Gå til innhold

BMW 325 E30, fjusker...

Ranger emnet

herbal

Anbefalte innlegg

BMW'en min fjusker. Har fylt på en flaske med kondensfjerner, men dette ser ikke ut til å hjelpe.

Kan det være fuktighet under fordelerlokket som er problemet? Kan det danne seg fuktighet her hvis temperaturen endrer seg?

Noen som har hatt dette problemet før?

Håper noen av dere har svar, det er så irriterende når bilen fjusker...

Hell yeah!!

BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original)

BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod.

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by torbjørnbmw316

sliter med slike problemer av og til,mest når temperatur går fra - til + eller omvedt,hjelper ikke mye med kondensfjerner til meg,bare kjør med dn i turtall rundt 3000 så forsvinner det etterhvert.får slike problemer vis det er kaldt og jeg fyller bensin

OK, så det er ikke no farlig da tydeligvis. Jeg bare irriterer meg over det. Det er jo veldig lite fuktighet som skal til for at fusker.

Så du mener at det bare går bort av seg selv?

Hell yeah!!

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kris

Hvordan og når opptrer fuskinga?

Ville sjekka alle tenningsdelene plugger, ledninger, coil og fordeler.

Personlig ville jeg funnet ut hva feilen er før bilen plutselig stopper opp når du minst vil det...

Fuskinga merkes mest når den går på tomgang. Når jeg kjører merkes det minimalt eller ingen ting.

Fordeleren har jeg prøvd å se på i dag, men det er ikke lett å komme til der. Det er rimelig trangt der den sitter.

Jeg vet at det er lurt å finne ut av problemet, prøver så godt jeg kan. Hvis jeg ikke merker bedring i løpet av de neste dagene skal jeg sette den på verksted.

Hell yeah!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket en del på bilen i det siste, og funnet ut at det mest sannsynlig er en vakum slange som er ødelagt eller at den trekker falskluft ett eller annet sted.

Noen som har erfaring med dette? Jeg hører en suselyd som høres som virker som kommer undenfra plenumet (eller hva det heter).

Vil motoren fuske på tomgang, og gå surt hvis det er en vakumslange som lekker?

Håper på svar...

Hell yeah!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slit me litt fusking av å t men d går vekk etter hvert,.har kjøpt et nyt bensin filter som minst ska skiftes annahvert år,der kan det samles vann slik at dn fuske.men er det noen som veit hvor det ligger på en 316i 89 modell med m-40 motor.viss man ikke skifter dritn så kan biln stoppe helt til slutt,skjedde med onkeln min sin vertfall.er det vanskelig å skifte dette filteret?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider