Gå til innhold

Bremsediskusjon fra bantrefftråden fortsetter her...

Ranger emnet


eirikoo

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ost

Ser ut som OZzzt "bygger seg" noe RS2/A8 greier. Porsche 944s/968 calippere og 314 eller 322mm skiver. Det må da for pokker meg holde!!! :cool:

 

Vil kunne beholde 16" vinterhjul...

 

 

Det må bli jævlig tight med 322mm under 16"?

Jeg har 280, riktignok med store 4-pot, men de stryker felgkanten på 16" vinterdekka. Tipper du må bruke spacere?

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Magnus

i rally brukte de ihvertfall før felger som var ganske tette.

helt tette faktisk, bare små firkanter helt ytterst.... vet ikke helt hvorfor men

 

rattata

på de heftigeste bilene henter vel porsche bremser fra movit tror jeg, mulig det er på alle porscher altså

 

movit har jo en egen patenttert sak på noen kjølefinner inne i skiva

 

fungerer ihvertfall sinnsykt bra

 

M

 

Hmm det er da vel Brembo som lager bremsene for Porsche ?

 

Movit er vel "just another" bremseprodusent som lager fete bremser ?

 

Eller har skolten min frosset nå ?

 

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Det må bli jævlig tight med 322mm under 16"?

Jeg har 280, riktignok med store 4-pot, men de stryker felgkanten på 16" vinterdekka. Tipper du må bruke spacere?

 

322mm går nok ikke under 16" hjul, men 314 går visstnok akkurat. Siden 314mm skiver er billig tom. i Norge, går det an å ha 314mm "vinterskiver" og egne distansestykker til de mindre skivene.

 

Litt merkelig at dine 280mm bremser holder syns jeg, når Audi sine 276mm sliter så ille. Men det er vel calipperens evne til å lede bort varme bla. (som du sier).

 

 

OZzzt zzzz

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ost

 

322mm går nok ikke under 16" hjul, men 314 går visstnok akkurat. Siden 314mm skiver er billig tom. i Norge, går det an å ha 314mm "vinterskiver" og egne distansestykker til de mindre skivene.

 

Litt merkelig at dine 280mm bremser holder syns jeg, når Audi sine 276mm sliter så ille. Men det er vel calipperens evne til å lede bort varme bla. (som du sier).

 

 

OZzzt zzzz

 

Vel, det er kjølekanaler i fronten på bilen som går til bremsene, og varmen dreper jo ikke bremsene hvis man har greier som tåler høy nok varme.. Og som kjøler seg kjapt ned.

 

Men det går merkelig nok helt bra. Aldri hatt noe fading eller koking av bremsevæske. (Hvis man ser bort fra da jeg kjørte Ebc,orginalklossene funket faktisk bedre)

 

Men dette er ikke for å disse EBC så jævlig, det funker visstnok veldig bra på mange biler..

 

Skal få bremsepushern min fra Sverige til å måle bremsene med varmekamera til sommeren, det hadde vært gøy å se hvor varmt det blir, og hvor hot-spot'ene er.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnus

 

drifting er kult å se på men ikke særlig raskt....

 

skal ha de samme dekkene som deg til sommeren samme dim tilogmed ....

hvilken av de 3 hardhets typene skal du ha??

har tenkt til å ta den hardeste selv

 

M

 

Etter det jeg hørte fra Bridgestone nå, er at det er 4 hardhetsgrader, og den dimmen blir laget i de to 'midterste'.

Jeg får den hardeste av dem, dvs 'S'

 

Fra B sine websider: Ideal Allroundreifen for the whole year. High Gripniveau with very good durability.

 

(Ved hjelp av Altavista.. ) :D

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ost

 

322mm går nok ikke under 16" hjul, men 314 går visstnok akkurat. Siden 314mm skiver er billig tom. i Norge, går det an å ha 314mm "vinterskiver" og egne distansestykker til de mindre skivene.

 

Litt merkelig at dine 280mm bremser holder syns jeg, når Audi sine 276mm sliter så ille. Men det er vel calipperens evne til å lede bort varme bla. (som du sier).

 

 

OZzzt zzzz

 

Vi kjører 312 mm skiver med Audi/Porsche RS kalippere (Helt riktig; det er Brembo), og vi får akkurat IKKE på 16" felger. Det er nok litt avhengig hva slags type kalippere du har om hvilen skivedia. som går inni 16" felg, samt også hva slags felg du prøver.

 

Vi vurderer å gå ned en dimensjon på både felg og skiver for å senke den roterende massen :)

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Etter det jeg hørte fra Bridgestone nå, er at det er 4 hardhetsgrader, og den dimmen blir laget i de to 'midterste'.

Jeg får den hardeste av dem, dvs 'S'

 

Fra B sine websider: Ideal Allroundreifen for the whole year. High Gripniveau with very good durability.

 

(Ved hjelp av Altavista.. ) :D

 

 

ja det er nok den smarteste å velge

 

har en kompis hos importøren av bs og han har hatt det på golfen sin i sommer/høst, han syntes det var helt rått å kjøre på

ikke ble slitt så meget fort heller

 

 

 

bremser:

movit lager bremser for porsche

de prepper brembo kalipre og lager egne skiver

de har kommet med egne kalipre ognå så jeg i ett eller annet blad

 

 

ost

kjører med den kassa jeg har til den raser, så får vi se da

har itt pæng til no mer nå....

 

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnus

 

har en kompis hos importøren av bs og han har hatt det på golfen sin i sommer/høst, han syntes det var helt rått å kjøre på

ikke ble slitt så meget fort heller

M

 

Næmmen.. Verden er liten. Da er det han jeg skulle få nummeret til for å høre litt om hvordan de funker til dagligdags.

:)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 'V Racing' som har den røde ja, som fikk mystiske problemer på gatebil i september. Det var jeg som maset om å få kjørenummeret og plassen din hele tiden :D

 

Disse hevder å få plass til 16" med 314mm:

http://www.nordicaudi.com/index.htm?faq/chassi/001017_broms/broms_index.htm

 

Dessuten tror jeg den økte bremseeffekten oppveier den økte roterende massen mange ganger. Tror heller det er mer å hente i superlette felger og nuftige dekk...

 

 

Magnus: Har ikke den kassa raset alt da? Syns jeg hørte fortellinger om uhyggelige lyder på Rudskogen og NSK-treffet...

 

 

OZzzt zzzz

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eirikoo :

han med golfen har jeg kjent i mange år

har jobbet for han oxo, han er cowboy hrheh

 

ost

joda rasa kasse på fordtreffet

byttet den ut med en jeg hadde liggende, hviner litt men er veeldig fin å gire

så jeg kjører med den til den raser oxo

 

det som man fort merker det er at de vanlige dekkene (eagle f1 og conti sport er de jeg har prøvd) ikke tåler den harde behandlingen de får da en har litt grommere bremser

goodyear f1 feks ble bare tyggis etter ca 1,5 runde på "ruudskogen" :)

 

Da hang bare gummien i trevler fra dekket :D

 

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus: Ok, syns du sa du skulle vente med kasse til du fikk tak i ei som tålte litt jeg...

 

Blir du å finne på noe vintertreff og iskjøringer?

 

Hvor stor er oljekjøleren din forresten? Ytre mål tenker jeg på. Kanke nøye meg med den lille greia på S2'n stort lengre...

 

 

OZzzt zzzz

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er vel rundt 20*35 cm eller noe slikt og ca 3-4 cm tykk

 

 

velg den største du får plass til er mitt råd

også må termostat på den

 

i somer lå på rundt 100-105 grader etter ca 5-6 runder på bane

 

vanlig kjøring langs veien er det rundt 60-70 grader

 

tror nok at uten så er en oppe og lukter på 120-130-140 grader med en turbobil på bane og det er ike bra

 

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår