Gå til innhold

Renault 5 GT Turbo


ChR|S^_

Anbefalte innlegg

Jeg hadde dratt på dagen hadde jeg hatt lappen! Men er avhengig av foreldre :/ Den er ikke godkjent med den motorn, men er ingen problem å få den godkjent sier han.. Det er faktisk samme motor som R5_GTT her på forumet har.. Ja jeg tror det går noe sinnsykt faktisk :) At det er volvo gjør meg absolutt ingenting! Det er faktisk bra, mye lettere og BILLIGERE å få tak i deler!

 

Edit: Den motoren (B18FT) er faktisk 1.7 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

m-m.. har hørt att den motoren er nice.. pluss att det er 1000 som kan trimme og overhale volvo her i landet... det er værre med en orginal R5gtt... er få som kan de å de er litt vriene i å med att det er gasserturbo... litt greiere med innsprøytning da..

 

jeg lurer fælt på hva som skal til for å få godkjent den med 1.7`l jeg...

om det bare er å bytte eller om en må få p OK-bremsekit eller om det bare er å peise på...

 

jeg vurderer å ta turen til england å la gutta i http://www.k-tecracing.com ta å få opp no mere trykk på bilen å få justert gasseren til å gi mere..

kunne tenkt meg å få opp til 160-180 hester i den.. noe som vistnok skal være greit i denne motoren...

 

men men.. enten får jeg kjøpe ett vrak eller så får jeg kjøre i filler det jeg har... vi får se hva som skjer :P

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må ikke bytte bremser når du putter en orginal b18ft motor i GTTen.. men slik som den som skal selges er trimmet må jo en naturligvis bytte. En B18ft har 120 hk, det er jo bare 5 hk opp fra en GTT. Jeg har B18ft orginal motor, har aldri kjørt en GTT motor men tror ikke du merker de ekstra 5 hestene så mye, men du har et bedre dreimemoment i volvomotoren.

Min er ikke godkjent etter ombygging, da jeg ikke har fått tak i papirer fra volvo...:(

 

AfroAilien! om du skal til england blir jeg med til K-Tec, jeg bor jo i england 6 mnd i året!! Skal ta med GTT til England i september, og ha den der borte til uti juni engang...

-------------------------------------------

Volvo 940 Turbo

Renault 5 GT Turbo

X Renault 5 TS (solgt 10 000 i fortjeneste:) )

X Volvo 480 ES ( vrak )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må ikke bytte bremser når du putter en orginal b18ft motor i GTTen.. men slik som den som skal selges er trimmet må jo en naturligvis bytte. En B18ft har 120 hk, det er jo bare 5 hk opp fra en GTT. Jeg har B18ft orginal motor, har aldri kjørt en GTT motor men tror ikke du merker de ekstra 5 hestene så mye, men du har et bedre dreimemoment i volvomotoren.

Min er ikke godkjent etter ombygging, da jeg ikke har fått tak i papirer fra volvo...:(

 

AfroAilien! om du skal til england blir jeg med til K-Tec, jeg bor jo i england 6 mnd i året!! Skal ta med GTT til England i september, og ha den der borte til uti juni engang...

 

 

 

wha! glatt! jeg må ned å hente bremser og dempere...

hjullageret mitt røyk.. så jeg henter ett OK-kit fra k-tec.. å så lurer jeg litt på å få de til å skru opp trykket å få justert gasseren litt opp...

så er det hjem å kose seg med nye polyflex foringe, oversizekit, dempere og anna snop :D

men jeg er klar som ett egg jeg.. må bare få sammla sammen litt mere spenn..

har du bil i england? veit ikke om jeg er helt safe på å kjøre på feil side der nede :P men jeg er med på det meste...

jeg kan jo ta å pm`e deg når jeg begynner å tenke på det.. egentlig så vil jeg nå da.. men jeg har en leilighet å bygge så jeg kan få litt spenn...

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror forresten att det er litt forskjell på orginal R5 og volvo R5.. tror orginal er mere to-takt som en må lure på mye turtall før noe skjer.. mens volvo`n er mere kosli og behagelig.. men kansje litt kjedeligere? hvem vet...

du får handle å komme på gatebil så får vi sammenligne...

forresten.. noen som skal på gatebil med r5`en sin? vi må jo i det minste parkere samme sted da :D

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror forresten att det er litt forskjell på orginal R5 og volvo R5.. tror orginal er mere to-takt som en må lure på mye turtall før noe skjer.. mens volvo`n er mere kosli og behagelig.. men kansje litt kjedeligere? hvem vet...

du får handle å komme på gatebil så får vi sammenligne...

forresten.. noen som skal på gatebil med r5`en sin? vi må jo i det minste parkere samme sted da :D

 

Det blir iallefall ikke før til neste år, når jeg har lappen og bil :) Blir fett det, tror ikke det er så altfor mange med sånn bil her i landet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nah.. ordet på gata jeg har hørt er att det er solgt mellom 10 og 20 nye GTT`er i norge...

men så er sikkert endel bygd om å importert da...

min er faktisk ny i norge :)

å det er ei dame som har hatt den fra 88 til jeg kjøpte den...

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må ikke bytte bremser når du putter en orginal b18ft motor i GTTen.. men slik som den som skal selges er trimmet må jo en naturligvis bytte. En B18ft har 120 hk, det er jo bare 5 hk opp fra en GTT. Jeg har B18ft orginal motor, har aldri kjørt en GTT motor men tror ikke du merker de ekstra 5 hestene så mye, men du har et bedre dreimemoment i volvomotoren.

Min er ikke godkjent etter ombygging, da jeg ikke har fått tak i papirer fra volvo...:(

 

AfroAilien! om du skal til england blir jeg med til K-Tec, jeg bor jo i england 6 mnd i året!! Skal ta med GTT til England i september, og ha den der borte til uti juni engang...

hey.

Trodde du sa du fikk den godkjennt jeg. rett etter eg hadde satt nedi motoren på den gammle min(din nåværende) så var eg inne på bilform på forus(stavanger) di sa di skule maile volvo sweden og få di til og sende ned papirene eg tregte.

Det skal være mye bedre respons fra b18ft'n sier di som har kjørt dette. mye mer bånndrag og en smule høyere toppfart. den gammle orginal motren min hadde eg o-100 på 7 blank. og 215 i toppfart.

vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider

Lakkering. send pm

95 escort cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rallyreidar: Jeg fikk skilter på den... det var jo bare å gå å eu-godkjenne den. Men den er ikke godkjent med volvo motor i vognkortet, der står det framdeles at bilen har 1400 motor og ikke 1700. Hvor mye senker fjerene jeg fikk med til bilen?? Skal kjøre på strip med den i sommer tror jeg, og autoslalom er definitivt, hadde en runde med autoslalom ifjor. Vant debut klassen'

 

AfroAlien: Sjekk Kollevold motorsport, de har borrede bremser og diverse rally deler til R5 GTT... tenkte jeg sku handle litt hos han, fjerbeinstag, litt silikon slanger, og foringer forran. Må prøve å rekrutere litt flere biler til nettsiden min, så får vi ta et lite treff i sommer, fire-fem biler hadde jo vært artig. Har du noe mer info og bilder på din bil til å gå på siden??

 

ChR|S^_: hold oss oppdatert på bilkjøpet ditt, kjøper du en GTT har du en fantastik morsom bil som første bil!

-------------------------------------------

Volvo 940 Turbo

Renault 5 GT Turbo

X Renault 5 TS (solgt 10 000 i fortjeneste:) )

X Volvo 480 ES ( vrak )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit å få papirer til volvomotoren, men ikke til renault motoren. Jeg har forstått det slik at du må ha papirer på begge motorene før du går og får den godkjent ombygget.

 

nå er det en GTE tilsalgs på samme siden som GTT du har sett på.. GTE er jo morro den og, og den ser ut som en GTT

-------------------------------------------

Volvo 940 Turbo

Renault 5 GT Turbo

X Renault 5 TS (solgt 10 000 i fortjeneste:) )

X Volvo 480 ES ( vrak )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle ha dissa bremsene jeg...

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=27

å dissa

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=26

 

eneste som er litt kjipt er att jeg må opp i 15" for å få plass til de.. å de eneste 15" jeg har er noen cup felger fra en golf... men jeg har 2sett orginale turbo felger da... 13" som jeg ikke får brukt :\

men med de så syntes jo ikke bremsene heller da :P

 

så har jeg fått kjøpt meg nye polyflex foringer til hele bilen, stålomspunnene bremseslanger, luftfilter og stab-stag.

eneste som mangler er dempere, eksos og turbotrykk.. å en ny front da :\

 

det ække noen av dere som har justert trykket på en av dissa før da?

noen sier det bare er å skru på en skrue, andre sier att alt av motor må justeres etterpå... hmm.. vettkje jeg...

 

så har jeg lyst på ett coiloverkit som ikke senker... bilen er lav nok fra førav...

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår