Gå til innhold

Renault 5 GT Turbo


ChR|S^_

Anbefalte innlegg

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Hei hei...

 

Jeg var nede å kjøpte denne bilen idag. Hvis ikke du er spesielt interesert i disse bilene så gjorde du hvertfall ikke noe tabbe i å ikke kjøpe den. Jeg måtte til slutt betale 22500,- en pris som i utgangspunktet er altfor stiv for denne bilen ettersom at alle 4 demperer/fjærer må byttes, turbo er aldrig byttet(men som utrolig nok fungerer greit)et motorfeste som er løent eller borte og pluss at den har gått relativt langt! Men ellers var bilen fin for rust,det er klart at noe var der men det var av mindre betydning. Nå lurte jeg bare på hva jeg må gjøre før jeg kan kjøre opp trykket på bilen, det var justert opp mot ca 1 bar, men da merket jeg at bilen gikk altfor magert, ved at det til tider lugget. Og er det noen av dere som vet hvilke turboer som passer over på denne? er det lik flens på foreksempel t3 som det er på t2?

mvh livang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må dyse om forgasseren før du stiller på trykket, ellers går den for magert å blir for varm og eksploderer... som de pleier å gjøre.

dysesett og incarboostcontroller får du hos k-tecracing.com

 

jeg skal å få mere trykk på den, men jeg må få noen som kan det til å stille det opp for meg..

på den orginale turbotrykksmåleren din, hvor langt opp går det på den på 1.bar?

min går til den nest siste streken å skal være 0.6bar orginal... men jeg er ikke helt sikker lengre...

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du stiller opp turbotrykket må du også dyse den opp, ellers får den for lite bensin.. I tillegg er der eff. anlegg og erstatningsfilter, så du må ha større dyser.. Hør hos http://www.k-tecracing.com/ , de vet hvilke dyser du må ha :)

 

I tillegg bør du stroppe fast intercooler'n, for den tåler ikke så høgt trykk. Men det beste er vel å kjøpe ny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ic`n skal tåle 1,3bar hvis du får satt no mannestrips eller slangeklemmer rundt hele box`en så lokket ikke hopper av... større turbo`er lag`er fantastisk på dissa bilene...bruk orginal og kost på deg effektanlegg og gode dempere og annet snacks...

ordet på gata er att du får ca 180 hester ut av den med turbotrykk på 1,3 med orginal turbo`n..

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. det er morro så lenge det varer da :D

uansett hvordan du vender og vrir på det så holder ikke motoren lenge hvis du skal klemme no mere ut av den.. strengt talt så er det ganske dårlige motorer..

men hvis/når jeg skal ha opp trykket skal jeg ha ny toppakning, bolter, manifoil og eksos... så blir det vel å sette opp trykket litt.. ikke alt for mye..

planen er vel 1.bar da.. men vi får se

må i allefall ha manifoil`en fra k-tec... fiiine rør :D

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår