poitdexter Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 vet dette har vært spurt om før, men: hva skal til får å få 745 motoren i 535? vil gjerne vite litt mer konkret, bare "oohhh masse jobb!" og "ehh nei, mye jobb med ledningsnettet". men hva må gjøres med lednings netttet? må det bygges helt om? hva med kassa? har hørt litt stress med manual kassa også? hva er enklere med datasprut? jaja vurderer dette ganske sterkt og har ikke bygd bil før... trenger en vurdering om jeg klarer det eller ikke! sorry for alle skrivefeil, har litt dårlig tid:cool: Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Kanskje ikke akkurat det du ville vite men er det ikke greiere å turbokonvertere 535'en? Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet Desember 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 jo på en måte, vurderer lavtrykk turbo på orginal komp. hvor mye kan man lade da? 0,5 eller noe? Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Å få motor og girkasse til å passe i E28 er relativt enkelt. Ledningsnettet er heller ikke allverden. En kompis av meg har en komplett 745 motor, motorfester til E28, girkasse med sinterclutch og komplett BMW 745 eksos liggende hvis du er interessert... Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet Desember 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 ja, kunne kanskje vært intressant! men trenger man nye fester når jeg har m30 fra før? hva skal han ha for det? ingen som vet mer konkret hvor mye man må bygge om på ledn. nettet? Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Originally posted by AdrianL ja, kunne kanskje vært intressant! men trenger man nye fester når jeg har m30 fra før? hva skal han ha for det? ingen som vet mer konkret hvor mye man må bygge om på ledn. nettet? Ja du trenger nye fester. Det er forskjell på blokkene, så skruehullene på motorfestene passer ikke om hverandre. Du får motor, ledningsnett, hjerne, IC, motorfester og eksos for 15.000,- Motoren har bare gått 160.000 km og har svinghjul for manuell kasse. Turboen er 100% strøken uten noen form for slakk, og det er ingen tegn til slitasje på kammen. Clutchen må evt kjøpes utenom da den er spesialbygget og ubrukt. Clutchen tåler ca 800 Nm. Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Kan vel lade mye mer enn d hvis du freser inn pianotråd.. Snakk med BMW345.. Han har gjort det tror jeg.. Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Originally posted by AdrianL vet dette har vært spurt om før, men: hva skal til får å få 745 motoren i 535? vil gjerne vite litt mer konkret, bare "oohhh masse jobb!" og "ehh nei, mye jobb med ledningsnettet". men hva må gjøres med lednings netttet? må det bygges helt om? hva med kassa? har hørt litt stress med manual kassa også? hva er enklere med datasprut? jaja vurderer dette ganske sterkt og har ikke bygd bil før... trenger en vurdering om jeg klarer det eller ikke! sorry for alle skrivefeil, har litt dårlig tid:cool: Kjøpte en ferdig bygget en jeg. 745 motor i E12 528 men det meste blir vel likt, du kan jo sikkert ta deg en tur ut å studere den litt hvis du føler for det. Det er vel så å si kun brukt standard 745 deler på motoren min, motor og girkasse std turbo og intercooler, ladetrykket er økt fra 0.45 til 0.9 bar og bensintrykk regulator er byttet. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Kjøpte en ferdig bygget en jeg. 745 motor i E12 528 men det meste blir vel likt, du kan jo sikkert ta deg en tur ut å studere den litt hvis du føler for det. Det er vel så å si kun brukt standard 745 deler på motoren min, motor og girkasse std turbo og intercooler, ladetrykket er økt fra 0.45 til 0.9 bar og bensintrykk regulator er byttet. Er innsprutet i motoren helt originalt, bortsett fra regulatoren? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Ja. bilen er bare "chippet" så er justerbar wastegate montert, høres litt jalla ut egentlig, men jeg har kjørt mye med bilen og det funker bra, ikke noe fusking, virker som om motoren har det bra, en liten flamme mellom girskift betyr vel at den får nok bensin :) Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.