stinius Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Hei Plutselig sluttet ventilasjonsvifta å virke. Bilen er en 325 e36 m/aircon. (Hvis det har noe å si) Ps: det er lys i alle instrumenter og alle sikringer er hele. Noen som har vært borte det samme? Regner med at vifte er gåen, men kan det være noe annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Sjekk pollenfilteret, mulig det er tett. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stinius Skrevet Desember 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Viften skal vel blåse for det? eller? Dette sjedde jo ganske plutselig. Kan det være motstanden til vifta, hvordan sjekker jeg denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Som alle andre filtere, som tetter seg, vil det stenge mer og mer :) Og jeg vet at tett pollen/microfilter, minsker effekten til vifta. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willander Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Det samme har skjedd på min nå, har du funnet løsningen? Bilen min er en 316i med aircon.. nøyaktig samme symptomene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Som alle andre filtere, som tetter seg, vil det stenge mer og mer :)Og jeg vet at tett pollen/microfilter, minsker effekten til vifta. Akkurat...Det tetter seg mer og mer, så det er nok ikke pollenfilteret det er snakk om i denne saken i og med at trådstarter sier det skjedde plutselig... Eller hva Dr_S? :) Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Akkurat...Det tetter seg mer og mer, så det er nok ikke pollenfilteret det er snakk om i denne saken i og med at trådstarter sier det skjedde plutselig... Eller hva Dr_S? :) Artig å se at 3 år gamle tråder plutselig våkner... Kan nok være mange årsaker til at elektriske komponenter dør.. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Artig å se at 3 år gamle tråder plutselig våkner...Kan nok være mange årsaker til at elektriske komponenter dør.. Hehe.. fikk meg en god latter... Så ikke at denne var 3 år gammel... :happyhappy: Men godt Willander bruker en eksiterende tråd da i allefall :) Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willander Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Nå har jeg lest litt rundt, og jeg endte til slutt opp på ebay faktisk, av alle steder. Der er det mange folk som selger såkalte "E36 climate control unit repairs" der de beskriver problemet med: Does your Digital Climate Control or HVAC just stop for no reason and has a mind of its own? Does it Flicker on and off by it self and work intermittently? Does it sometimes manifest itself in other ways than you're used to? Does it appear to be off and the A/C somehow being on Is your display very faint? The buttons don't work at all and very often the "selected" light for a button is lit up but pressing it does nothing Do you try to push every button and combinations of buttons a 1000 times and nothing works? Then we can help ! De har 100% positiv feedback fra nesten 200 folk, og det koster 400 kr pluss frakt til england av modulen. Dette virker i og for seg ganske greit, men jeg lurte på om noen vet om noen som utfører denne jobben i Norge? Litt teit å sende bort det som styrer defrosteren nå som vinteren kommer.. Jeg kjøpte nettopp en manual på ebay til et pund som påstår at den forklarer hvordan man kan fikse problemet selv for 57 pence, jeg skal legge ut dokumentet jeg får på mailen min dersom det er noe interessant, og i så fall fungerer! Her er linken til den første siden jeg snakket om: http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E36-Climate-Control-Unit-Repair-Service-air-con_W0QQitemZ140167160701QQihZ004QQcategoryZ10374QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Og den jeg faktisk kjøpte, men personlig synes jeg den ser litt mer sketchy ut.. http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E36-Air-Con-Climate-Control-Repair-4-Less-Then-1_W0QQitemZ160167331497QQihZ006QQcategoryZ10374QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willander Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Dette fungerte utmerket. Airconditionenheten har ikke hatt en eneste feil etter jeg fikk den tilbake! Tok 2 uker til sammen! Anbefales alle som har dette problemet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg