Gå til innhold

242 med 960 engine å 2stk turbos

Ranger emnet

Kenti

Anbefalte innlegg

Hei. er ute etter bilder å info om ein svart 242(går på stjørdaln i nord-trøndelag) med 2,5liters 960 motor som er borret til 2,8 og med twin turbo. noen som har info bilder av den??

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler svarte 242'er med 6'r å TT? Trodde det bare var den fra rindal....den i bilsport for noen årsiden.....:rolleyes:

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

check it: http://www.volvo-power.net/div/242twinturbo.zip

ps. om du ikke har noe til å pakke den ut med, kan du laste ned 7zip fra http://www.7zip.org

det er et gratis alternativ til winzip, m.fl.

såvidt jeg husker, har han ikke borret opp en 2.5L, han har tatt 960 sin 3.0, senket komp. og kastet på den et s80t6 manifoil, samt større turboer enn s80t6.

jeg har snakket med han som bygget bilen. mener han fikk 160.000kr for den, mens han ville egentlig ha 200k for den.

iflg. han, var girkassen den dyreste mod'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

check it: http://www.volvo-power.net/div/242twinturbo.zip

ps. om du ikke har noe til å pakke den ut med, kan du laste ned 7zip fra http://www.7zip.org

det er et gratis alternativ til winzip, m.fl.

såvidt jeg husker, har han ikke borret opp en 2.5L, han har tatt 960 sin 3.0, senket komp. og kastet på den et s80t6 manifoil, samt større turboer enn s80t6.

jeg har snakket med han som bygget bilen. mener han fikk 160.000kr for den, mens han ville egentlig ha 200k for den.

iflg. han, var girkassen den dyreste mod'en.

Det der er nok feil bil.................................

litt info om "rett" bil...242 76mod eller noe sånnt,ombygd til 84look.motoren er en 2,5 liters 6er ifra starten(gamle blokka mi faktisk) med 3liters veiv,orginale råder med 850 t5 stempler,porta s80 t6 grenrør med adapterplate til "t3"flens,vidre sitter det tu stk mitsu 18t turbos på den...vidre kan det nevnes tilton clutch,getrag 265++den er bremset til 400 å noen hk....

Eieren holder på å bygge en ny motor basert på en 3 liters 6er med smidde stempler og stålråder...skal forsøke å fixe noen bilder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Old-Volvos-Never-Die

Litt offtopic men, hvor får man kjøpt blanke stag fra torpedovegg til fjørtårn? de som steffanson og pedersen racing selger er mørke, mens fjørtårn staget de selger er blankt.. tar seg dårlig ut sammen :rolleyes:

Det er bare å polere de med feks. autosol, så lakker du med klarlakk etterpå. Jeg har orginale gt-stag (matt, mørkt stål).. i Australia, kom de som standard på alle 240'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på dette, men har hørt man får kjøpt ferdig polerte også.. har også hørt at de som volvo selger er litt tjukkere enn staffanson sine?? noen som vet om dette stemmer?

Originally posted by DaButcher

Det er bare å polere de med feks. autosol, så lakker du med klarlakk etterpå. Jeg har orginale gt-stag (matt, mørkt stål).. i Australia, kom de som standard på alle 240'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider