Gå til innhold

Jess, jess, 535i...

Ranger emnet

Jensemann

Anbefalte innlegg

Takk.. Er vel det eneste som er særlig pent med bilen;) Ja, skrudde det av for å komme til.. Men jeg er ikke helt fornøyd enda.. Så det skal av før sommeren, da blir det vannsliping med 2000 korning.. Får vel ikke beste inntrykket fra bildet da. Litt dødt her for tiden.. Har vært mye skolearbeid og jobbing. Er snart ferdig med arbeidet på bulken. Skal få sandblåst og sveist baken i løpet av ikke altfor lang tid. Må jo ta det før rusta tar overhånd! Venter FREMDELES på interiør delene fra forrige eier! Får også dører. Skal få lakkert høyre bakdør samt bakskjermen.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Utenom en god del sparkling, så har det skjedd lite her. Hadde regnet med å selangt etter delene mine. Men ser ut til at jeg får to dører, og interiørdelene jeg mangla. Med gulvteppet for beige-skinn. Høyre bakdør må skiftes også, og den følger med.

EDIT: Fikk delene ja... Var begge dørene på høyre side. Trengte jo høyre bakdør, så det var bra. Fikk også så og si alt av det jeg mangla til interiøret. Fikk hanskerom, gulvteppe, midtkonsoll, og det dekseldritet under rattstammen i beige. Eneste jeg mangler nå er et "deksel" i seteryggen på passasjersida, i beige. Har blått, men blir liksom ikke det samme...

Ble en del penere. Har ikke fått satt inn gulvteppe enda. Får vente til mandag.

Har også funnet meg to sveisere. Ser lyst ut nå.

'84 Alfa Romeo GTV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Skjedd lite her på veldig lenge. Arbeidsinnsatsen har vært preget av mottoet; don't fix it, if it ain't broken!

Har sparkla meg så og si ferdig. Liten touch igjen.. Har også fått sveist på bakenden.

Sexy før-bilde:

P1001185.jpg

Mer sexy etter-bilde:

Jens007.jpg

Jens008.jpg

Bakenden sveist:

Jens009.jpg

Fronten(uten at det er gjort noe, eller skal gjøres noe med den da..)

Jens006sladdaskilt.jpg

Gode blilder? Nei.. Godt lesestoff? Nei..(vårt land altså..)

'84 Alfa Romeo GTV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der! Fremgang!!

Du har vel ikke gått i samme fella som lillebroren min?brukt quick grunning? heyyou

(det er stor fare for at den reagerer med lakken som skal oppå) violin

Joda. Det har jeg. Men kan ikke akkurat si det var noen felle. Skulle bare på for å få en jevnere overflate(lettere å se ujevnheter). Den skal av igjen i morgen. Skal til hgsd å kjøpe lakk og grunning.

'84 Alfa Romeo GTV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Det har jeg. Men kan ikke akkurat si det var noen felle. Skulle bare på for å få en jevnere overflate(lettere å se ujevnheter). Den skal av igjen i morgen. Skal til hgsd å kjøpe lakk og grunning.

D va godt! Eg måtte barra sjekka at du visste de ;) E litt surt når de bjunda å koka..hehe

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D va godt! Eg måtte barra sjekka at du visste de ;) E litt surt når de bjunda å koka..hehe

Hadde nok blitt litt banning og herjing i garasjen da ja:)

'84 Alfa Romeo GTV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette karosseriet får holde inntil jeg reiser i militæret. Etter det blir det nytt kaross, og div snax.. Var å kjøpte lakk i dag. Siden fargen som er på bilen nå ikke er org lakk, så måtte jeg velge blant forskjellige farger. Fant en som var ganske så lik, og håper den ikke er så veldig forskjellig fra den som er på bilen. Men lurer på om jeg ikke skal vente en to ukers tid med å lakkere. Faren til en kompis har tilbydd seg å lakkere(han er billakkerer). Men han er på ferie for øyeblikket.

Er ikke så veldig erfaren når det gjelder å lakkere, så tror kanskje det hadde vært lurt å la han gjøre det.

Lurer på om jeg kanskje får mer penger nå(tror hvertfall det). Er ikke sikker. Hvis det tilfeldigvis skulle dukke opp mer penger, så blir det ombygging til manuellkasse i nærmeste framtid. Ny bakdekk må også finne veien til bilen.

Edit: Byttet også høyre framdør. Så det som skal lakkes er to dører på høyre side, sidepanelet/skjermen, skjørtet og bagasjeromsluka. Blir muligens til at jeg lakkerer deler av førerdøren også, pluss noe rustarbeid der. Er litt rust på den.

'84 Alfa Romeo GTV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta blir bra! Kost på deg ei manuell kasse du. Nytter ikke å sitte med autolat på en så artig bil.

Hilsen Trond

Helt sant. Er ikke fullt så "artig" med autolaten nei... Snakka med en kompis av meg, som kjenner en i bergen som har mye bmw deler. Han skylder meg penger og skulle prøve å få tak i de delene jeg trenger. Men får se det an. Stoler ikke helt på at jeg ser noe til de delene. Vil man ha noe gjort så må man gjøre det selv. Sjekker konto på mandag. Har jeg fått mer penger så blir det manuell nå, hvis ikke må jeg vente til neste lønning.. Men men, får vel gjort det etterhvert uansett. Bilen trenger vel forøvrig bakdekk også, men klarer å få meg meget gode rabatter på det da..

'84 Alfa Romeo GTV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente her en dag at det var jævlig slarkete og fælt i bakstillinga. På ene sida bak har ett feste til bakstillinga blitt knekt av karosseriet. Dette festet er sveisa under baksetet. Er ikke noe veldig skritt tilbake. Skal få det sveist i løpet av neste uke. Han som skal sveise er tom for gass for øyeblikket, og må vente på penger før han kan kjøpe gass:(

Har ingen bilder da kameraet er bortreist.

Slikt skjer når man kukekjører litt for mye. Litt mye spinning osv...

Har forøvrig ikke gjort noe særlig mer med bilen, men tenke dette burde nevnes...

'84 Alfa Romeo GTV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...