Gå til innhold

Volvo 86' med 94' B230FK og automat, noe og satse på?

Ranger emnet

ReWrite

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, er dette noe og satse på? er en 87modell 240 med byttemotor fra 94.. B230fk, dette er lavtryksturbo og 2.3l ?

Uansett, den er fullstendig strøken, pusset og knikket på siden den var ny nesten, dog litt rust i hjulbuene bak..

Eu-Godkjent i November..

Men er dette noe og satse på? Jeg har ikke kunnskapen til og evt bytte til en manuell kasse, kanskje jeg får noen og gjøre det for meg. Men blir automat en stund ihvertfall, noe og satse på?

Og hvilken automat kasse fulgte B230FK orginalt?

Tviler på at det er orginal kassa fra 86 til B19 som sitter igjen :)

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ReWrite

Som overskriften sier, er dette noe og satse på? er en 87modell 240 med byttemotor fra 94.. B230fk, dette er lavtryksturbo og 2.3l ?

Uansett, den er fullstendig strøken, pusset og knikket på siden den var ny nesten, dog litt rust i hjulbuene bak..

Eu-Godkjent i November..

Men er dette noe og satse på? Jeg har ikke kunnskapen til og evt bytte til en manuell kasse, kanskje jeg får noen og gjøre det for meg. Men blir automat en stund ihvertfall, noe og satse på?

Og hvilken automat kasse fulgte B230FK orginalt?

Tviler på at det er orginal kassa fra 86 til B19 som sitter igjen :)

Dette er en bra motor....undersyling på blokka bl.a. Veldig lett å få rundt 200hk++ ut av denne ved få mods . søk litt på forumet så finner du masse info ;)

Er vel AW 71 den automat kassa heter???

BTW: Lagde ikke b19 i 86...hehehe;) (Skjønte at du mente ironi,det var ironi tilbake;) )

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di kassen tåler ikke så sinnsykt mye. Han jeg kjøpte prosjekt motoren av hadde kveldet flere slike.. Men kommer helt sikkert ann på effekt. Tipper den holder like mye som en m46

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider