Gå til innhold

Drukner

Ranger emnet


olehenri

Anbefalte innlegg

Originally posted by olehenri

Bilen min drukner, spes når den er kald, og på høytturtall..

Kan det være plugg ledningene som gjør det eller veit dere om noe annet?

 

Også kommi kakle lyd fra motoren etter at snøen å kulda kom.. når den er kald.. liker itte dæ.. :P

 

hehe, som sagt: sliten golf :D ennå ikke sett en som ikke er det ennå.... men kakle lyden kan jo komme av så lite som lite olje da.... kan jo prøve å bytte olje og filter

 

det at den drukner, du kan jo ha inn bilen på auto, å få justert motoren da.... merket forskjell på bensinforbruket på min gamle i hvertfall... brukte mye mindre :)

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dan Stamnes

asså.... dårlige ventilløftere er en faktor på det at du får tikking

 

kom tikking i motoren på den hvite bilen jeg hadde også, så jeg fylte på ca 2liter med olje, så ble tikkinga borte :D

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pater

 

hehe, som sagt: sliten golf :D ennå ikke sett en som ikke er det ennå.... men kakle lyden kan jo komme av så lite som lite olje da.... kan jo prøve å bytte olje og filter

 

det at den drukner, du kan jo ha inn bilen på auto, å få justert motoren da.... merket forskjell på bensinforbruket på min gamle i hvertfall... brukte mye mindre :)

 

hehe. betaler du så! de tar jo BLODpriser på auto da.. stoler ikke på de heller, var innom der en dag for å høre på litt ting.. så spurte etter en mutter te dynamoen for morroskyld, de klarte ikke å finne den så de sa den ikke var å oppdrive i norge.. :-s

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr|ece

det jeg sa sist, sliten, den gikk ikke bra for et år siden heller, gikk ikke rent på tomgang, men tror det ble utbedra

 

Den går som et skudd når den ikke drukner.. går helt reint på tomgang nå.. hakke hatt noe prob på den måte siden jeg kjøpte den.. bare dynamoen som har streika på den.. midt på e6.. i MOSS! hehe.. :P

 

men men.. gromt læll

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det der med kakklinga kan det være at oljen er for tykk. Den vil da ikke gli like lett rundt om i motoren når den er kald for den er for tykk. Så når motoren blir varm så vil den gå enklere rundt i motoren pga. den blir tynnere og da forsvinner kakklinga ;)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om olja er for tykk, vil det da si at du kan ødelegge motoren eller at man bare må ta det litt roligere når motoren er kald?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by UltraComp

Om olja er for tykk, vil det da si at du kan ødelegge motoren eller at man bare må ta det litt roligere når motoren er kald?

 

 

*redd*

 

trur det blir oljeskifte nå snart ja.. :-s

 

når je har råd..

 

 

 

ja de penga de penga.. :-s

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med drukninga kan være at du må stille CO-nivået opp litt. Golfen har en tendens til å synke til et lavere turtall på tomgang på vinteren, så det kan derfor være lurt å stille CO-nivået opp når vinteren kommer, og ned igjen når sommeren kommer. Min drukner også en gang i blant på tomgang og dette skjer helt uregelmessig. Når det gjelder tikkingen fra ventilene tror jeg rett og slett det er ganske vanlig på gamle biler når det er kaldt. Det med for tykk olje høres jo ikke helt bort i natta ut heller.

Golf II 1,8 syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawk1

Det med drukninga kan være at du må stille CO-nivået opp litt. Golfen har en tendens til å synke til et lavere turtall på tomgang på vinteren, så det kan derfor være lurt å stille CO-nivået opp når vinteren kommer, og ned igjen når sommeren kommer. Min drukner også en gang i blant på tomgang og dette skjer helt uregelmessig. Når det gjelder tikkingen fra ventilene tror jeg rett og slett det er ganske vanlig på gamle biler når det er kaldt. Det med for tykk olje høres jo ikke helt bort i natta ut heller.

 

 

den blir stille igjen når den har gått litt..

 

men bilen drukner når jeg kjører og.. kjørte i sta, fikk den ikke over 4000 rpm på 5 gir.. fjuska så sinnsykt.. begynner å bli dritt lei..

ingen som gidder å se på den av kompiser heller så må inn på verksted.. idioter.. :P hehe

dyrt det

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fjusker også når jeg kjører, tror det er noe med forgasseren. Uansett, symptomene mine er at av og til når jeg gir på, spesiellt i oppoverbakker rykker den noe sinnsykt akkurat som om forgassern ikke klarer å levere nok bensin, så dør motorn ut. Er det noe lignende hos deg?

Golf II 1,8 syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår