Gå til innhold

Mini Manta GT/E Prosjekt : )

Ranger emnet

Sea_West

Anbefalte innlegg

Har nå startet på mitt lille prosjekt på en opel Manta GT/E dette er en Modell bil. i Hvilken størelse det er er jeg ikke sikker på, men kjøpte i alle fall bilen i tyskland for ett år siden men har ikke klart og summle meg til og starte på den før nå.

Til nå har jeg:

-Senket den forran

-skrudd og tatt ifra hverandre absolut alle deler

Mine planer er:

-Senke den bak

-Lakkere den svart eller blå (hva synes dere?? den er gul)

-sette i veltebur

-Store høytalere(bassere) og forsterker i hattehylle(må sette det i hattehaylle fordi det ikke går og åpne bagasjelokket

-Prøve og få til vingedører noe jeg fort så blir vanskelig når jeg tok av dørene

-prøve og få tak i noen kule felger, de jeg har på nå er nemmelig noen stygge grå plattfelger:D

-større endestykket på eksosrøret

-kanskje spoiler???

-prøve og sveise på eller lime på noe sidekjørt jeg skal prøve og få fikset på skolen(tror ikke det blir så lett og sveise)

-muligens sote rutene

-racing seter om jeg får tak i eller får lagd

Så da håper jeg på noen forslag fra dere om hva jeg kan gjøre, hvordan jeg kan gjøre det men det må være mulig og gjøre.

Bilder kommer bare jeg får ladet opp batteriene på kameraet. hehehehe

:D :D :D :D

Sånn går det når man ikke har noen ordentlig bil:D

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BILDER:

Her er det tre bilder fra da bilen var orginal:

PCDV0002.jpg

PCDV0003.jpg

PCDV0004.jpg

Her er tre bilder av bilen når alt var tatt av:

PCDV0001.jpg

o.jpg

fg.jpg

Her ere bilen etter senking (det er bare karosseriet som er sotet løst oppå for og vise åssen den ble etter senking) ble ganske fornøyd: )

a.jpg

PS: det er lyset og ett dårlig kamera kombinert som sørger for dårlige bilder

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Urgolf

Hvordan i granskauen senker man en modellbil? Kapper i plasten?:D

Konge prosjekt, men jeg ville tro at det tar ikke skade å omlakkere den tenker jeg...

det er bare å kappe fjærer det :)

Men skaff deg et litt bedre kamera så det er mulig å se noe annet enn bare fargen på bilen ;)

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5:

"Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke noe ordentlige fjærer, men den er veldig detaljert og fin ellers, kjøpte den i berlin men så en internettside for en stund siden der jeg så de solgte en helt lik en.

Men lurer på om det er noen som vet om noe sted som jeg får kjøpt løse deler som felger o.l?

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Originally posted by C_West

Men lurer på om det er noen som vet om noe sted som jeg får kjøpt løse deler som felger o.l?

Eneste tipset jeg kan gi deg er å søke litt rundt etter div hobby butikker i utlandet, da disse ofte har ett stort utvalg av felger til 1:24biler osv. Nå veit ikke jeg hva skalaen på bilen din er, men du kan jo også gå til innkjøp av Tamiya eller annet modellbil byggesett og konvertere bremsene og felgene over på mantaen!

Lykke til.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider