Gå til innhold

Ta strøm fra?

Ranger emnet

PoloDude

Anbefalte innlegg

Skal ha straum til ei lyspære i barmåleren min.......og har strøm inn i bilen til det, men jeg skal ha et relee som styrer slik at lyset kommer på når jeg vrir på nøkkelen......følge resten av instrument lyset........

Jeg tenkte parklysa,men det er litt trit å gå helt it i mototrommet for å hente styrestrøm...Møller foreslo å hente parklysstrøm fra sirkingstavla.....men jeg vet ikke om jeg tør kødde med den.....

Går det ann å koble seg rett på tenningslåsen.........?

Skal bare kline på en strømtyv til styrestrøm av releet............

Noen forslag?

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hente i fra cd spilleren... Har koblet cd spilleren min på tenningslåsen... Skal jo være muligt å hente spenning der...

(Tenkte på cd spiller da du sikkert skal ha bar måleren i nærheten av den... Viss ikke er sikrings tavla enklest viss du skal ha den på a stolpen....)

Ole : Bar trykk er som oftest turbo trykk ja , men tror han holder på med et wannabee Nos prosjekt....

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

Ole : Bar trykk er som oftest turbo trykk ja , men tror han holder på med et wannabee Nos prosjekt....

Whut whut? Wannabe NOS project? Tell me more about it!! ;)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm....cdspilleren er det siste stedet jeg ville tatt strøm fra.....oppi hodet mitt...men ...sikringstavla er jo helt spagetti.......hm...jobber med å få svar på fra en som er god på bilelektrisk....eller tror han er(he he).....han mener relè er bortkasta.......Måleren skal stå ved siden av sigarett tenneren så hadde den fulgt tenninga så hadde jeg tatt straumen der.........

Oleee......ja det er et fake NOS prosjekt.....mangler bare en blikkboks jeg får imorra og så må jeg lakkere ferdig ringen til barmåleren......sliter litt med den.....SÅ skal jeg mont hele shitten dvs legge strøm,mont bryter, borre og feste dioder,mont "flaska",slanger....osv...og da kjemer det bilder......sånn ca om ei uke håper jeg....men vi får se.....Skal ikke stresse pga skal bli pent....og jeg har jo litt annet å finne på også....men målet er å bli ferdig i år.......... :-)

-2011 Skoda Superb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemt ved å hente spenning i fra cd spilleren da ?

Du kan også hente i fra speedo`n (bryteren på lysa).... Enkelt å komme til viss du absolutt ikke vil hente det i fra cd spilleren....

Å som nevnt så er det ikke nødvendig med rele for kun å ha det lyset i barmåleren.... Bruddet kommer jo i fra tenningen så da er det jo ikke noe prob........................

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lodda meg innpå ledn til lyset i varmeapparat styringa.........lett som bare det..............Brukte strømtyv først, men ble dårlig kontakt så jeg fjerna de og lodda istede......

NOS er mont men jeg venter med bilder til måleren er på plass.............Lakken på ringen til barmåleren må bare tørke først....

-2011 Skoda Superb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider