Gå til innhold

Erfaringer ved kjøp fra E-bay ?

Ranger emnet

arildh

Anbefalte innlegg

Jeg surfet litt rundt på E-Bay og ser at det er masse billige bildeler her.

For mindre gjenstander som boostcontrollere og annet

krimskrams er det jo store muligheter for å få det inn i landet som "Gift" = 0 toll.

Med de prisene de opererer med der så gjør det ikke allverden om toll skulle komme i tillegg heller.

Er det noen som har erfaringer med kjøp herfra ?

Jeg ser de opererer med samme rating system på selgere som på QXL.

De fleste aksepterer PayPal som er genialt for slike kjøp.

Æ vill ha ein sånn ein sjøø...

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

krimskrams er det jo store muligheter for å få det inn i landet som "Gift" = 0 toll.

Med de prisene de opererer med der så gjør det ikke allverden om toll skulle komme i tillegg heller.

Hepp.. Handlet på ebay.de i forrige uke.

Jeg bare sjekket med selger først om han var villig til å sende til Norge, og det var han.

Varene kommer vel til uken tipper jeg. :D

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Fant Digifant med Chip osv til golfen..

Men, fant ikke noen måte å kontakte selger på..

gadd ikke registrere meg selv..

Hva har du kjøpt nå da LupoBoy?

Når du registrerer deg så får du opp info om brukerne som selger, og kan da sende en forespørsel.

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh leit at det står "Buyer pays actual shipping charges. Will ship to United States only. " da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Hepp.. Handlet på ebay.de i forrige uke.

Jeg bare sjekket med selger først om han var villig til å sende til Norge, og det var han.

Varene kommer vel til uken tipper jeg. :D

Ja hvis du ikke får en eske med en murstein oppi da ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om selger sier dette Buyer pays actual shipping charges. Will ship to United States only så er det i bare å sende en mail til vedkommende å spørre

are you sure you dont ship too norway (sikkert skrivi feil)

grunnen til at dem setter usa only er at det koster litt mere å sende til norge en internt i usa.

så dem har vell vert borti folk som legger inn bud får vite porto å driter i hele kjøpet (seff etter at dem har vunnet auktionen)

har kjøpt ganske mye der nå å som det ble sagt tidligere pass på selgers karakter er den høy uten negativ fead back så er det da bare å kjøpe da :)

jon

lordbongo

77 mod 3.0 gl granada stv

77 mod 3.0 gl granada sedan

1/2 74 mod consul coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lordbongo

selv om selger sier dette Buyer pays actual shipping charges. Will ship to United States only så er det i bare å sende en mail til vedkommende å spørre

are you sure you dont ship too norway (sikkert skrivi feil)

grunnen til at dem setter usa only er at det koster litt mere å sende til norge en internt i usa.

så dem har vell vert borti folk som legger inn bud får vite porto å driter i hele kjøpet (seff etter at dem har vunnet auktionen)

har kjøpt ganske mye der nå å som det ble sagt tidligere pass på selgers karakter er den høy uten negativ fead back så er det da bare å kjøpe da :)

jon

problemet er normalt sett ikke porto kostnadene... heller at det finnes en hel haug uærlige folk her i verdensom forsøker seg med falske sjekker etc... Det er vesentlig mere jobb(om mulig) å anmelde folk i utlandet...

Hørte om en kar i New Zealand som har tatt seg betalt for masse indian deler... men som aldri sendte de. Heldigvis så fikk de det lokale politiet til å besøke han, slik at iallefall noen fikk de tingene de hadde betalt for. Men det var forferdelig mye styr og 1-2 års venting før de fikk delene de hadde betalt for.

for håpe tollgrensen går opp til 1000kroner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjort 58 handler på eBay på ca. 1 1/2 år. Har ikke blitt lurt enda. Prøver å holde meg til selgere med god feedback.

Har brukt PAYPAL i 90% av kjøpene.

Husk at det blir moms + eksp. gebyr på varer over 300(?)kr.

Mange selger er villige til å ikke legge ved faktura samt merke pakkene med en verdi under tollgrensen. Hvis noe blir borte i posten dekker da en eventuell forsikring kun den oppgitte verdien på pakka.

Eivind

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider