Gå til innhold

Xenon ettermonteringssett

Ranger emnet

Toyota R

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har det på bilen sin eller evt har vært med på montere det? Vil bare høre om det er noen tips jeg kunne trenge på veien... Skal montere xenon i nærlys, fjernlys og grøftelysene mine, så det er altså 3 kit som skal inn!

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det høres veldig bra ut:) Har ganske god teknisk innsikt, så det skal nok gå greit... Det ser ut som at disse ettermonteringssettene har en høyere kelvin enn org. xenonlys og lyser enda mer blåaktig, det er stilig da.. Spesielt i grøftelysa:D Like greit å slå til skikkelig med en gang....

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel som å koble til f.eks. kabler og relé til ekstralys. Ikke så stor jobb egentlig.

Men skal du ha i xenon i alle lyktene.. det hørtes dyrt ut. Er lenge siden jeg sjekket priser, men da lå settene tett oppimot 4 lapper..

Noen som får tak i dette billig, så gi beskjed.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ToyotaR

Er det noen her inne som har det på bilen sin eller evt har vært med på montere det? Vil bare høre om det er noen tips jeg kunne trenge på veien... Skal montere xenon i nærlys, fjernlys og grøftelysene mine, så det er altså 3 kit som skal inn!

Jeg har ikke vært med og montert noen gang, men bare husk at det du får av ettermonteringssett skjelden er godkjent. En ting er at du risikerer trøbbel ved eu-godkjenning, en annen ting er at du risikerer å blende motgående trafikk mye. På fjernlys og tåkelys (de bruker du vel kun i dagslys???) spiller det jo ingen rolle, men hvis nærlyset er feilstilt eller ikke laget for xenon, blir det et helvete for folk som kommer imot. Det er lite som blender så fælt som feiljusterte xenon. Når du er ferdig, burde du får noen til å kjøre bilen din, så du kan møte "deg selv" i vanlig trafikk, og se hvordan lysene ser ut i forhold til de andre du møter. Evnt. få noen til å kjøre mot deg så de kan se.

Fortell gjerne litt om hvordan det gikk når du er ferdig. Jeg har litt lyst til å montere xenon i fjernlysene mine (de som vanligvis er tåkelys på 124)

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ToyotaR

Det er ikke så dyrt hvis man har mye penger og er fra Bærum! Hehe... Var det kvalmt sagt eller? Jeg solgte dvd-spilleren til bilen da jeg ikke hadde det store behovet for den, og kjøpte 3 sett til 3900,- pr stk...

Ja, da har du virkelig for mye penger. En ting er å bruke 3900 + jobb for å få bedre fjernlys. Nærlys kan jeg såvidt forstå, men tåkelysene, da!?!

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoneck

DET er jeg enig i, men det er mye penger, da.

Jaja, er vel noen som har det. Har huslån , billån og oppussing, jeg. Det svelger unna ganske bra.

Du skal ikkje klage.. Oppussingen blir du ferdig med.. menst barn og kone koster bare mer og mer for ver dag! *lerlavt* :/

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg hentet settene på posten og det ser meget enkelt ut å montere det! Tror kanskje moren min skulle fått det til, liksom, og det sier vel egentlig alt? Blir spennende å se hvertfall, jeg skal skrive en liten rapport når alt lyser der framme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte nær og fjernlys i går, og det ble helt verst kan du si! Var skikkelig kult, og det lyste MYE bedre, og for de som har lest bl.a NAF sin lystest, så kom focusen nesten best ut, og jeg så likevel STOR forskjell! Får prøve å ta grøftelysene i kveld da.. Anbefaler det settet til alle som har vurdert det!! Var litt tilpassingsjobb, men når den første lampa var ferdig, så tok det jo ikke mange minuttene på den andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider