Gå til innhold

åssen motor har du i din 240?

Ranger emnet


psychoExtreme

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min motor. Flere modifiseringer skal gjøres senere med årene...

 

Utgangspunkt: B230K

 

- Borret til 2,4L

- ET tenningsanlegg

- Mahle stempler

- Forsterkede råder.

- Balanserte råder og stempler sammen med veivaksling, svinghjul og clutch.

- Planet blokk

- Portet topp,

- Ventiler felt opp i toppen for å ikke slå ned i

stemplene,

- Hvassere cam.

- To doble Weber 48mm forgassere med carbon

luftinntak,

- Grenrør

- 2,5'' eff. anlegg.

- Bilen er bremset i en ny og presis bremsebenk.

- 215HK i motor og 189HK i bakhjula.

- Alle lagre og pakninger er nye.

- Allt er vekjustert

- Alu reimhjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23AT. Borra til 2 overdimensjon, mahle smidde turbostempler, T3/T4 turbo, doble 40mm dellorto gassere, 3" downpipe 2,5" videre, turbosmart dump, standard 530 topp. Planer videre er å bytte til en wastegateklokke som klarer mer enn 0,8 bar som jeg kjører på nå, alu ic og kanskje ny kam, evt porting av topp eller en 405/531.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b6304f, fra 960 95'

den er standard på dette tidspunkt, men den får vel chip, effektanlegg, effektfilter.

 

orginal specs: 3.0 rekke6, 24v. 204hk/267nm

80% av nm på 1000rpm.

 

den er ikke nedi enda, pga jeg har ikke lokalisert bakaksel som

jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

b6304f, fra 960 95'

den er standard på dette tidspunkt, men den får vel chip, effektanlegg, effektfilter.

 

orginal specs: 3.0 rekke6, 24v. 204hk/267nm

80% av nm på 1000rpm.

 

den er ikke nedi enda, pga jeg har ikke lokalisert bakaksel som

jeg trenger.

 

kan jo nesten vere orginal da.. 213Nm ved 1000rpm er jævla bra da.. min B230FK har "bare" 230Nm.. og det ikke før 2300rpm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal inn i vinter:

 

-96 230fk med underspyling

- eagel H-profil råder

- Smidde Venolia stempler

- Sam Gr.A eksos manifold (matchporta)

- 750cc @ 2,7bar RC Engeenering dyser

- Turbonetics super60 i steg5 i et .82 turbinhus

- 3,5" downpipe og 3" resten

- Stor IC

- stor oljekjøler

- Porta 531 med Gr.A T5 kam

- dobble ventilfjærer

- EFI Euro-1 til å styre bensin og tenning

- Getrag 262cr med GrA clutsjhus

- Sach Sporting 655 trykkplate og 4 pucka sinter

- Bosh 044 som hovedpumpe + tankpumpe

- Mappes av Skinne Bros Racing

- +++++

 

 

Vist alt går som det skal, burde det bli morro til sommer`n :)

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Chevrolet 350 TPI V8 i min! Blokka er ifra 1973 men er senere totalt bygget om med TPI systemet og mer godsaker inne i den! Neste vinter skal jeg sette i mer og satser på et mål på rundt 500-600 hk! Så det spørs om det ikke er lettere og billigere å skaffe seg en kompressor på den istedenfor å modifisere den jeg har! Altså ny motor med kompressor!

Men vet ikke helt hva jeg bestemmer meg for! Time will show!

Sikkert som å spytte snus klaser i kirka å ha V8 i Volvo så jeg beklager dette! :cool:

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HPfreak

Har en Chevrolet 350 TPI V8 i min! Blokka er ifra 1973 men er senere totalt bygget om med TPI systemet og mer godsaker inne i den! Neste vinter skal jeg sette i mer og satser på et mål på rundt 500-600 hk! Så det spørs om det ikke er lettere og billigere å skaffe seg en kompressor på den istedenfor å modifisere den jeg har! Altså ny motor med kompressor!

Men vet ikke helt hva jeg bestemmer meg for! Time will show!

Sikkert som å spytte snus klaser i kirka å ha V8 i Volvo så jeg beklager dette! :cool:

 

bilen din er jo legendarisk, så den er jo grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en b230ft, med 405topp, hjemme laga 2,5" eksos ++ i bruksbilen..

 

242 prosjektet, går å skriker etter en 850t5r motor, så hvis noen har en på lur..skrik ut :D

 

har forøvrig oxo en b230et,531++ nyoverhala, stående og slenge..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

bilen din er jo legendarisk, så den er jo grei :)

 

gamle bilen til trond?

 

"sjøgrønn-mørkeblå" med jpmk18 v8 tpi m/nos?

 

Eller er det en annen bil?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår