Gå til innhold

Aaarrgghh!! Hater MilitÆret!!!!!

Ranger emnet

Henrik H

Anbefalte innlegg

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

men hvis man ikke vil inn så kommer man ikke inn.

Gode nyheter =)

Jeg vil absolutt ikke inn!! Har en super jobb, endelig fått meg en morsom bil...

Driver å legger opp ei liste med unnskyldninger selv, trur synet, hofta, ryggen og den genrelle dvaskheten er god nok grunn i seg selv :)

har en kompis som møtte opp første dagen, da han fikk beskjed om å gå en tur i skogen fikk han sjokk. Satte seg i bilen og dro hjem! Det anbefales ikke, ble mye stress det der :P

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i militæret nå.

Er plassert på Ørlandet som mini buss sjafør.. Kunne ikke hatt det bedre egentlig. vi er 5 stk på hvært lag, så hver av oss kjører kansje i snitt 4-5 turer om dagen. Så det blir en del TV tjeneste.. 2 uker på 1 uke fri. Ikke hatt på meg felt uniformen siden rekrutten, det er 3mnd siden..

Eneste som suger maks er lønna.. 3800kr i mnd..

Og ja det er TOTALT menings løst og være der, alt i alt. Jeg hadde skaffa kanske mange flere penger i statskassa om jeg var hjemme.. Tenk på det jevla poltikere.. Ja jeg betaler helller 150000kr i skatt enn og være i militæret...

Dagens lille utblåsning.. Kjenner jeg blir varm bak øra bare av tanken på militæret.. HUFF.. 6 mnd igjen..

HV er vel egentlig greit viss du liker og løpe rundt i skogen og leke rambo.. De som har finest utstyr om dagen..

Du er ferdig med rekrutten/førstegangs tjenesten på 6mnd. Men du må på rep 1 uke i året til du blir 44år gammel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken avdeling i HV?

Vet ikke, skal ringe å høre med de en dag. Men blir vel sikkert på værnes ihvertfall. Hva slags forskjellige avdelinger er det egentlig?

HV er vel egentlig greit viss du liker og løpe rundt i skogen og leke rambo..

Hehe, leke rambo høres jo ikke værst ut.

En ting jeg lurer litt på.. Er det trådløst nettverk inne på basen? Sånn at jeg kan sitte på rommet mitt med bærbaren for eksempel, eller må man på et datarom?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk eg ganske fin tid i militæret. Fikk da opplevd noe anet enn hva jeg gjør til daglig. Men det kommer gjerne an på hvilke tjeneste man blir satt til.

Det eneste kjipe er at man ikke får betalt en dritt for det. Bruker jo en hel ukelønn om en finner på å ta en tur på byn el no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er oppdelt i forskjellige avdelinger alt etter hvor i landet du er.

http://www.mil.no/hv/start/;jsessionid=PZ0TRYQCZWJ1RQFIZYGSFEQ?_requestid=22715215

Så siden jeg er hjemmehørende i sogn og fjordane, lander jeg på setnesmoen i møre? Er det sånn det fungerer?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man "får" jo en del ting av militæret også da som vi ikke må glemme:

-Mange får forskjellige bokstaver på lappen sin (feks. lastebil, buss; trenger bare sivil oppkjøring)

-Jeg fikk en amerikatur, samt forskjellige turer over hele norge (jeg var journalist)

-Feiende flott uniform som trekker det motsatte kjønn (gjerne også det samme, om man er gakk gakk)

-nesten gratis togturer (om du "mister" uniformen, har du samme pris i mange år)

++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Jaja, dette er jo ikke den mest bilrelaterte tråden på forumet, men får kaste meg på..

Ble innkallt nå for 2 mnd siden til militærpolitiskolen på sessvollmoen, to år etter alle andre på mitt kull. da er jeg midt i mitt 3 årige fotograf studie, så noe mp tjeneste blir uaktuelt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man "får" jo en del ting av militæret også da som vi ikke må glemme:

-Mange får forskjellige bokstaver på lappen sin (feks. lastebil, buss; trenger bare sivil oppkjøring)

-Jeg fikk en amerikatur, samt forskjellige turer over hele norge (jeg var journalist)

-Feiende flott uniform som trekker det motsatte kjønn (gjerne også det samme, om man er gakk gakk)

-nesten gratis togturer (om du "mister" uniformen, har du samme pris i mange år)

Er ikke pålangtnær så mange som får bokstaver på lappen sin lengere nå som det var.. Jeg hadde tre dagers kurs og 3 kjøre timer med mini buss.. Får bare kjøre miletært registrert kjøretøy i tjeneste tid i uniform.. og med kjøre ordre..

VO har også kuttet ut all oppløring på kjøre tyer og. PGA at de som som styrer dette landet her har sagt art man ikke skal sørge for tjenester som kan kjøpes utenifra.. Man skal ikke ta jobben fra de som driver med det altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe som helst sammen heng mellom bosted og tjeneste sted... HV har vel rekrutt skole på værnes? Men du kan jo få oppmøte til plassen nærmest deg ved en eventell mobilisering..

Da skjønner jeg.. Da er det jo bare å håpe at jeg lander en grei plass med greie medsoldater da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider