Gå til innhold

Ombygging

Ranger emnet


Toppen

Anbefalte innlegg

Jeg har en GT-R sedan, ombygd fra en 323 1.8 4x4. Tror ikke du trenger noen spesielle ombygninger i karroseriet, men bremser osv. må jo helst være fra GT-R også.

Før du i det hele begynner med noe ombygging, er det lurt å lage en detaljert "skisse" over ombyggingen du har planer om å utføre, og sende det som en "søknad" til biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en 323 lx med 1.6i og fwd. Nå har jeg en GT-X med 4wd.

 

Jeg var også inne på tanken på ombygging til GT-X eller GT-R.

 

Men det jeg fant ut var at GT-X/R'en ikke har helt samme karroseri som LX'n pga 4wd'en.

GT-X/R'en har en liten "klump" som går inn i bilen,

framme vedsiden av passasjeren sitt sete, atmed gearstangen,

under denne "klumpen" ligger fordelingskassen,

noe som LX'en ikke har, iallefall så hadde X'en denne klumpen,

og LX'en altså ikke.

 

Ble litt vanskelig å forklare, men håper du skjønner meg!

 

Kan prøve å få tatt bilder til i morgen for å forklare hva jeg mener.

 

mvh Justin

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men min bil skal sendes til polen. Der vil de kjøpe en komplett GT-R i Tyskland,og flytte deler over... Det jeg da lurte på om det er noen ombygginger i karrosseriet som vil bli problemer med å godkjenne...??? Bilen må jo sannsynligvis påm TUV i tyskland allikevel... hvis det ikke er noe problemer med å få papirer av Mazda i Norge...

Uansett skal bilen bygges om...

03 Ford Mondeo 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Toppen

OK, men min bil skal sendes til polen. Der vil de kjøpe en komplett GT-R i Tyskland,og flytte deler over... Det jeg da lurte på om det er noen ombygginger i karrosseriet som vil bli problemer med å godkjenne...??? Bilen må jo sannsynligvis påm TUV i tyskland allikevel... hvis det ikke er noe problemer med å få papirer av Mazda i Norge...

Uansett skal bilen bygges om...

 

Hei!

 

Høres ut som en veldig prosess for å få seg en GT-R dette du skal i gang med. Det må da bli veldig dyrt skulle en tro?

 

Du kan jo bare selge 1,6'n til meg og så kjøper du deg en orginal GT-R.;)

 

Send meg bilde av bilen din så skal jeg vuredere det!

 

-R-:cool:

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår