Gå til innhold

Ulyd i motor (Golf)

Ranger emnet

KooPa TropA

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet ut Jetta'n med en Golf..

Det er en ulyd i motoren på denne, høres omtrent ut som ventiltikking, men jeg tror ikke det kan være det.

Ulyden er der KUN når jeg gir gass. Så fort jeg slipper gassen blir den borte. Den avtar litt når motoren er varm, men er fortsatt ganske plagsom.

Ventiltikking pleier jo å gi seg når motoren er varm, gjorde ihvertfall det på Jetta'n og gamle Golfen, så jeg har mer eller mindre utelukket dette.

Kan det være stempelringer? Det skal vist låte nesten som ventiltikking og det forsvinner vel ikke når motoren blir varm?

Bilen går bra ellers, er en 1.8 Golf2 forgassermotor. Syns at motorbremsen er mye dårligere på denne bilen enn Jetta og gamle Golfen.

Min tanke er da: Stempelringer = utette stempelkammer = dårlig kompressjon = dårllig motorbrems.

Noen tips?

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Når du sier det... det er en eksoslekkasje foran et sted, har ikke hatt tid til å finne ut hvor.. kanskje det er pakningen der da.

Den er vel kjempelett å bytte kan jeg tenke meg. Må jeg ha av innsugsmanufoilen for å komme til?

Men er det noen kjekk måte å sjekke om den er gåen på uten å ta av manufoilen? er litt vanskelig å høre om eksoslekkasjen kan komme derfra eller f.eks. fra den klemma mellom manufoilen og fremre røren.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KooPa TropA

Jeg har byttet ut Jetta'n med en Golf..

Det er en ulyd i motoren på denne, høres omtrent ut som ventiltikking, men jeg tror ikke det kan være det.

Ulyden er der KUN når jeg gir gass. Så fort jeg slipper gassen blir den borte. Den avtar litt når motoren er varm, men er fortsatt ganske plagsom.

Ventiltikking pleier jo å gi seg når motoren er varm, gjorde ihvertfall det på Jetta'n og gamle Golfen, så jeg har mer eller mindre utelukket dette.

Kan det være stempelringer? Det skal vist låte nesten som ventiltikking og det forsvinner vel ikke når motoren blir varm?

Bilen går bra ellers, er en 1.8 Golf2 forgassermotor. Syns at motorbremsen er mye dårligere på denne bilen enn Jetta og gamle Golfen.

Min tanke er da: Stempelringer = utette stempelkammer = dårlig kompressjon = dårllig motorbrems.

Noen tips?

Jeg har en 3 er da. Men der er det i allefall lageret på dynamoen som lager den lyden..... Høres ut som ventil tikking. Men med litt crc går det bort =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider