Gå til innhold

motorbytte- er det mulig??

Ranger emnet


rallyroger

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Vist du skal nedi med en f.eks en 1.8 gti motor så må du nok ivertfall sveise deg et motorfeste i front. Poloen min , 86c har ikke motorfeste i front, som 1.8 gti motor trenger. På 1.3 liter kommer eksos ned i front, mens 1.8 der kommer eksosen ned bak. De andre motorfestene må sikkert også modifiserer..(ikke sikker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få dette godkjent på du bruke en Salzmann ramme, og de koster massse peng, kortere driv akslinger, lage ny rammevang på førersiden med motorfeste.

har prøvd samme greie selv uten ramme, da med 8v og da kom innsuget til å ta i torpedoveggen, samt at jeg ikke fikk motoren langt nok frem, slik at diffhuset tok borti torpedoveggen.

men dette er noe som vil bli prøvd igjen!!

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rallyroger

slikt må man ikke tulle med skjønner jeg.. hehe :)

godkjent og ikke godkjent er vel ikke det jeg tenker mest på..

så for meg en liten artig banebil som ikke alle andre hadde:cool:

litt stygg, litt lav og litt for brede felger og litt motor hadde passet meg litt bra:)

 

Det er like "enkelt" å sette motoren inn bak fører sete som å sette den foran, bare sånn for å gi deg en ide om hvor "lett" det er.

 

Med Golf motor foran vil den heller ikke bli særlig egnet for banebruk.

 

Enkleste måte å få litt power på er en AFH motor med gassere. Dette er 1,4L 16v 100 hkmotoren som blir brukt i tidlig Polo 16v, Med dobble Weber 40 DCOE og grenrør har du 130 hk+ på en ellers helt standard motor.

 

En annen mulighet er en 1,6L 8v fra Polo 6N (AEA/AEE) eller Golf III (ABU). Med dobble gasser har du 85-95 hk i denne motoren. Høres kanskje ikke mye ut, men aks blir vel så god som med Golf GTI motor pga lavere vekt.

 

Light makes MIGHT

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

@ Polo Classic

passer disse motorene du nevner rett i? eller må man lage nye motorfester? (tenker spesielt i forhold til bilen min 92`mod polo 1,3)

Og hvordan er det med godkjenning?

VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes)

crosscart 180ccm *hjemmebygget*

Vw boble SELGES I DELER

vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM

Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon

Transit 1979 russebil SELGES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greieste motoren å sette inn i din '92 Polo er G40. Den er plug and play (vel så og si) 113 hk orginalt og lett 140 hk for noen få tusenlapper i trim.

 

AFH 16v og AEE 1,6L 8v passer også så og si rett i. Bruker 1,3L bunnpanne og motorfester, men disse er vanskeligere å få godkjent.

 

Min '91 Polo er godkjent med G40 motor, er dog ikke helt orginal lenger

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte motor, bremser, hjuloppheng, ledningsnett i motorrom (har du spi må du bytte til bensinpumpene også) og litt annet småtteri

 

Viste den først hos forhandler, så hos Biltilsynet

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår