Gå til innhold

SentrallÅs

Ranger emnet

GT_rider

Anbefalte innlegg

Har fått ett lite problem. Er ikke alltid jeg kommer meg inn på førersiden etter at jeg har låst opp. Da må jeg inn fra andre siden, og åpne venstre dør innefra. Går greit å åpne den når den ikke har vært låst. Låsen går opp på begge sider. Det jeg syns er så rart.

Er det noen her som vet hva det muligens kan være. Vurderer å bytte alle låsene, noen som vet ca pris i forhold til ett helt nytt sentrallåssystem fra f.eks DEFA.

Vær så snill å hjelp. Rimeli kjedeli å bli stengt ute av sin egen bil:(

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hva slags sentral lås er det på bilen? enten elektrisk eller neumatisk, hvis den er elektrisk så finns en motor i hver dør og disse åpner/låser døren ved å skyve en stag som er koblet til den originalen staggen som går til dør låsen.

Satggen som går fra den elektriske motoren er nok bøyd i forskjellige vinkler slik at det overfører kraften til original staggen i dørlåsen, nå på vinteren blir alt mye tregere så hvis det var tilfelle kan enten staggen bøyd seg eller "sklid" fra hverandre og ikke overfører hele bevegelsen. Ta av dekselen og se etter men aller først må du høre etter om sentral lås motoren "aktiveres" når du låser/åpner med fjernkontrolen da skal du høre en klar og tydelig "klunk" i ca 2-6 sek ellers sitter det også en motstand i serie med ledningene til motoren på ca ca 2-10 ohm som kan være brudd i om du ikke kan høre noen ting. tror ikke det er noe vits å skifte alle sammen, blir ganske dyr det og... du får heller bruke litt tid på det og prøve så skal vi prøve å hjelpe deg.

lykke til!

mvh

:)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva slags type sentrallås jeg har. Bare at jeg har den. Får nok mote meg opp til å ta av dørtreket i helga. Vet ikke om jeg får fatt i bare en låssylinder siden bilen er importert hit til landet. Derfor vurderte jeg å bytte ut alle låsene. Skal høre med Toyota i morgen.

Skal nok gi lyd fra meg uansett hva som skjer:)

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider