Gå til innhold

Volvo v70 D5 olje i intercooler hjelp

Ranger emnet

Mambo

Anbefalte innlegg

noen andre mekanikere her som har noen forslag til grunn?

på jobben kom vi fram til, at enten var det som på VW motoren de brukte før, noe vakumstyringer eller at turboen var blåst..

noen forslag?

har ikke feilsøkt noe, bare tatt av intercooler slangen pga oljesøl under oljekjøler/intercooler/radiator.

bilen er en 01 mod som har gått 80K

INGEN som har kjennskap til dette problemet?

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ingen vanlig olje film :P er ganske tjukt, er så mye at det renner ut av intercooler i bunn. dette har vidre forårsaket en "oljelekasje" som jeg da skulle finne ut hvor kom fra, og viste seg å være intercooleren, noe som da var litt merkelig, tok av slangen på ut siden på intercoolern og der lå det et ganske bra lag med olje

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finn ut av hvorfor det renner så mye. når du har fått fixxa det. demonter ic'en og alle turbo slanger/rør, dypp dette i en bøtte med f.eks 10l bensin så vasker du det skikkelig. la det tørke, sett på plass igjen.

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså når bilen har gått så lite burde ikke hvert så mye egentlig... men men.. liten olje film hadde jeg skjønt. men en såppas ny bil liksom..

og RDL.. hadde det hvert min bil hadde jeg nok feilsøkt en del osv.. er nok sikkert turboen som er gåen, er jo vanlig turbo problem. men saken er at det blir vel garanti sak med fabrikken, burde bli ihvertfall, eller noe lignende, jeg jobber på et frittstående verksted, og tviler på at vi får lov å reparere garantisaker, ihvertfall ikke sånn :/.

men det var noe om at volvo ikke ville ta på seg noe.. så kan jo hende vi får den :)

sinnsykt fin bil da, med ALT tenkelig av utstyr

takk for seriøse svar :)

Originally posted by Tape-R

finn ut av hvorfor det renner så mye. når du har fått fixxa det. demonter ic'en og alle turbo slanger/rør, dypp dette i en bøtte med f.eks 10l bensin så vasker du det skikkelig. la det tørke, sett på plass igjen.

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

På volvos orginale intercoolere så er det et lite dreneringshull i bunn faktisk. bare til informasjon.

Høres ut på meg som at dette er et turbo havari. sjekk turboen for slark når du uansett har tatt av slangene.. (turbohavari dekkes ikke av garanti tar jeg ikke helt feil).

Tror ikke det er en D5 i denne bilen, men at det står en eldre tdi fra audi i den. Som volvo brukte frem til 02 mod. med få untak. (130hk 2.5 diselen)

Husk at fart ikke dreper.

Men stoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider