Gå til innhold

makan til useriøs selger

Ranger emnet

xitius

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvis jeg tipper rett, var dette en GT-R som ble solgt ganske billig (rundt 90 lapper?).

I slike tilfeller er det gjerne en desperat selger, som trenger penger fort. Har både kjøpt av slike, (og solgt MC'n min billig/fort en gang).

Ved ett slikt salg er det bare to ting som gjelder. Penger og fart ! Ser du ett bra tilbud som dette, må du reagere kjapt.

Eksempel :

Som kjøper:

Kjøpte min Yamaha R1 streetfighter. Den kom inn på autodb.no på Torsdag kveld. Fredag fikk jeg en kompis til å titte på den i Kristiansand. Han sa den var grei, og jeg overførte penger på 10 min. til eier. Plukket opp mc'n 15 dager senere, da jeg var på ferie til Nord norge når den ble lagt ut.

Som selger:

En annen gang skulle jeg selge min gsx750r. Hadde 3 dager igjen før jeg skulle til USA, og ville bli kvitt den fort. Satte prisen til 45 lapper, noe som da var ca 20 lapper under markedspris. Det ringte en haug med folk! Jeg var hos en kompis og så på video, og sa de kunne komme å se på sykkelen som stod utenfor (bare oppga adressen). Hvis de fremdeles var interessert, kunne de ringe, så skulle jeg komme ut. Etter ca en halv time, så ringte det noen som var kommet, og som ville handle. Jeg gikk ut, og når jeg kom ut, var det vel 3-4 forskjellige gjenger som sto og ville kjøpe den. Noen ville prøvekjøre også, men jeg sa "nei". Tilbød de å sitte på, så kunne jeg kjøre. Gikk det for smått, fikk de bare prikke litt skulder...

En satt på en tur, og mente at den gikk greit nok. De andre som stod der hadde hørt hele turen (Vance'n Hines bråker mye på fullgass), og visste at den sykkelen gikk som den skulle.

Så kom vi til dealen. Jeg sa at jeg skulle ha 45 lapper, og den første som kom med pengene ble ny eier til denne sykkelen. Da ble det pipekonsert fra de som hadde sittet på, for de "kom jo først". Men de hadde ikke penger, og måtte låne i banken, av mamma, etc... En håndtverker var der, og bare kikket på meg å sa "mener du det?". "Ja", sa jeg. Hiacen hans gikk i rakettfart til nærmeste bank (-eller madrass?), og 30 min etter var jeg kvitt sykkelen.

Var jeg en jævlig selger som solgte til en fast pris til de som kom med spenn først. Eller skulle jeg hatt sympati med gutta som måtte pante 45 000 flaskeer før de kunn handle?(-ok, dette er satt på spissen).

Vil du ha en grei deal på en GT-R, så får du ringe meg. Jeg har 2 stk på G nå, og den ene står på autodb.no Men de koster ikke 90 lapper, så hvis det er maks, så får det bli en GTX istedenfor (-som ikke er noe dårlig valg ).

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som selger: Den som kjem med pengane, får bilen/sykkelen.

Som kjøper som må reise langt: få til avtale med selger om at "eg bestiller no flybiletter, og skal ha bilen, ikkje selg den før eg kjem"

Kjenner ikkje til saken her, men når han hadde sagt fleire ganger at han skulle kjøpe bilen, hadde det vert over lengre tid?

Eg skal selge sykkelen min no, kjem der ein 16 åring som mange ganger sei han skal kjøpe sykkelen min, men ikkje kjem med noko konkret om penger eller henting, så får førstemann sykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider