Gå til innhold

Ettermontere Klima i A4

Ranger emnet

Hosse

Anbefalte innlegg

Ja, da blir det jo en mye mer interessant pris. Er det noe han evt. ville gjøre for meg også? Det var rundt det jeg hadde håpa det ville koste da jeg sjekka opp litt.

Jeg ga 78.000 + reg. Den hadde da gått 91.000 km. Det er en 1.8 med automat, som jeg skrev, men ellers er det svært lite utstyr. Den er heller ikke spesielt pen i lakken – mye vaskemaskin-riper. Skal prøve å gjøre noe med det til våren. Kanskje jeg leverer den inn til et bilpleiefirma. Får se hva jeg gjør. Det er ikke kjempeviktig, ettersom det er denne jeg bruker for å pendle til jobb (11 mil daglig).

Det har også vært noe småtteri med den. Jeg hadde den nettopp inne hos Møller og fikk dem til å bytte nedre bærearmer på garanti – selv om forrige eier hadde hatt den inne til sjekk i sommer. Det knirka og klukka, så jeg ba dem sjekke det igjen. Da sparte jeg 5800 der.

Bærearmene er en svakhet. Har også en 1998 A6, og der bytta jeg nettopp øvre bærearmer.

Jeg har også et endeledd som må byttes på A4-en. Dessuten skal jeg levere den inn og få byttet automatolje og ta en liten sjekk. Den har en tendens til å legge inn for høyt gir når jeg kjører i gang etter nedbremsing uten å ha stoppa helt. Dessuten bruker den litt tid på å komme i gir etter at jeg har flytta på spaken. Dette har jeg merka først i ettertid. Håper problemet er litt lite olje og at det kan løse seg ved bytte/etterfylling.

Men, jeg føler alt i alt at det var et godt kjøp.

Ser du er glad i BMW. Hvorfor skal du da ha en A4? Hadde ikke en 3-er vært mer å satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må vel forresten være et greit kjøp (stv. med automat u/klima til 100.000):

http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1103573112109?finnkode=4904306

...samma stygge farge som jeg har :-)

Ellers har du denne:

http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1103573360332?finnkode=4890181

...men det er 1.6 og den har gått litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han heter Terje og er fd bilmekaniker faktisk. Solgte den gamle audin min til han forrige uke, og da nevnte han dette med AC. Han hade montert dette fra 5000 NOK og oppover. Han henter en del biler fra Tyskland og plukker da som regel med seg AC og monterer selv. Han skal sende meg visitkort, så da får du en PM med kontaktinfo snart!

Hørtes ut som om du fått en grei pris da på A4an da? Jeg har funnet en norr om Lillehammer til 65.000 NOK. En 1,6 med elvinduer (ikke av eller aut). Sort med en del lakkskader. -96 modell og 150.000 KM. Ikke komplett servicebok dessverre.

Begynner likevell bli litt i tvil pga av alle problemer alle har med VW Golf, VW passat og Audi A4. Forstillinger, registerrem og girkasser. Akkuratt som deg trenger jeg bare en bil til og fra jobb og har ikke lyst å ha den stående på dyre verksteder. Har aldrig hatt noen sånne feil på noen av de 6 BMW jeg hatt til nå. Kun småfeil som elektronikk osv.

Har ikke lyst på en BMW E36. Da skulle det eventuellt være en Touring, men det er ikke mulig i den prisklassen.

Si gjerne ifra hvis du finner noe spennende objekt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider