Gå til innhold

H3 Xenon kit

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har liggende 3 sett med h3 xenon kit. Passer alle biler der det brukes h3 pærer.

Monteringen er nesten det gøyeste med det. Det er så og si like lett som å skifte ei vanlig lyspære. Man tar ut den gamle lyspæren, setter i xenon lyspære og plugger xenonboksen (gjør om spenningen til 23000 volt) i de orginale ledningene. Ingen modifikasjoner trengs. Monteringen tok meg ca 30 minutt, ikke lengere tid enn det tar å bytte lyspære.

Resultatet fikk jeg nesten tårer i øynene av. Et fantastisk blå-hvitt lys som lyser utrolig godt opp på mørke vinterkvelder.

Fargen på xenonlysene holder 6000 kelvin. Pærene stjeler 35 watt (orginal h7 er 55w) Gjennomsnittslevetiden er 3500 timer (vanlig h7 er 500)

Har prøvd å ta noen bilder av lysene, men det er ikke lett å få demonstrert det flotte lyset på bilde når kameraet blir blendet av lysene.

Fabrikken som har lagd disse settene har tidligere produsert for maserati og phillips. Settene er av veldig god kvalitet.

Pris per sett er 2490,-

xenonfront.jpg

xenonside.jpg

Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Det er krav om justerbare reflektorer og lyktespylere. Det er ikke verre enn å bytte tilbake hvis man skulle være så uheldig. Tar ikke lang tid å bytte lyspærer.

Det er heller ikke vanlig at biltilsynet i teknisk kontroll kontrollerer om man har lyktespylere og justerbar reflektor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ser veldig pent ut dette.. :)

Men, er dette Bi-Xenon? Kan jeg bruke dette til tåkelysene også?

Jeg vurderer å montere Xenon når jeg kjøper meg nye frontlykter, men får vel ikke utnyttet dette så veldig om jeg kjører på med Angeleyes liksom.. Eller?

Får lønning i slutten av Januar, så da kan dette være aktuelt..

PS: Hvor ordnet du det skiltet du har forran?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bi xenon er både fjernlys og nærlys. Dette er enten nærlys eller fjernlys hvis du ikke kjøper to sett da. Kjører selv kun med nærxenon og er veldig fornøyd. Du får også xenoneffekt på fjern iogmed at nærlysene lyser sammen med fjern.

Du kan bruke dette på tåkelysene dine hvis de har samme pæretype som hovedlysene.

Du får en veldig bra look selv om du kjører med angeleyes, bare sørg for at pæra i angeleyesene matcher xenonlysene. Kjøp diode parklyspære på mobilsentrum.no.

Du kan montere dette xenonkitet i de gamle lyktene dine selv om du skal bytte lykter senere. Kitet er enkelt å flytte over til nye lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KalleDybvik

Bi xenon er både fjernlys og nærlys. Dette er enten nærlys eller fjernlys hvis du ikke kjøper to sett da. Kjører selv kun med nærxenon og er veldig fornøyd. Du får også xenoneffekt på fjern iogmed at nærlysene lyser sammen med fjern.

Du kan bruke dette på tåkelysene dine hvis de har samme pæretype som hovedlysene.

Du får en veldig bra look selv om du kjører med angeleyes, bare sørg for at pæra i angeleyesene matcher xenonlysene. Kjøp diode parklyspære på mobilsentrum.no.

Du kan montere dette xenonkitet i de gamle lyktene dine selv om du skal bytte lykter senere. Kitet er enkelt å flytte over til nye lykter.

Jeg håpet jeg kunne benyttet en xenonboks på alle de 3 forskjellige lysene liksom :)

Jeg vet at jeg kan benytte det nå, men ser ikke poenget i å montere det når jeg skal bytte lykter uansett, tenkte å ta alt i samme slengen liksom.. Hvor mange sett har du igjen da?

Skiltet? Hvor fikk du fra?

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok ikke montere alt på èn boks. Det er en boks/ballast per lyspære. Det er utsolgt for alt av h1 og h7 pærer, de er utrolig populære men det er heller vanskelig å bli kvitt h3'ene. Det er vel kanskje ikke så mange biler som bruker disse. Har altså 3 sett h3 igjen.

Skiltet er kjøpt i tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KalleDybvik

Du kan nok ikke montere alt på èn boks. Det er en boks/ballast per lyspære. Det er utsolgt for alt av h1 og h7 pærer, de er utrolig populære men det er heller vanskelig å bli kvitt h3'ene. Det er vel kanskje ikke så mange biler som bruker disse. Har altså 3 sett h3 igjen.

Skiltet er kjøpt i tyskland.

Okei.. H3 ja, det vet jeg ikke om passer på BMW'n.. Tviler

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpARxXx

den som har tenkt på å kjøpe dette, må også tenke på at biltilsynet stiller krav til xenon lys.

det er at du skal ha elektriskjustering av lysene, og du skal ha lyktespylere..

hvis du ikke husker på dette kan du ryke på en tekninsk kontroll

Dette gjelder kun på nærlys....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...