olehenri Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Bilen min drukner, spes når den er kald, og på høytturtall.. Kan det være plugg ledningene som gjør det eller veit dere om noe annet? Også kommi kakle lyd fra motoren etter at snøen å kulda kom.. når den er kald.. liker itte dæ.. :P Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Originally posted by olehenri Bilen min drukner, spes når den er kald, og på høytturtall.. Kan det være plugg ledningene som gjør det eller veit dere om noe annet? Også kommi kakle lyd fra motoren etter at snøen å kulda kom.. når den er kald.. liker itte dæ.. :P hehe, som sagt: sliten golf :D ennå ikke sett en som ikke er det ennå.... men kakle lyden kan jo komme av så lite som lite olje da.... kan jo prøve å bytte olje og filter det at den drukner, du kan jo ha inn bilen på auto, å få justert motoren da.... merket forskjell på bensinforbruket på min gamle i hvertfall... brukte mye mindre :) Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 asså.... dårlige ventilløftere er en faktor på det at du får tikking Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 er det du Dan Tore ??? Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Originally posted by Dovring er det du Dan Tore ??? nei? eller... jo? det er vel meg! morn Tore! lenge siden sist nå ja! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Originally posted by Dan Stamnes asså.... dårlige ventilløftere er en faktor på det at du får tikking kom tikking i motoren på den hvite bilen jeg hadde også, så jeg fylte på ca 2liter med olje, så ble tikkinga borte :D Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr|ece Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 det jeg sa sist, sliten, den gikk ikke bra for et år siden heller, gikk ikke rent på tomgang, men tror det ble utbedra Siter 2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline 1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro 1967 Vw Boble 1303 S (x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo (x)1990 Audi 90 2.3 ABT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Desember 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Originally posted by Pater hehe, som sagt: sliten golf :D ennå ikke sett en som ikke er det ennå.... men kakle lyden kan jo komme av så lite som lite olje da.... kan jo prøve å bytte olje og filter det at den drukner, du kan jo ha inn bilen på auto, å få justert motoren da.... merket forskjell på bensinforbruket på min gamle i hvertfall... brukte mye mindre :) hehe. betaler du så! de tar jo BLODpriser på auto da.. stoler ikke på de heller, var innom der en dag for å høre på litt ting.. så spurte etter en mutter te dynamoen for morroskyld, de klarte ikke å finne den så de sa den ikke var å oppdrive i norge.. :-s Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Desember 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Originally posted by mr|ece det jeg sa sist, sliten, den gikk ikke bra for et år siden heller, gikk ikke rent på tomgang, men tror det ble utbedra Den går som et skudd når den ikke drukner.. går helt reint på tomgang nå.. hakke hatt noe prob på den måte siden jeg kjøpte den.. bare dynamoen som har streika på den.. midt på e6.. i MOSS! hehe.. :P men men.. gromt læll Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Angående det der med kakklinga kan det være at oljen er for tykk. Den vil da ikke gli like lett rundt om i motoren når den er kald for den er for tykk. Så når motoren blir varm så vil den gå enklere rundt i motoren pga. den blir tynnere og da forsvinner kakklinga ;) Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Om olja er for tykk, vil det da si at du kan ødelegge motoren eller at man bare må ta det litt roligere når motoren er kald? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Desember 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Originally posted by UltraComp Om olja er for tykk, vil det da si at du kan ødelegge motoren eller at man bare må ta det litt roligere når motoren er kald? *redd* trur det blir oljeskifte nå snart ja.. :-s når je har råd.. ja de penga de penga.. :-s Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawk1 Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Det med drukninga kan være at du må stille CO-nivået opp litt. Golfen har en tendens til å synke til et lavere turtall på tomgang på vinteren, så det kan derfor være lurt å stille CO-nivået opp når vinteren kommer, og ned igjen når sommeren kommer. Min drukner også en gang i blant på tomgang og dette skjer helt uregelmessig. Når det gjelder tikkingen fra ventilene tror jeg rett og slett det er ganske vanlig på gamle biler når det er kaldt. Det med for tykk olje høres jo ikke helt bort i natta ut heller. Siter Golf II 1,8 syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Desember 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Originally posted by Hawk1 Det med drukninga kan være at du må stille CO-nivået opp litt. Golfen har en tendens til å synke til et lavere turtall på tomgang på vinteren, så det kan derfor være lurt å stille CO-nivået opp når vinteren kommer, og ned igjen når sommeren kommer. Min drukner også en gang i blant på tomgang og dette skjer helt uregelmessig. Når det gjelder tikkingen fra ventilene tror jeg rett og slett det er ganske vanlig på gamle biler når det er kaldt. Det med for tykk olje høres jo ikke helt bort i natta ut heller. den blir stille igjen når den har gått litt.. men bilen drukner når jeg kjører og.. kjørte i sta, fikk den ikke over 4000 rpm på 5 gir.. fjuska så sinnsykt.. begynner å bli dritt lei.. ingen som gidder å se på den av kompiser heller så må inn på verksted.. idioter.. :P hehe dyrt det Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawk1 Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Min fjusker også når jeg kjører, tror det er noe med forgasseren. Uansett, symptomene mine er at av og til når jeg gir på, spesiellt i oppoverbakker rykker den noe sinnsykt akkurat som om forgassern ikke klarer å levere nok bensin, så dør motorn ut. Er det noe lignende hos deg? Siter Golf II 1,8 syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.