Gå til innhold

golf 8 v eller 16 v

Ranger emnet


dansken

Anbefalte innlegg

:)

 

Det med sliten simmering bak fordeleren er et problem man kan leve med.. Snakker av erfaring :D

 

Ettersom jeg har forstått så er det en veldig spesiell dimensjon på den simmeringen som gjør at den er vanskelig å få tak i ? .

Mulig jeg er helt på jordet men jeg mener å huske at jeg leste noe slikt på en amerikansk side..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

30k ? Listeprisen på min for 5 000km siden var på 42 000kr ! Men de selges som regel en del billigere. For 30 000 bør du få en ålreit en ! Husk, standarden varierer noe sykt på disse bilene !

 

Skjekk etter olje i fordeleren, prøv å slure på clutchen, og lukt om det lukter brent olje, for et hyppig problem er at simringen mellom blokken og girkassa går, slik at det kommer olje på clutchen ! Bortsett fra det gjelder det vanlige man skal skjekke ved kjøp av bil :) Lykke til, det er knallbiler !

 

yes har hat golf før ikke gti da, men det er meget bra biler

gleder meg til og finne en ok gti,

har oxo hat mange andre volkswagen biler før.

har en opel nå den skal dama få i jule gave he he

BMW 525 D  E 61
TOURAN TID
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Originally posted by dansken

 

yes har hat golf før ikke gti da, men det er meget bra biler

gleder meg til og finne en ok gti,

har oxo hat mange andre volkswagen biler før.

har en opel nå den skal dama få i jule gave he he

 

ble det noe bil i julegave til dama di da? hehe

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sagt at det er dyrere å forsikre 16v kontra 8v. På internettsiden til Gjensidige Nor Forsikring kunne man ikke skille mellom 8v eller 16. Det var heller ikke noe skille mellom en 1'er eller 2'er golf, så alt går uansett som "Golf GTI" :rolleyes: Jeg ringte også forsikringselskapet, men klarte heller ikke da å få det noe billigere. Nevnte dog ikke 16v kontra 8v, men jeg har ikke gitt meg enda. Synes det er latterlig at forsikringen er så dyr på den gamle bilen kontra f.eks nyere turbo biler(Ansvarsforsikring)...

 

Det jeg lurer på er da egentlig om noen faktisk har fått det billigere hos Gjensidige Nor fordi det gjelder en 8v(Eventuelt vet om konkrete andre selskaper som differensier på dette)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hercem

Det blir sagt at det er dyrere å forsikre 16v kontra 8v. På internettsiden til Gjensidige Nor Forsikring kunne man ikke skille mellom 8v eller 16. Det var heller ikke noe skille mellom en 1'er eller 2'er golf, så alt går uansett som "Golf GTI" :rolleyes: Jeg ringte også forsikringselskapet, men klarte heller ikke da å få det noe billigere. Nevnte dog ikke 16v kontra 8v, men jeg har ikke gitt meg enda. Synes det er latterlig at forsikringen er så dyr på den gamle bilen kontra f.eks nyere turbo biler(Ansvarsforsikring)...

 

Det jeg lurer på er da egentlig om noen faktisk har fått det billigere hos Gjensidige Nor fordi det gjelder en 8v(Eventuelt vet om konkrete andre selskaper som differensier på dette)?

 

IF skiller mellom dette.... i hvertfall på 3'er golfen, sjekket der en gang.... husker ikke om det var forskjell på toergolfen min....

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

 

Man merker store forskjeller ! 16v er forresten 139hk. 8v har mer drag fra bunn, og dabber av etterhvert, mens 16v'n bare drar og drar og drar, helt til turtallsperra. Etter fabrikktallene er 16v'n ca. 0,7 sekund raskere fra 0 til 100. Forsikringen er en del dyrere på 16v'n vel og merke.

 

Vel vel, testet en PL 16v forleden med 129 hester og kat, og det var slappe greier, virket som den gikk dårligere enn gti8v n min uten kat. er vel KR som er tingen å satse på :)

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt korrekt :) kr er tingen....

 

Er ikke så mye arbeid å bygge om fra PL til kr da... kvassere kam, fjerne kat. og bytte motorstyring til k-jetronic... kan kjøpe min når jeg bygger om til digi1 :)

 

Blir jo ingen KR av dette ,men effekten burde bli ganske lik.... Kan også bygge om PL til digi 1 med chip..

 

Til tråden sånn ellers så må det sier at gti16v (iallefall KR) er en mye råere motor enn 8v... drar mye bedre og ser mye bedre ut også :)

 

Doble overliggende kamaksler er tingen :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dansken

men hvilke feil/mangler skal eg se etter ved kjøp av gti ?

barnesygdommer?

 

og ka er prisen på en rimlige bra gti trenger ikke verre strøken

 

funnet noe på nettet som er intresanne da?

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår