Gå til innhold

bakhjulsdrift/4hjulsdrift

Ranger emnet


RSS

Anbefalte innlegg

har tenkt litt på åssen man kan få byggd om en golf 1 til bakhjulsdrift eller firehjulstrekk... brukt deler fra golf 2 syncro, men det passer vel ikke rett over siden golf 2 er breier? også må man jo lage ny tunnel så man for plass til drivaksel... vet det er en del moding som må til for og få det til, men jeg har lyst og gjøre et forsøk

 

men er det noen som har no info om en sånn ombygging som dem sitter på, snakk ut! eller noen som har forslg til hva jeg kan gjøre...?

 

så bare og komme med forslag:)

 

mvh RSS

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å gå inne på denne: http://www.vr6rabbit.com/, men den er ikke alltid oppe og går... Det er en Einser VR6 syncro med stooor turbo, som har brukt biter fra rallyGolf og Audi TT:)

 

Har vært inne på samme ide i mange år, men synes det blir litt feil å bygge om min 75'... Jeg vet om en bil på nordvestlandet som er påbegynt ombygd til syncro med rallygolfbiter, men om den blir ferdig noen gang er det vel ingen som vet...fatality

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ikke no fram på den linken der jeg, prøvd mange ganger.... men vet ikke om du mente denne? http://www.jwelty.com/jwelty3/chadhayes-caddyvr6turbo.htm

 

må har jeg drivi og leita lenge på nett etter ombyggde golf enere, men har finni svært lite... eneste jeg fant var en som har blitt byggd av Ben Leach, med hele driverke fra rally og 1.8t med 300hk:D noen bilder: http://www.jpegstore.com/vwsyncro/p_thumbnails.asp?archive=Ben+Leach+-+Mk1+syncro&strSearch= og en film: http://www.performancevwmag.com/videos/video_16.mpg

det er en rå bil! men fant noen andre ombygginger av f.eks corrado http://home.wanadoo.nl/simonvos/syncro_conversion_english.htm.. han har brukt deler fra en passat G60 syncro, det så ut som det var ganske "bolt-on" egentlig, så kunne kansje godt ann og fått tak i en sånn og brukt deler fra...

men lurer litt på om det er samma driverk som sitter på golf syncro, noen som vet??

det så ut som det var ganske likt og sette det på corradon som på golfen ut ifra bildene...

 

edit: noen som veit hvor jeg kan finne en skada bil som passat/golf syncro? eller kanskje noen veit om en??

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke den nei, det var en blå Golf med stygg lexmaul-styling som var på min link!

 

Drivverket fra Rallye er kraftigere enn det vanlige syncro drivverket, men opphenget er det samme mener jeg å huske. Passat G60 syncro har samme drivverk som Golf Rallye, men litt annerledes oppheng (bredere...?).

 

Jeg lekte faktisk med tanken på å få inn komplett RS2 drivverk og bremser jeg, med langsstillt 4'er;) Men innså at det hadde kommet til å bli MYE arbeid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Einserfreak

Nei, det var ikke den nei, det var en blå Golf med stygg lexmaul-styling som var på min link!

 

Drivverket fra Rallye er kraftigere enn det vanlige syncro drivverket, men opphenget er det samme mener jeg å huske. Passat G60 syncro har samme drivverk som Golf Rallye, men litt annerledes oppheng (bredere...?).

 

Jeg lekte faktisk med tanken på å få inn komplett RS2 drivverk og bremser jeg, med langsstillt 4'er;) Men innså at det hadde kommet til å bli MYE arbeid.....

 

ok, kommer ikke inn på den siden i det heletatt jeg... men var det no bilder og forklaring åssen han fikk detta sammen?

 

men jeg skulle hatt noen mål fra de forskeligge akslene og finni ut hvem som kunne passa best... kan vel kansje ringe møller, dem må vel ha det?!? men trur kansje bakaksel fra rally passer best, siden det er det dem bruker dem som bygger om golf 1 til syncro... jeg så norskbildelsenter hadde fått i en rally, men dem skal vel ha en formue for delene!

 

langsstilt 4'er hadde hvert rått! men som du sa, mye jobb

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kai_G

Det råeste var en gang i Max Power, 1er med S2 drivverk og motor!! Bilen var jo bredda no voldsomt da, så den var jo ikke så pen, men fy faen for ei maskin da! mener det var rett over 2sek

0-100.....

 

Det er noen år siden, men kanskje du finner den på maxpower.co.uk

Tror jeg har det bladet, om det er snakk om den grønne?

600hk eller noe...

 

Har et bilde:

engines_099.jpg

engine_072.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese om andre som vil nettop konvertere golf 1 til bakhjul/syncro..

 

DEN dagen jeg anser mitt eget prosjekt ferdig, eller iallefall nesten, så går innskaffelsen av ett nytt prosjekt i gang. den er alt planglagt av meg og min bror. der er det snakk om bakhjulstrekk og motor plassert ett anna sted, vil ikke si mer :P

denne ombygging er oxo innledet for biltilsynet, og med mulighet for godkjennelse til stedet!

 

vi skal gjøre ett forsøk. :)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rakriste

Artig å lese om andre som vil nettop konvertere golf 1 til bakhjul/syncro..

 

DEN dagen jeg anser mitt eget prosjekt ferdig, eller iallefall nesten, så går innskaffelsen av ett nytt prosjekt i gang. den er alt planglagt av meg og min bror. der er det snakk om bakhjulstrekk og motor plassert ett anna sted, vil ikke si mer :P

denne ombygging er oxo innledet for biltilsynet, og med mulighet for godkjennelse til stedet!

 

vi skal gjøre ett forsøk. :)

 

dette hørtes inntresant ut rakriste, gleder meg allerede:)

jeg må ta meg et møte med biltilsyne en dag snart og høre hva dem syns om dette, vil jo ha dette godkjent... dem er villig til og godkjenne 16v motoren, men spørs hvor mye lengre dem strekker seg...

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg hvert og snakka med biltilsyne på ramstad... blir så forbanna!! jeg skulle få snakke med en av dem der, ente med han kom ut i venteromme og snakka med meg der, fikk ikke lagt fram planene mine på en ordentlig måte! og fikk et klart nei, siden jeg ikke hadde papirer fra møller! og dem gir jo ikke ut det lengre!

men var så heldig og fikk et tips fra en av dem hyggelige damene i skranken, og ho råda meg til og dra til halden, for der har dem mye mer med ombygging og gjøre... så da drar jeg ditt neste uke og krysser fingrene for at det går bra!

 

dette gir jeg meg ikke på, skal få dette godkjent!

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk til dere begge

nei, dette skal jeg ikke gi meg på! skal prøve halden neste gang... hvis ikke det går, prøver jeg et annet sted.... er jo ikke umulig og få det godkjent selvom jeg ikke har papirer fra møller...

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor maser de så voldsomt om papirer fra møller? må da gå ann å få det godkjennt likevel.. men krever vel tett samarbeid med biltilsynet, og myyyye god dokumentasjon.. men er da plenty med biler som er godkjennt i dette landet med helt andre ting en hva "møller" er villig til å skrive ut..

 

-edit- Sorry, hjelper å lese siste tråden før man svarer ;)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår