Gå til innhold

Prosjekt: 318tds Touring

Ranger emnet

Frank S.

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har den bilen din gått på sørlandet for et par år siden? gikk en helt lik rundt her før, var den jeg tenkte på når jeg handlet bilen min:)

Front fanger og skjørter blir lakka til torsdag:) Og så blir forhåpentligvis resten lakket til neste torsdag. skal prøve å få montert noen deler til helga.

Har egentlig bare tenkt å chip trimme den, ssynes egentlig den går ganske greit allerede så fort man blir vant til den. Dreimomentet kommer så tidlig så slipper å gire ned ved forbikjøringer. Kjørte 50 mil på 30liter i går, blir 0.6l på mila og veiene var blant annet alle bakkene inn til notodden. og var ikke helt rolig på speeden heller:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frank S.

Har den bilen din gått på sørlandet for et par år siden? gikk en helt lik rundt her før, var den jeg tenkte på når jeg handlet bilen min:)

Den har ikke gått på sørlandet nei. Den har gått i Trøndelag hele tiden siden den ble importert fra Tyskland i 2001. Var faktisk en på BMW CCN forumet som nevnte at bilen min var ganske lik en han hadde sett på sørlandet. Er nok to stk. ganske så like Touringer her i landet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Litt oppdatering:

Har montert en del ting nå:

-Chrome låsepinner

-Chrome Instrument ringer

-Chrome rundt brytere til el-vindu

-M3 Front

-M3 Skjørter

-Lyktelister

Neste planer:

- Skal få lakkert bakfangeren og sidelistene så fort han som lakker for meg har tid.

- Montere clarion in-dash skjerm og Playstation 2, Begynner på dette i morra.

- Skal prøvemontere noen 17" skrudde felger med kant i morra og handle de hvis jeg får de på bilen.

Her er noen bilder jeg har tatt, skal ta noen nye i morra av bilen med stylinga og montert div.

Pakke fra gs bildeler:)

IM000022.jpg

IM000019.jpg

IM000033.jpg

IM000020.jpg

Før:

IM000143.jpg

Etter:)

IM000145.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig nice dette, eneste du mangler nå er 97 nyrene og sidelister...Og kanskje speil...Men jeg hadde droppa lyktelistene :) Hehe...

Btw; er de kromringene kjøpt hos GS? De jeg kjøpte var bare drit og var i plast til å kliste på...:mad:

Hvor mye betalte du for å lakkere fanger + skjørtene?

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Ble veldig nice dette, eneste du mangler nå er 97 nyrene og sidelister...Og kanskje speil...Men jeg hadde droppa lyktelistene :) Hehe...

Btw; er de kromringene kjøpt hos GS? De jeg kjøpte var bare drit og var i plast til å kliste på...:mad:

Hvor mye betalte du for å lakkere fanger + skjørtene?

Lyktelistene fikk jeg gratis av gsbildeler siden de akkurat hadde sluttet med kampanjetilbud når jeg handlet stylinga hos de:)

Handlet ringene fra motorforce.co.uk kosta vel 700kr eller noe sånn, de var i ordentlig metall, men lime var ikke så mye å skryte av, må få limt de på nytt med noe superlim.

Betalte 1500kr for å få lakket: fronten+skjørtene og så skal sidelistene og bakfangeren bli pusset ned og lakket også. Men det var gjennom en kamerat på et lakkeringsverksted.

Han sa at de vanligvis tar rett over 1500 for lakkering av en frontfanger som ikke trenger pussing eller grunning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

Se her du, nå snakker vi :)

Ble knall. Tøft å se at noen tar steget videre, selv på touring! Har du noen flere planer i nærmeste fremtid nå da?

tja.. de neste planene er vel bare å få montert playstation,cd veksler og in-dash skjermen. prøvemonterte litt i går. Og så handler jeg kanskje en tvtuner.

Og så driver jeg å leter etter noen felger, 17" eller 18".

Og få lakkert sidelistene og bakfangeren

og kanskje få kjøpt en sånn chrome ramme til å ha rundt knappen til nødblinken, synes det er litt tomt uten den.

Planer som er litt lengre frem i tid er å få bygd noe ordentlig anlegg, men det skjer nok ikke før til sommeren/høsten. For nå begynner det å bli litt tomt for penger:) Handlet bilen i desember og alt jeg har kosta på bilen har jeg gjort i løpet av den siste månden. Har ikke noe lån på bilen heller. Så til sommeren er planen å reise rundt på litt streemeet og treff og kikke litt, blir lei av byen her,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja Frank! Blir sinnsykt bra dette her:D Kult at du tilfører landet vårt en fin touring også, selv om det jo er et par stykker av de fra før av i motsetning til coupe og sedan. Men når kommer barnevogna da? kiddie

Du får bare sette i gang å spare til ny TV-tuner slik at du kan få brukt den nye skjermen din fra Jonte. Så får vi se om det blir noen BBS RX felger på deg snart;)

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider