Gå til innhold

Renault 5 GT Turbo


ChR|S^_

Anbefalte innlegg

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

førstebil en R5 gtt med 220 hester?`

høres dyrt ut.. det er jo ikke til å stikke under en stol att dissa bilene ikke er de mest solide i verden, å de går jo ganske stygt å når de først funker.

få høre specs og pris hvis du får svar da... altid morro å høre hva folk skal ha for sine.. :)

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

førstebil en R5 gtt med 220 hester?`

høres dyrt ut.. det er jo ikke til å stikke under en stol att dissa bilene ikke er de mest solide i verden, å de går jo ganske stygt å når de først funker.

få høre specs og pris hvis du får svar da... altid morro å høre hva folk skal ha for sine.. :)

 

Dyrt ut? Mener du at det er dårlig kvalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja..dårlig og dårlig...

de tåler ikke så mye juling.. nå sier ikke jeg att alle bare er dritt da.. men det begynner å bli gammelt og det er jo tross alt bare en renault 5 med fancy motor.

jeg har i allefall brult nesten 20k på min etter att jeg kjøpte den. å var bare gått 69k km.. å eid av ei gammel dame siden 88...

så for å ha en sånn bil så bør en ha litt ekstra tid, penger og kunskap..

jeg prøver ikke å skremme deg bort her.. det er en fantastisk liten bil, å det kommer jo ann på hvordan den er trimma til 220 hester... er det bare skrudd opp trykket og stroppa fast intercooleren så er det ganske stor sjangs for att alt går i dass veldig snart. men har en bytta turbo, toppaking og endel andre ting å gjort det den riktige måten så holder det jo klart lengre. men dissa bilene er kjent for å gå varme og blåse turbo`er...

 

ta å hør med han hva han har gjort med den bilen å post det på forumet så er det sikkert noen som har peiling som leser og gir tilbakemelding...

 

selv om det er vanskeligere så hadde jeg gått for en orginal og fiksa den opp selv, da vet du i allefall hva du får...

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja..dårlig og dårlig...

de tåler ikke så mye juling.. nå sier ikke jeg att alle bare er dritt da.. men det begynner å bli gammelt og det er jo tross alt bare en renault 5 med fancy motor.

jeg har i allefall brult nesten 20k på min etter att jeg kjøpte den. å var bare gått 69k km.. å eid av ei gammel dame siden 88...

så for å ha en sånn bil så bør en ha litt ekstra tid, penger og kunskap..

jeg prøver ikke å skremme deg bort her.. det er en fantastisk liten bil, å det kommer jo ann på hvordan den er trimma til 220 hester... er det bare skrudd opp trykket og stroppa fast intercooleren så er det ganske stor sjangs for att alt går i dass veldig snart. men har en bytta turbo, toppaking og endel andre ting å gjort det den riktige måten så holder det jo klart lengre. men dissa bilene er kjent for å gå varme og blåse turbo`er...

 

ta å hør med han hva han har gjort med den bilen å post det på forumet så er det sikkert noen som har peiling som leser og gir tilbakemelding...

 

selv om det er vanskeligere så hadde jeg gått for en orginal og fiksa den opp selv, da vet du i allefall hva du får...

 

 

Jaja, det er sant! Men jeg hadde ikke tenkt å kjøpe hva som helst heller da.. Men utenom det som du sier der, så er det en bil du vil anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt klart.. det er en super liten bil... en liten sleeper med masse kjøreglede i...

men det er en sportsbil fra 80tallet.. å det krever vedlikehold og kos.. men det er jo halve morro så lenge en ikke er helt avhenig av att bilen starter og går fint til jobb hver dag...

 

men en førstebil med 220 hester på framhjula vet jeg ikke helt om jeg hadde anbefalt.. det er en litt vrien bil å kjøre når det begynner å gå litt unna.

de er jo ikke de sikkreste å gå i heia med heller.. men for all del... det er en helt super liten bil.

har du forresten fått høre no specs på den å hva som er gjort med den? hvaslags turbo o.l...

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy faen! Nå ble jeg faktisk litt glad! :D Fikk svar med han nå i kveld! Det han skrev var:

 

får ikke til å sende bilder enda men skal prøve når jeg begynner på jobb i gjen,har hatt ferie.

det er en phase 2

bilen har 220hk/290Nm og veier ca 700kg,det står 2stk. sparco (fia godkjente bøtteseter) i den,12" momo ratt,just stabb.stag over tårnenne framme.polyotanforinger i hele understellet,stivere fjærer,(det er som og kjøre go-cart) det står en volvo b18ft motor i den, som ventilen er slipt med 2 vinkler,just ladetykk,green air filter,nye råder-rådelager,nye stempelringer,hona sylindrer,bensinpumpe godkjent til 300hk.har ny zinter clutch (ikke mont) tåler 350hk/420Nm.

raka 2,5"eff.anlegg helt bak til 2*3,5" mitt monterte potter på combat bakfangeren.rå lyd!!

sommer felger og dekk, 215/40-16" på (league intergrale 2) felger, vinter 13" fondamental felger.

rått leketøy som dreper det meste inkl. cosworth med 270hk.

 

bilen trenger et støk lakk,ny forntfanger(forje eier var ikke så nye med det)

motoren trenger å skifte tetteringer på registret og regg.reim.har tetteringen i bakkant av motor,følger med, kan event.mont vist jeg skal sette på ny clutch'en,mot et lite pris tilegg.

så skal motoren være gull i gjen. speedometert funker ikke siden det er en forsterket volvo girkasse som står poå motoren.men vist du er litt oppfinnsom får du det til:)

 

har kvit. for ca: 40000,-kr

det er antakeligvis det råeste leketøyet du greier og få ti under 50000kr. og du kjører ræva av stort sett alt,0-100:5,2sek toppfart godt over220km/t,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det jo en ombygd bil da..

men etter det jeg vet så er det ikke forskjell på R5 og R5gtt karoseriet.. eneste som jeg har sett er oppheng og bremser.

det høres jo ut som om du må gjøre endel med denna bilen da.

volvo motor er jo greit da, den er jo billig og grei. lett å få tak i deler til å lett å få trimma mere hvis du vil.

jeg syntes det var litt i det dyreste laget jeg da... men det er jo ikke ofte sånne er for salg så hva som er listepris veit jeg ikke.

 

du må nok regne med å koste på bilen 20-30k for å få den fin og teknisk god. selv om det er gjort mye med motor og understell så er det altid noe som må fikses på...

 

har du god råd og god tid så hadde jeg slått til..

men er du ganske grønn på biler og ikke har jobb... så tror jeg att jeg hadde venta, hvis ikke mamma og pappa har mye penger da :P

 

alle R5 GTT`er er gocart`er forresten.. å det er halve morroa..

 

få med en som kan turbo evt volvo til å se på motoren... tettninger rundt motoren? er det div pakkninger han mener eller? å så må det jo være en grunn til att dissa er gått da.. høres jo ut som om bilen er temmelig hardt straffa... men sjekk om alt er godkjent å se hva du vil for noe.. det kan nok bli temmelig heftig hvis ikke du er redd for litt jobb...

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva du enn gjør så ikke kjøp den usett... det er en ombygd trimma bil.. å det kan være mye rart...

reis å se på den selv.. det er det enkleste og beste... få med deg noen som kan detta å kan volvo og elle renault..

 

kjipt med katta i sekken...

 

men klart høres det jo gromt ut...

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva du enn gjør så ikke kjøp den usett... det er en ombygd trimma bil.. å det kan være mye rart...

reis å se på den selv.. det er det enkleste og beste... få med deg noen som kan detta å kan volvo og elle renault..

 

kjipt med katta i sekken...

 

men klart høres det jo gromt ut...

 

Jaja, selvfølgelig hadde det vært det beste, men å reise i to døgn bare for å se på en bil det går ikke.. *Dilemma* ! Han skal iallefall sende meg resultatene fra testen når han har tatt den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. kjip stil..

er du intr så tar du turen... å ta den usett blir litt spennende føler jeg :P

er bilen godkjent med den motoren? hva er gjort med den hvis den er det? jeg vil å ha det :P føler att en 1,8 volvo er litt tøffere enn den 1.4`en jeg har nå.. selv om det å er volvo da..

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår