Gå til innhold

240 ønskes kjøpt.. begynner og haste

Ranger emnet


volvomaniac

Anbefalte innlegg

ønsker og kjøpe en 240.. en som er i orden teknisk og med det elektriske.. og lite rust.. litt kan gå, bare det ikke er no kritisk..skal ha i ET motor så en GLE hadde vært det beste.. max 15000 lapper.. ikke 245!! kjøper hjerne en uten motor og girkasse..

 

den på bilde blei ramme skeiv etter en tur i grøfta når ny snøen kom, så den er dele bil nå.. leit når det er en orginal turbo bil.. men men..

91 Ford Sierra 2.0 DOCH stv

84 BMW 320i (solgt)

84 Nissan Cherry GTT (solgt)

82 Volvo 240 tic (pusses opp)

87 Ford Sierra CL (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvomaniac

ønsker og kjøpe en 240.. en som er i orden teknisk og med det elektriske.. og lite rust.. litt kan gå, bare det ikke er no kritisk..skal ha i ET motor så en GLE hadde vært det beste.. max 15000 lapper.. ikke 245!! kjøper hjerne en uten motor og girkasse..

 

den på bilde blei ramme skeiv etter en tur i grøfta når ny snøen kom, så den er dele bil nå.. leit når det er en orginal turbo bil.. men men..

 

Trist å høre om bilen din:(

 

Er det ikke deg som var på shell den lørdagen....sammen med truls å richard....? er noen uker siden nå da men...;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det stemmer.. var nok meg.. jo det er leit.. hadde planer om og få jiget den, men det koster omtrent like mye som og kjøpe en ny.. pluss at det er så mye elektriske feil og shit med den.. de som har eid den før meg har kopla og kødda med ledningane rundt omkring..

hadde tenkt til og bestille nytt lednings nett til motorn og vinduene hos volvo i tønsberg.. det kom vist på rundt 3-4000kr.. helt sykt..

 

så i stedet kjøper jeg en som er tatt godt vare på, ribber den helt, lakkerern, så flytter understell, driverk og motor over på den.. Så godkjennern som turbo bil..

:) blir bra.. håper jeg...!!!

 

lei av og kjøre rundt i en sliten sierra cl...:op

91 Ford Sierra 2.0 DOCH stv

84 BMW 320i (solgt)

84 Nissan Cherry GTT (solgt)

82 Volvo 240 tic (pusses opp)

87 Ford Sierra CL (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvomaniac

lei av og kjøre rundt i en sliten sierra cl...:op [/b]

 

dakals liten! Volvoen er ødelagt og du må kjøre sierra?? fysj!

Anyhow, kjøp den 242'en ovenfor du, hehe.. 242 eier!

så hiver du på den en gr.a. vinge, litt senking, etc, etc.

 

242 turbo er mye mer spesiellt enn 244 turbo, selv om en orginal 244 turbo dog er rimelig sjeldent!

 

men du, om det er en orginal turbo, da skal den vle ha b21et, ikke b230et?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har lyst på 242, men viste bilen til fatter.. han sa jeg bare kunne drite i og kjøpe en 81 mod 242 DL for 10 lapper.. syns i grunn det var ganske grei pris for den, siden den er såpass strøken... men skal ringe på en 89 mod 244 GLE, rustfri etterpå.. han forlanger 15 lapper, men det er defekt toppakkning blir vel nøtt til og prute litt..

91 Ford Sierra 2.0 DOCH stv

84 BMW 320i (solgt)

84 Nissan Cherry GTT (solgt)

82 Volvo 240 tic (pusses opp)

87 Ford Sierra CL (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, det stemmer.. du må få fiksa din nå da.. ribben, så lakkerer jeg den for deg.. så monterer du litt gromparts..

 

må arrangsjere volvo treff i holmestrand til sommern.. hadde vært rått om den sto 15-20 volvor på meny en kveld..

91 Ford Sierra 2.0 DOCH stv

84 BMW 320i (solgt)

84 Nissan Cherry GTT (solgt)

82 Volvo 240 tic (pusses opp)

87 Ford Sierra CL (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvomaniac

må arrangsjere volvo treff i holmestrand til sommern.. hadde vært rått om den sto 15-20 volvor på meny en kveld..

 

 

 

hadde vært fett:D prøve å få det til å bli et årlig treff...sånn at jeg kan komme med min i 2006:rolleyes:

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvomaniac

ja har lyst på 242, men viste bilen til fatter.. han sa jeg bare kunne drite i og kjøpe en 81 mod 242 DL for 10 lapper.. syns i grunn det var ganske grei pris for den, siden den er såpass strøken... men skal ringe på en 89 mod 244 GLE, rustfri etterpå.. han forlanger 15 lapper, men det er defekt toppakkning blir vel nøtt til og prute litt..

 

 

offor sa faren din nei???? bestemmer han over dine kjøp?

Veit han hvor vanskelig det er å få tak i en ganske fin 242 i dag?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg er enig.

10.000 er ikke så mye for en rustfri 242, med så lav km-stand.

 

Når jeg så min bil til salgs, var den u-reg, skyldig to årsavgifter, rust i ene kanalen, samt bilen var i hønefoss og jeg bor utenfor bergen.

 

selger skulle ha 12 lapper, jeg sa jeg kunne gi han 7 lapper.

visste på det tidspunktet ikke om årsavgift eller rusten som var i kanalen.

 

årsavgiftene fant jeg ut når jeg stod på biltilsynet.. var litt kjipt, men heldigvis var den ene på bare 2000kr.

 

etter en del tusen på årsavgifter, avgift for å lage nye skilter, eu-kontroll, ny reflektor importert fra usa, etc. var bilen på veien og godkjent.

 

kostet meg sikkert 10-11.000kr totalt.

Så fikk jeg tatt rusten for ikke så lenge siden. kostet meg vel ca. 300kr for kanalen, samt 8-900kr for sveising.

 

så nå er bilen min "rustfri" <- legg merke til hermetegn

eneste rusten jeg har nå, er reservehjulsbrønnene..

jeg vet ikke om ejg skal gidde å bytte de, eller bare sveise en plate der isteden.

koster jo fan 600kr for en reservehjulsbrønn hos veng!! kunne sikkert fått kjøpt billig hos en høgger.

 

men, uansett. moralen av historien er at 242 er vanskelig å finne hel og billig. Den ovenfor her, er en 81'. Jeg har 80'.

 

mao.jeg har "kommando fangere", mens den ovenfor har nye euro lys fremme, nye hjørneblinklys, brede baklys, etc.

det koster meg lett et par lapper å konvertere til nye euro-look..

 

hadde jeg sett den bilen der, når jeg var på jakt etter bil, ahdde jeg kjøpt den lett.

 

en 244 eller 245 kandu gjerne finne eu godkjent for 5.000-10.000, men 242 er sjeldnere, lettere og stivere bil.

samt den er fetere da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår