HiiP Skrevet Januar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2003 Money Order? Hvordan virker Money Order??? Kan jeg få en kjapp forklaring av noen? Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet Januar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2003 Originally posted by HiiP Money Order? Hvordan virker Money Order??? Kan jeg få en kjapp forklaring av noen? har brukt money order en del.. I motsetning til en sjekk (Amerikanerene etc har ikke kommet så langt i utviklingen) så tror jeg at en moeny order er tryggere for mottakeren. Man betaler for money orderen FØR man sender den, mens en sjekk(alltså hvis man har eget sjekkhefte) kan jo skrives selv om man ikke har dekning på kontoet. Det er vel oxo mindre mulighet til å jukse med en money order siden man betaler den på stedet og banken/institusjonen som overfører pengene sitter på pengene helt til money order'en løses inn. En av de enkleste måtene å sende money orders for oss her i Norge er via http://www.bidpay. com .. De trekker pengene fra visakortet etc og sender money orderen via snailmail(alltså post) Det er ganske dyrt å overføre penger via banken.. så dersom summen ikke er så stor så lønner det seg med money orders og sikkerheten er rimelig bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Januar 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2003 Det vil da si at jeg stikker med bestillings papirenen mine til banken og betaler og de sender en "mony order" via post til mottaker? har jeg da forstått det riktig? Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet Januar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2003 Originally posted by HiiP Det vil da si at jeg stikker med bestillings papirenen mine til banken og betaler og de sender en "mony order" via post til mottaker? har jeg da forstått det riktig? tror de fleste bankene overfører fra konto til konto..(bla. swift overføring) ...men jeg har riktignok ikke spurt dem. Bidpay.com er favoritten på mindre beløp.. og billigere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet Januar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2003 Originally posted by HiiP Money Order? Hvordan virker Money Order??? Kan jeg få en kjapp forklaring av noen? ENKELT! man bestiller penger ! så kommer dem i posten noen dager senere ! :rolleyes: Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Januar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2003 Kan stikke innom og overføre penger fra de fleste banker dersom du har konto der. Eller du kan kjøpe en valutasjekk og sende selv eller banken gjør det. Hvis du skal betale alle gebyrer så koster det ifra ca 200,- og oppover avhengig av hvor fort det skal bli utført. Jobber i DnB så har drevet en del med det... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet Januar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2003 Det er lettere å bruke PAYPAL hvis du skal betale for noe til utlandet. Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg