt i timen .. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go_fast Skrevet Desember 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 platinastiften sitter skrudd fast med en skrue nedi fordeleren. kan ikke svare helt konkret på hva den gjør.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Ok.. Kanskje det er den som er utslitt hos meg? Hmm,visste ikke at jeg hadde en slik en gang.. Hmm igjen,i kveld blir Haynes manualen lesestoff på senge,som så mange andre kvelder og netter.. Kjøp deg Haynes-boka hvis du ikke har den,er hjelpsom en gang i blant.. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go_fast Skrevet Desember 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 ok. takk. skal gjøre det.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manics Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 På min 83-modell Golf 1 så måtte jeg bytte ei vakumklokke, vakumregulator eller noe sånt.. Bilen gikk som ei billig hore før den ble bytta, og vi prøvde igrunn ALT. Gikk RÆVA når den var kald, men kom seg når den ble varm. Hadde den på verksted også, de gjorde bare vondt værre. Men når den vakum-greia ble bytta så ble det en ny bil - synd bare at jeg hadde gitt opp hele bilen uka før og kjøpt Golf 2.... Nå står eneren på låven til søstern, og der står den godt!! Siter Honda - The power of dreams :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go_fast Skrevet Desember 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 er det den grønne "ballen" som sitter ved siden av forgasseren......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manics Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Nei, var visst ikke den. På eneren min var det en svart rund og flat greie..plast, vakumklokke. Sitter bak på forgasseren på eneren. Bytta ikke sjøl, så jeg er ikke helt sikker her... Men det er vel andre her som har litt mer peiling??? :confused: En bekjent som kjører 86-modell Golf 1.8 har nemlig bytta samme del, og da gikk bilen som ei klokke. Mulig at det er en svakhet? Kosta dog litt mer til toeren enn til eneren har jeg fått høre, kosta vel 3-400 på min.. Siter Honda - The power of dreams :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go_fast Skrevet Desember 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 ok....... er det noen her få forumet som vet hvor vakumklokka i en golf II 1.6 sitter, og hvordan den ser ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 He, he.. Go_fast.. Den dårligste delen på golf 2 noengang er den pierburg drit forgasseren. Vakum klokka sitter på den, men du kan like godt bare dra til høggeren og bytte hele forgasseren til du finner en som sviver bra... koster deg sikkert ikke mer enn 400, og det tar bere et minutt å bytte forgasser... Er igrunnen ingen som kan justere disse forgasserene helt, til og med vag verksted har problemer her.... Så du er ikke den første som har hatt dette problemet :) Pleier som regel å være forgasseren som er på bærtur, spesiellt choke funksjonen med tilhørende vakuumklokke.... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg