Gå til innhold

lovlig og ulovlig med pigg...på samme plass!!

Ranger emnet

The cowboy

Anbefalte innlegg

i oslo får man det til gitt...hehe!

skal man parkere her og ikke har pigg fritt.. må man passe på å velge rett side ;)

1103096124968_476.jpg

ROSENHOLM JERNBANESTASJON, INNFARTSPARKERINGEN (VG) Grensen for piggdekksonen i Oslo går tvers over denne parkeringsplassen. Bare piggdekk-kjørerne som setter fra seg bilen på den hiterste delen av parkeringsplassen, står lovlig.

www.VG.no - i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvorfor kan ikke trafikkbetjentene utvise skjønn?

- Det er ingen instruks om det. Vår instruks er å kontrollere biler som står stille innenfor Oslos grenser, og ilegge gebyr til bilførere som har biler med piggdekk og ikke har betalt piggavgift, sier avdelingsdirektør for samfunnskontakt Anne Louise Haave hos trafikketaten i Oslo kommune

Dette er hjernevasket idioti, og et godt eksempel på kjerringveldet som dominerer i samfunnet. Det kvinnelige kjønn har ikke et snev av fornuft/logikk og normalt bondevett i hodet, de følger regler og instrukser til de grader, og det ser man av uttalelsen "Vi kan ikke utvise skjønn fordi vi ikke har fått instruks om det". Heeeelt utrolig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

DUSTENORGE!!!

Hvis dere som synes dette er helt på jordet og dustete tenker litt etter, så skjønner dere kanskje at det er umulig å lage en ring rundt Oslo med piggdekkavgift som er helt vanntett og ikke gir noen soner/områder som er i grenseland for lovligheten av pigg eller ikke.

Det blir det samme som med bomringen, at enkelte da kommer i en situasjon hvor naboen slipper mens du må betale er jo helt naturlig fordi grensen må gå et eller annet sted.

Personlig synes jeg piggdekkavgft er helt greit og sparer veiene og beboerne langs disse for støv og støy, at det blir glatt av at alle kjører piggfritt løser man med å ta det litt roligere, man sklir ikke av veien hvis man bruker huet litt. ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig nok vil det bli visse områder som ligger i grenseland, men da synes jeg man kan la det gå til fordel for forbrukerene.

I dette tilfellet er det ren idioti, og det vises altfor godt at de kun er på jakt etter lettjente penger.

Bilene som står parkert her vil ikke plage sentrum med piggdekk, det vet de fanken så godt. Men likevel gir de lovlydige mennesker bøter. Hvis de virkelig vil at folk skal ta kollektivtrafikk er IKKE dette en smart løsning.

Jeg gjentar meg selv - kjerringveldet i praksis :rolleyes:

Og din kritikk av piggdekk. Det er mange Oslo-bilister som ikke bor i Oslo, og noen av pendlerne bor faktisk på veier der det til tider er større behov for pigg enn i sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Naturlig nok vil det bli visse områder som ligger i grenseland, men da synes jeg man kan la det gå til fordel for forbrukerene.

I dette tilfellet er det ren idioti, og det vises altfor godt at de kun er på jakt etter lettjente penger.

Bilene som står parkert her vil ikke plage sentrum med piggdekk, det vet de fanken så godt. Men likevel gir de lovlydige mennesker bøter. Hvis de virkelig vil at folk skal ta kollektivtrafikk er IKKE dette en smart løsning.

Jeg gjentar meg selv - kjerringveldet i praksis :rolleyes:

Og din kritikk av piggdekk. Det er mange Oslo-bilister som ikke bor i Oslo, og noen av pendlerne bor faktisk på veier der det til tider er større behov for pigg enn i sentrum.

Helt enig i at de som bøtlegger kunne bruke hodet såpass at de ikke opererer akkurat i grenseområdene, det er jo de som kjører inn til sentrum som man vil unngå at bruker piggdekk. Så hvis de som står på den ene siden av denne P-plassen har fått bot, så synes jeg det er totalt idoiti!

Ja det finnes sikkert endel som har behov for piggdekk på småveiene på vei til og fra jobb, men da synes jeg det er greit at de betaler for å kjøre videre på E6, RV 4 eller E18 inn til Oslo. ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med pigggebyr er helt høl i huet.. Der jeg bor, på skillebekk i nittedal, må man kjøre inn i gebyrsonen, rundt et gjerde og ut av sonen igjen for å komme til leiligheten.. Teoretisk sett kan vi bli tatt for "piggsniking" på de 100 metra jeg må kjøre inn i oslo før jeg svinger tilbake til nittedal igjen.. Det har ikke skjedd enda, men det kommer nok.. :rolleyes:

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggdekkavgift er jo høl i huet uansett hvordan du ser på det. Først så har vi lover/regler som sier at fører av bilen er skal sørge for at bilen er utstyrt med dekk som sikrer bilen mot å skli. Så skal vi plutselig ha avgift for å gjøre nettopp dette. Selv har jeg kjøpt meg fine nye piggdekk, og håper å få bot for det. Er villig til å dra det langt inn i rettssystemet om jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider