Gå til innhold

Prosjekt: 318tds Touring

Ranger emnet

Frank S.

Anbefalte innlegg

Hei.

Her tenkte jeg å vise dere mitt prosjekt nå for tiden. Handlet meg en Bmw 318tds i dag. Bilen er helt orginal, med unntak av et senkesett som jeg tror er 60/40.

Har tenkt å prøve å holde denne tråden oppdatert med hvar jeg gjør med bilen. Har lest flere av prosjekttrådene her på forumet og synes mange av de er spennede og informative.

Planer:

- Hvite blinklys foran og på sidene

-M3 front

-M3 skjørter

-Rieger leppe(?)

-Lakkerte lister og dørhåndtak

-Lyktelister

-18" felger til sommeren

Par bilder av bilen når jeg fikk den:

annonse2.bmp

annonse1.bmp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Første modifisering:

Handlet hvite blinklys dagen før jeg fikk bilen. Måtte få byttet de ut fort så jeg handlet noen fra biltema. Hadde hatt bilen hjemme i en halvtime før jeg byttet de ut

blinklys.bmp

Gikk litt fort når jeg handlet lyspærene på biltema, så disse passet ikke. Gikk istedenfor ned på Bema og handlet blinklyspærer som ser gråe ut men blinker oransj. Kjøpte disse for å forhindre at jeg fikk et oransj skjær i blinklysa. Tok også og malte det oransje på pæreholderen svart så ikke det oransje derfra skulle synes.

Skal få tatt noen bilder i morra, da det regner mye ute nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går overraskende greit egentlig. har kjørt en mercedes 250diesel i noen mkånder nå og bmw'en er kjappere enn den. merker at dreimomentet begynner ganske lavt på denne bilen, hvis man gir bånn speed på 5 gir når man ligger på motorveiene så drar den bra, slipper å gire ned ved forbikjøringer. Men det er ingen turtallsmaskin. går best mellom 1500 og 3500 omdreininger. Opp til ca 1500 omdreininger så er den ganske dau, men man merker når turboen kommer.

snakket med trimchip.com og de hadde en chip til denne bilen som de har på tilbud til 3200kr nå. da får bilen 120hk og et dreimoment på 270nm! En orginal Bmw 325 har dreimoment på 245nm.

Er en sånn bil man må ha kjørt litt før man lærer å utnytte gira/turtall ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Tok et bilde av bilen med de nye blinklysa:

Bilde-001.jpg

Dette har jeg gjort på bilen siden sist:

-Eu-Kontroll

-Byttet bremserør

-Bytte bærekuler foran

-Byttet olje og olje filter

-Byttet luftfilter

-Byttet bremseskiver, bremsebånd og bremseklosser bak

I dag bestilte jeg m3 front, skjørter, lyktelister og vanlig hekk insats fra gsbildeler, ble sendt i dag så kommer til helga eller til uka.

Tilhengerfestet skal fjernes når de nye fangerene er lakket og jeg skal montere de.

Mekke tips:

-Bytte bremser

http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=15

-Nullstilling av service indikator etter oljeskift

http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stylinga fra Gsbildeler er kommet, fikk pakkelappen på lørdag så de brukte ikke lang tid på å få sendt delene. Henter de til mandag, og så skulle noen av delene bli lakket i løpet av uka.

Bestilte litt flere deler i dag fra england:

Chrome ringer rundt instrumentene

Chrome ringer rund knappene til el vinduene

Chrome Låsepinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult å se at noen velger touring syns jeg, er mye coupe og sedan :) Hva slags parklys pærer er det du har? :)

Ellers tror jeg bilen din blir fin med ny frontfanger og sideskjørt, og hvite blinkere hele veien ;) Gjør seg utrolig mye! Noen bilder fra innsiden?

OT: RuneMNK: hvorfor Mazda i avatar hvis du har M5 ? =)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Kult å se at noen velger touring syns jeg, er mye coupe og sedan :) Hva slags parklys pærer er det du har? :)

Ellers tror jeg bilen din blir fin med ny frontfanger og sideskjørt, og hvite blinkere hele veien ;) Gjør seg utrolig mye! Noen bilder fra innsiden?

Har helt vanlige parklyspærer, dreiv bare å testa ut noe lukkehastighet ogn oen instillinger på et kamera så derfor ser det ut som de er litt blå/hvite.

Bilder fra innsiden kommer når jeg skal montere de chrome delene. Er mørkt stoff interiør med midtarmlene, og orginal kasettspiller som jeg planlegger å få byttet ut raskt:)

Har ikke funnet et eneste sted som selger kassetter lengre;)

Trenger forslag til felger på bilen. Skal ha 18".

Har drevet og testa litt forskjellige felger med hjelp av photoshop:

az_look.jpg

m3.jpg

m5.jpg

modd1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Kult å se at noen velger touring syns jeg, er mye coupe og sedan :)

Jepp.... Det var derfor jeg solgte E36 IS Coupe'n min og kjøpte meg E36 Touring.... :)

Her i Tr.heim er det så mye styla E36 Coupe og Sedan at det nesten er for mye av det gode. Men jeg har sett bare 2 oppstyla Touringer... den ene er min da.

Her er pic's av min : http://www.bmwguiden.no/modules.php?set_albumName=PIB&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider