Gå til innhold

kaldstarts regulator

Ranger emnet

Mk2-16v

Anbefalte innlegg

står masse om det på clubgti forumet, og vortex, men jeg husker ikke helt hva.. er visst ofte feil innstilling bare(co) gjerne kombinert med møkkete deler osv (skitt inni) div drit ved kaldstart regulator/dyse)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISV (Idle stabilizer valve) eller Tomgangsregulator.

Hadde samme prob når jeg kjøpte bilen, så jeg fikk tak i en brukt på Høgger'n, men nå i vinter har samme problemet kommet tilbake. Den går bra, helt til motoren blir kald.. da hopper den opp og ned på turtelleren og plutselig kan den stoppe.

Amerikanerne bruker noe som heter 'Carb Cleaner' å vasker de med, det skal hjelpe...

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde no lignende problem jeg og... Det var co'n som var stilt borti staur og vegger :D sånn at den motoren begynte å jage.. klarte ikke å regulere seg inn da.. Stilte co'n, og motoren gikk som om den skulle vært ny :D (bortsett fra oljeforbruket da)...

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

Har et lite problem med min mk2 16v i kulda, når motoren er kald så går den som en klokke men når den blir varm og motoren står på tomgang så begynner turtallet å pendle opp og ned.

Er det kaldstarts regulatoren/ventilen som ikke vil skru seg av??

Sjekk varmkjøringsregulatoren.... regner med at 16V har K-jet slik som 8V`en... den lagde slike problemer på min forrige GTI

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider