Gå til innhold

Money Order?

Ranger emnet

HiiP

Anbefalte innlegg

Originally posted by HiiP

Money Order? Hvordan virker Money Order??? Kan jeg få en kjapp forklaring av noen?

har brukt money order en del..

I motsetning til en sjekk (Amerikanerene etc har ikke kommet så langt i utviklingen) så tror jeg at en moeny order er tryggere for mottakeren. Man betaler for money orderen FØR man sender den, mens en sjekk(alltså hvis man har eget sjekkhefte) kan jo skrives selv om man ikke har dekning på kontoet.

Det er vel oxo mindre mulighet til å jukse med en money order siden man betaler den på stedet og banken/institusjonen som overfører pengene sitter på pengene helt til money order'en løses inn.

En av de enkleste måtene å sende money orders for oss her i Norge er via http://www.bidpay. com .. De trekker pengene fra visakortet etc og sender money orderen via snailmail(alltså post)

Det er ganske dyrt å overføre penger via banken.. så dersom summen ikke er så stor så lønner det seg med money orders og sikkerheten er rimelig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HiiP

Det vil da si at jeg stikker med bestillings papirenen mine til banken og betaler og de sender en "mony order" via post til mottaker? har jeg da forstått det riktig?

tror de fleste bankene overfører fra konto til konto..(bla. swift overføring) ...men jeg har riktignok ikke spurt dem.

Bidpay.com er favoritten på mindre beløp.. og billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan stikke innom og overføre penger fra de fleste banker dersom du har konto der. Eller du kan kjøpe en valutasjekk og sende selv eller banken gjør det. Hvis du skal betale alle gebyrer så koster det ifra ca 200,- og oppover avhengig av hvor fort det skal bli utført. Jobber i DnB så har drevet en del med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider