CerveZa Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Har en 96 A4 1.8TQ, er vel AEB maskinen som står i den? Det eneste som er gjort med den er at det er montert konisk K&N filter. Noen måneder etter montering begynte dumpventilen å bråke, en litt slapp høy fiselyd. I går skifta jeg ut dumpventilen med en annen original jeg fikk tak i, har stått i en 95 1.8T (ikke Q), fjøra kjentes litt strammere ut på den jeg satt inn. Det gjorde ingen utslag, samme lyd. Etter litt kjøring med den nye dumpventilen begynte det i tillegg til den høye slappe fiselyden å komme et slags vakuumpopp når jeg slapp av på 2.500 o/min eller høyere, tenk deg at du klemmer sammen ei plastflaske, putter tommelen i hullet og drar ut tommelen, så får du et slags "pop", ligner på den lyden. Har sjekka slanger, alt virker tett, har prøvd uten luftfilteret, samme lyd. Skal prøve med den originale luftfilterboksen med innsats i dag, men tviler på at det gjør noe utslag. Noen tips til hva det kan være? Siter 1996 A4 1.8T Quattro sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Du er klar over at Kon-filter har en tendens til å lage "fise-lyd" håper jeg? Tenkte bare å starte ett sted :) Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CerveZa Skrevet Desember 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Ja, det er jeg. Dette skjedde 2-3 måneder etter filteret var montert, etter jeg byttet dump-/resirkulasjonsventilen mend en som har stått på en -95 1.8T fikk jeg også et slags "bopp". Jeg mistenker at begge ventilene er defekte, at de ikke blir åpnet skikkelig, eller at vakuumslangen som åpner den ikke er tett, slik at ventilen ikke blir åpnet skikkelig eller raskt nok, og at luften får en spesiell sirkulasjon når den går igjennom denne som lager en spesiell lyd. Har kjøpt innsatsfilter, og skal montere luftfilterboksen i dag, se hva som skjer, kanskje bytte vakuumslangen. Ny ventil koster rundt 300,- så mulig det også blir kjøpt. Men jeg har ikke lyst å ta av fronten igjen, det var kjedelig... Siter 1996 A4 1.8T Quattro sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Da er det nok en defekt Dump du har fått deg ja, de er ikke akkurat av høy kvalitet de plast sakene der... invester i et bedre ett, mer holdbart og du har mange valgmuligheter lukket/atmosfærisk. Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CerveZa Skrevet Desember 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Jeg går originalt helt til det blir bra, så får jeg se. Han jeg fikk dumpen av, den som hadde stått i -95'en, sa ingenting om at den var defekt, men den har lugget en stund, så mulig den er morkna eller noe. Jeg får bare prøve meg frem, har heldigvis mekanikerkamerater :) Siter 1996 A4 1.8T Quattro sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Originally posted by CerveZa Jeg går originalt helt til det blir bra, så får jeg se. Han jeg fikk dumpen av, den som hadde stått i -95'en, sa ingenting om at den var defekt, men den har lugget en stund, så mulig den er morkna eller noe. Jeg får bare prøve meg frem, har heldigvis mekanikerkamerater :) Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke kjøpt en orginal dump.. Den er av plastikk og tåler ikke all verden.. Du får kjøpt aluminiumsdump som er beregnet til 1,8T motoren og som er MYE mere holdbar.. Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HolkestadRacing Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Men jeg har ikke lyst å ta av fronten igjen, det var kjedelig... [/b] Du trenger ikke å ta av fronten for å skifte ventilen. Siter Driving Is Noting Without Control -Audi A4 Turbo Quattro xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert) xGolf 2 gti turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CerveZa Skrevet Desember 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Har nå satt på den gamle dumpventilen (tatt bort den fra -95'en), "bopp" lyden er borte, fjæra var litt strammere på den fra -95'en, så jeg _tror_ grunnen til "boppet" er at ventilen åpna seg for senere, skulle bytte vakuumslange også i dag, men det var ikke å oppdrive i nærheten, men den virker grei enda. Hvordan du kommer til uten å dra radiatoren litt ut forstår jeg ikke, så tynne armer og hender har hvertfall ikke jeg, mulig det er forskjellig fra år til år? Siter 1996 A4 1.8T Quattro sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Originally posted by CerveZa Har nå satt på den gamle dumpventilen (tatt bort den fra -95'en), "bopp" lyden er borte, fjæra var litt strammere på den fra -95'en, så jeg _tror_ grunnen til "boppet" er at ventilen åpna seg for senere, skulle bytte vakuumslange også i dag, men det var ikke å oppdrive i nærheten, men den virker grei enda. Hvordan du kommer til uten å dra radiatoren litt ut forstår jeg ikke, så tynne armer og hender har hvertfall ikke jeg, mulig det er forskjellig fra år til år? Du kommer vel greit til om du tar den ut fra undersiden? Det gjør iallefall jeg... Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CerveZa Skrevet Desember 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Originally posted by vwfreak Du kommer vel greit til om du tar den ut fra undersiden? Det gjør iallefall jeg... Muligmulig, kan prøve det neste gang, takk for tipset. Originaldump kosta 1000,-, det betaler jeg _ikke_ for den. Siter 1996 A4 1.8T Quattro sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HolkestadRacing Skrevet Desember 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 Originally posted by CerveZa Jeg går originalt helt til det blir bra, så får jeg se. Han jeg fikk dumpen av, den som hadde stått i -95'en, sa ingenting om at den var defekt, men den har lugget en stund, så mulig den er morkna eller noe. Jeg får bare prøve meg frem, har heldigvis mekanikerkamerater :) tar det lett fra under siden, me klarer det fra over siden om du tar av overste deksel til reg reim, har gjort det mange ganger Siter Driving Is Noting Without Control -Audi A4 Turbo Quattro xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert) xGolf 2 gti turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg