Gå til innhold

Bytte av motor

Ranger emnet

TIversen

Anbefalte innlegg

Jeg har nå planer om å bytte motor på 740'n.. Har en D24TIC i den nuh. Hva. Har ac på denne. Passer stort sett alt om hverandre på den? Har en B230FT motor og girkasse liggende. Dette må byttes. ;) Hva med eksos passer dette? Hvor sitter IC osv som også må byttes? hva av kabler inn i bilen må jeg bytte?

Takker for eventuelle svar på forhånd ;)

Mvh

Tommy

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TIversen

Jeg har nå planer om å bytte motor på 740'n.. Har en D24TIC i den nuh. Hva. Har ac på denne. Passer stort sett alt om hverandre på den? Har en B230FT motor og girkasse liggende. Dette må byttes. ;) Hva med eksos passer dette? Hvor sitter IC osv som også må byttes? hva av kabler inn i bilen må jeg bytte?

Takker for eventuelle svar på forhånd ;)

Mvh

Tommy

Mye bruker denne diesel-motoren din på mila?

Sjelden man ser en 740 diesel.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren bruker ikke særlig mye.. Har turbodiesel ja. Motoren heter D24TIC. En av de få grunnene til at jeg muligens beholder den er pga lavt drivstoff forbruk. Satte inn motoren i 1996. Den er gått 100.000 til nå. Ny lakkert i sommer :D

Turbo-diesel gått 100.000km??? Bruker lite på mila? Diesel er billigere enn bensin = mer råning! Samt at man har krefter i en seig turbo-diesel.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte motoren når den hadde gått 5000. Så du mener jeg burde beholde denna diesel-motoren altså? Den er jo ganske treg da..

men kan vel kanskje fjerne kat og chippe da?

Har ikke prøvd diesel-motoren, men selv har jeg B230F. Og merker at den drikker litt når det blir råning i området. Seig den motoren også, turbo på den hadde blitt merkbart kvikkere.

Tenkte penger i form av drivstofforbruk, men er jo sikkert mer futt i den andre motoren din enn en gammal diesel. De nye går i alle fall bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider