Gå til innhold

Forskjell på 240 å 940 turbomanifold?

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Er det no forskjell?

 

Folk snakker om 940 grenrør? er det det samme som en 940 turbomanifold?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grenrør er for sugemotorer, men det blir blandet mye på dette området da ;)

 

940 sin turbomanifold er mye bedre enn den som sto på 200 og 700 serien. Ganske enkelt en mye bedre utforming av rørene. Jeg skal ikke påstå at 940 sin turbomaifold er bra.. men den på 200/700 er jævla dårlig ;)

 

Skal se om jeg finner noen bilder.

 

Edit, her er noen bilder. som du kan se er det en del forskjell på utformingen.. link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locked

grenrør er for sugemotorer, men det blir blandet mye på dette området da ;)

 

940 sin turbomanifold er mye bedre enn den som sto på 200 og 700 serien. Ganske enkelt en mye bedre utforming av rørene. Jeg skal ikke påstå at 940 sin turbomaifold er bra.. men den på 200/700 er jævla dårlig ;)

 

Skal se om jeg finner noen bilder.

 

Edit, her er noen bilder. som du kan se er det en del forskjell på utformingen.. link

 

thanx;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locked

grenrør er for sugemotorer, men det blir blandet mye på dette området da ;)

 

940 sin turbomanifold er mye bedre enn den som sto på 200 og 700 serien. Ganske enkelt en mye bedre utforming av rørene. Jeg skal ikke påstå at 940 sin turbomaifold er bra.. men den på 200/700 er jævla dårlig ;)

 

Skal se om jeg finner noen bilder.

 

Edit, her er noen bilder. som du kan se er det en del forskjell på utformingen.. link

 

 

for å være pirkete ;) alle biler har grenrør.. men er noe som heter extraktor-grenrør, dvs lengere rør som går i en collector og vider. alle rør skal være like lange osv..

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

 

 

for å være pirkete ;) alle biler har grenrør.. men er noe som heter extraktor-grenrør, dvs lengere rør som går i en collector og vider. alle rør skal være like lange osv..

 

Dette veit jeg åsså.....når folk sier manifold snakker de om den orginale driten.....folk sier 940 grenrør så veit jo alle andre hva de mener...selv om de to tingene er egentlig det samme;)

 

Men jeg ville bare vite hva forskjellen var fra 240 sin å på 940.....;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

 

Dette veit jeg åsså.....når folk sier manifold snakker de om den orginale driten.....folk sier 940 grenrør så veit jo alle andre hva de mener...selv om de to tingene er egentlig det samme;)

 

Men jeg ville bare vite hva forskjellen var fra 240 sin å på 940.....;)

 

jeg har hørt at du tjener 10hk, ved å ta b230ft eksosmanifoil på en b230et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

jeg har hørt at du tjener 10hk, ved å ta b230ft eksosmanifoil på en b230et.

 

kødder du? hvem hørte du dette av....? en kom fikk 300 hk av et Kn filter:rolleyes:

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

 

kødder du? hvem hørte du dette av....? en kom fikk 300 hk av et Kn filter:rolleyes:

 

Jeg husker ikke hvem som sa det, men 10hk på 184hk er ikke så veldig mange %, så det er jo faktisk en mulighet at det stemmer.

 

Det er 5.43% økning, mao. like mye som folk påstår de får av effektfilter.

Siden det er turbo og på eksos-siden, kan nok grenrør ha en del å si for motorens effekt, ville jeg tro.

 

men, som du ser, sa jeg "jeg har hørt..", mao. jeg kan ikke garantere 5.43% økning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

Jeg husker ikke hvem som sa det, men 10hk på 184hk er ikke så veldig mange %, så det er jo faktisk en mulighet at det stemmer.

 

Det er 5.43% økning, mao. like mye som folk påstår de får av effektfilter.

Siden det er turbo og på eksos-siden, kan nok grenrør ha en del å si for motorens effekt, ville jeg tro.

 

men, som du ser, sa jeg "jeg har hørt..", mao. jeg kan ikke garantere 5.43% økning.

 

 

Oki:)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår