Gå til innhold

Peugeot 205 gti langtids prosjekt

Ranger emnet

Villis

Anbefalte innlegg

Personlig så er jeg litt glad i disse "supra" pottene som de selger på AST.

http://www.astperformance.com/universal/exhaust.php

Men de selger og de samme(mener jeg) på den jalla sjappen på danmarksplass som heter Universal Bilstyling. Og til en mer fordøyelig pris i tillegg. Men om du liker dem eller ikke er jo din sak!:)

Og bredding er fett! Helt enig! Kunne kanskje tatt en titt på noe sånn "Delta" bredding.(Lancia Delta altså) Har ikke sett noen som selger sånn bredding så det må vel kanskje bli hjemme lagd isåfall.

http://www.autofive.com er forresten en grei side med diverse stash til 205. Og ganske greie priser og! Men det er ikke gratis å få de inn til Norge da...

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du trimme 205'n er det letteste og få tak i en mi16 motor og sette inn, 160 hk med engang, går som ett skudd!

Du kan jo også gå for t16, men ikke direkte lett og få tak i og ikke lett og få gokjent.

Jeg kjører selv en Peugeot 205 gti med mi16 motor. Den er på langt nær orginal, men bilen er fult gokjent alikevel. Over 220 hk på hjula, 6 trins gir kasse. osv osv

Mye penger for og få til noe sånt

Men og sette inn en vanlig mi16 motor er og anbefale:) Går som faen! :D Og bremser kan du ta fra en 306 GTI-6. Rundt 5000 for alt du trenger nytt.. (Derimot brukt kan du vel omtrent ta bort en 0 :p) Har dele nr osv til det hvis du skal ha..

Styling på 205 syns jeg det bare er 2 ting som gjelder: Dimma kit(Eller t16 replica) og helt orginal men lakkert. Jeg har min helt orginal.(Bortsett i fra senket\stivere understell og invendig i bilen)

T16 replica får du til rundt rundt 8000 +lakkering

Hvis det er noe spes du lurer på så pm meg elns, jeg skal svare så godt jeg kan

(Og btw 4" effekt annleg osv på en 205 gti er helt bortkasta, 2.5 - 3" maks )

Uansett, Lykke til! Go pjuge! :D

87- Peugeot 205 gti i16v (200hk++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t-16 motor kan man bare slå i fra seg med en gang. For det første får du omtrent ikke tak i det, for det andre hadde det blitt uhensiksmessig dyrt, om du hadde fått tak i en....

mi16 motoren derimot er et yppelig valg! man kan unngå å slå inn torpedovegg og flytte radiatoren, ved å kjøpe / lage tilpassede deler (kortet insugsmanifold osv) litt dyrt da, men da blir det jo mere "ordentlig" gjort. http://www.pugspares.co.uk http://www.mi16conversion.co.uk

lykke til! morro bil dette, har hatt en selv faktisk å det er mye kjøreglede for pengene, men det blir jo litt skruing på en sånn gammel bil (som sikkert er rassekjørt en god del).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner en hugger med 205 inne så må du spørre etter en med automat! De har et annet panser med sånn "Power bulge", altså en forhøyet del midt på panseret.(mener det var de med automat som hadde det)

Men med dette panseret så(mener jeg at)du kan slipper å modifisere et innsug eller kjøpe et forkortet et hvis du skal slenge i en Mi16.

Mi16 motoren kan du forresten få opp i 2,4 liter(boring+slaglengde)! Da har du greit med bunndrag! Men jeg ville ikke anbefalt dette hvis du skal turbo konvertere.

Biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig godt mulig jeg tar feil men jeg har hørt at man ikke trenger noe annet enn motor. Bremser og understell kan visst holde det. Men jeg kan ta feil!

Det skal nesten være "plug and play" etter hva jeg har hørt. Fins faktsik sånne "gjør det selv" guider på nettet. Tror bare det er snakk om å banke inn torpedovegg for plass til manifold og så er det selvfølgelig ledningsnett da...

Biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panser?! det har ikke noe og gjøre med om motorn passer.. Værtfall ikke med innsuget. Innsuget går for langt fram så det dytter inn i radiatoren,

Flere måter og fikse det på: Flytte radiatorn ned. Korte inn innsuget. Sette på doble gassere. Bygge nytt innsug. osv

Andre ting som burde byttes er det nedre motor feste, det må være stivere. 1.9 gti'ene er lettest og få gokjent, siden dem har skiver forran og bak fra før.. Kort fortalt hva du trenger:

-Motor med lednings nett(5000,-)

-Nytt motorfeste(500+-)

-Grenrør(Rundt 3000,-)

Ikke gå for en sånn "fjøsmekk" bytting.. får du aldri gokjent det.. Ikke bank inn torpedo veggen værtfall :p Kjøp heller ett grenrør eller sveis ett selv.. Jeg har ett liggenes hvis du er intrisert.

Mi16 motor er lettest og få tak i på dynga.. enten i norge eller sverige.. Sverige er billigst sånn ca, hvis man ser bort i fra turen ned dit for og hente det :p http://www.fbt.se der finner du alt du kan orke av deler ;) kan sende pris fårespørsler osv..

87- Peugeot 205 gti i16v (200hk++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mekkingen på bilen godt i gang.

Har begynt å montere diverse lakkerte deler forran, dette er verre en ett puslespill.. alle delene var demontert før jeg fikk bilen..

PICT0078.jpg

PICT0082.jpg

Seter, teppe, støydemping osv er tatt ut, dette er fordet jeg må sveise litt på insiden, det har vært litt rust som nå er kuttet vekk..

PICT0079.jpg

PICT0077.jpg

Er litt smårot med det elektriske systemet

PICT0080.jpg

sentral låsen fungerer ikke som den skal, tror jeg trenger en ny motor, viss det er noen som har en sånn som dette å gi meg er det bare i si i fra.

PICT0084.jpg

Det var det for denne gang, kommer tilbake med mer så snart jeg har gjort noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Har fått tak i en potte som i hvertfall passer, om den ikke er det heftigste man får så får jeg i hvertfall bilen godkjent med den..

Det er en simons effekt potte som har stått på samme bilen før..

Beklager å si det men Simons er ikke noe bra greier. Meg og en kamerat skal begynne på et 205 prosjekt i påsken. Han har eid den et par år, men nå har jeg kjøpt meg inn, så vi eier den 50/50. Skal bli kose/søndags/bane bil. :)

Han kjøpte simons effekanlegg til den, men hev den av igjen etter relativt kort tid. Ikke fornøyd med verken passform eller kvalitet. Nå står det komplett Supersprint med grenrør. Meget fornøyd med dette!

800801.jpg

800824.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider