Gå til innhold

745 i e28

Ranger emnet


poitdexter

Anbefalte innlegg

vet dette har vært spurt om før, men: hva skal til får å få 745 motoren i 535? vil gjerne vite litt mer konkret, bare "oohhh masse jobb!" og "ehh nei, mye jobb med ledningsnettet". men hva må gjøres med lednings netttet? må det bygges helt om? hva med kassa? har hørt litt stress med manual kassa også?

hva er enklere med datasprut?

jaja vurderer dette ganske sterkt og har ikke bygd bil før... trenger en vurdering om jeg klarer det eller ikke!

 

sorry for alle skrivefeil, har litt dårlig tid:cool:

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AdrianL

ja, kunne kanskje vært intressant! men trenger man nye fester når jeg har m30 fra før? hva skal han ha for det?

ingen som vet mer konkret hvor mye man må bygge om på ledn. nettet?

 

 

Ja du trenger nye fester. Det er forskjell på blokkene, så skruehullene på motorfestene passer ikke om hverandre. Du får motor, ledningsnett, hjerne, IC, motorfester og eksos for 15.000,-

 

Motoren har bare gått 160.000 km og har svinghjul for manuell kasse. Turboen er 100% strøken uten noen form for slakk, og det er ingen tegn til slitasje på kammen.

 

Clutchen må evt kjøpes utenom da den er spesialbygget og ubrukt. Clutchen tåler ca 800 Nm.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AdrianL

vet dette har vært spurt om før, men: hva skal til får å få 745 motoren i 535? vil gjerne vite litt mer konkret, bare "oohhh masse jobb!" og "ehh nei, mye jobb med ledningsnettet". men hva må gjøres med lednings netttet? må det bygges helt om? hva med kassa? har hørt litt stress med manual kassa også?

hva er enklere med datasprut?

jaja vurderer dette ganske sterkt og har ikke bygd bil før... trenger en vurdering om jeg klarer det eller ikke!

 

sorry for alle skrivefeil, har litt dårlig tid:cool:

 

Kjøpte en ferdig bygget en jeg. 745 motor i E12 528 men det meste blir vel likt, du kan jo sikkert ta deg en tur ut å studere den litt hvis du føler for det. Det er vel så å si kun brukt standard 745 deler på motoren min, motor og girkasse std turbo og intercooler, ladetrykket er økt fra 0.45 til 0.9 bar og bensintrykk regulator er byttet.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Kjøpte en ferdig bygget en jeg. 745 motor i E12 528 men det meste blir vel likt, du kan jo sikkert ta deg en tur ut å studere den litt hvis du føler for det. Det er vel så å si kun brukt standard 745 deler på motoren min, motor og girkasse std turbo og intercooler, ladetrykket er økt fra 0.45 til 0.9 bar og bensintrykk regulator er byttet.

 

Er innsprutet i motoren helt originalt, bortsett fra regulatoren?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. bilen er bare "chippet" så er justerbar wastegate montert, høres litt jalla ut egentlig, men jeg har kjørt mye med bilen og det funker bra, ikke noe fusking, virker som om motoren har det bra, en liten flamme mellom girskift betyr vel at den får nok bensin :)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår