Gå til innhold

Verksted !! WTF!

Ranger emnet

bmn

Anbefalte innlegg

Var med bilen på verksted (mekonomen), golf gti 16v, skulle ordne noen småting. Jeg ba dem raskt titte litt på forstillinga min siden jeg har en slakk på høyresiden.

Da jeg skulle hente bilen og rygge ut kom det en SINNSVAK "ødelagt drivledd"-lyd. Men jeg kjørte hjem siden jeg stresset litt(middag). Lyden var helt forferdelig, både når jeg kjørte rett frem og svingte.

Dro bortover til dem idag, og de konstaterte at ytre drivledd var gåent(no shit). Jeg argumenterte med at bilen IKKE var slik da jeg satte den inn og at jeg aldri har hørt en u-lyd fra drivknutene mine what so ever. Nei, dette var de ikke ansvarlige for. Dette var slitasje over lengre tid og de hadde ikke hørt noe u-lyd fra drivleddet da de satte han fra seg. Bull!

Jeg vedder garantert på at de hadde 1) spunnet nå sinnsykt 2) fullt rattomslag og gitt kamfer, - wups! Var noen småunger som jobba på verkstedet så jeg.

Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du leverer inn bilen på verksted er det jo ikke for at du vil ha en ny feil på den! Slik som en bil normalt skal bli kjørt på et verksted, så er det veldig liten sjangse for at dette har skjedd akkurat når den var inne på verkstedet. Så det er nokk som du sier ja, at noen drittunger har hatt det gøy med bilen og ødelagt drivknuten. Hvis dem ikke vil ta på seg skylden for dette, så bør du heller ikke få dem til og skifte den på din bekostning. Bruk heller et annet verksted da.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [-PaRtY-]

Når du leverer inn bilen på verksted er det jo ikke for at du vil ha en ny feil på den! Slik som en bil normalt skal bli kjørt på et verksted, så er det veldig liten sjangse for at dette har skjedd akkurat når den var inne på verkstedet. Så det er nokk som du sier ja, at noen drittunger har hatt det gøy med bilen og ødelagt drivknuten. Hvis dem ikke vil ta på seg skylden for dette, så bør du heller ikke få dem til og skifte den på din bekostning. Bruk heller et annet verksted da.

så sant så sant... bruk et annet verksted.. og si det til dem at du ikke i helvette kommer til å annbefale dette verkstedet til noen av dine venner og bekjente heller det motsatte.. og som regel i vår allder vil jeg si er ikke det så rent få.. en missfornøyd kunde er den dårligste reklamen et bilverksted kan få..

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit om flere som har jobbet på verksted å ikke hatt lappen som har spunnet osv med kunde biler! Hadde noen gjort det med min bil så skulle jeg ha seriøst dratt ned ditt på dagen og forhørt meg om fakta! Er vel ikke værre enn å forklare hva du tror har skjedd og høre om de vil møte deg i ett lite forlik?

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si den største feilen. Største feilen er at de prøver skjule over det. Og vingler frem og tilbake, de var seff klar over at drivknuten gikk åt helvet. Det er TOTALT UMUMLIG at de ikke har hørt bråket da de kjørte den ut av verkstedet. Bråker helt sykt.

De argumenterer med : Alt vi hadde gjort var å heise den opp på bukken. Okei kanskje drivknuten var slitt (har ikke vært plaget med den), men nå har det seg slik at bilen min IKKE er kjørbar ETTER at den kom utav verkstedet, noe den var før. Blir det samme som å låne bil til kompis, seff skal han ha 50% skyld hvis en del går i tidsrommet han låner den.

Men de skal faen ikke komme unna med dette. Er en prinsippsak. Og skjønner ikke at de bare innser for noen patetiske idioter de er som ikke er proffesjonelle nok til å IHVERTFALL dekke halvparten av kostnadene. De hadde spart på det as. Full boikott av griske mekonomen, over hele landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audifanatic

Veit om flere som har jobbet på verksted å ikke hatt lappen som har spunnet osv med kunde biler! Hadde noen gjort det med min bil så skulle jeg ha seriøst dratt ned ditt på dagen og forhørt meg om fakta! Er vel ikke værre enn å forklare hva du tror har skjedd og høre om de vil møte deg i ett lite forlik?

Argh, ja vet. Er så irriterende. Var en liten snørrunge som jobba i verkstedet der som så litt rart på meg. Verste av alt var at det var en SYKO ventilpekking da jeg starta den og. Hm, rusing på kald motor? Skulle stappa en drivknute i ræva på han (var det beste jeg kom på) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider