CamaroCab Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=6161&item=4513151798&rd=1 Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Takk, kjipt å konvertere LS1 motoren til forgasser motor da :). Så bruker han en gammel 700 kasse i stedet for de nyere automatene som hører til motoren. KYB dempere forann og bak, KYB er elendige greier syns jeg. Bilen ser veldig bra ut da. Var bare noen detaljer som var litt irriterende :) setene var litt stygge da. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Blir litt problem å få den el.styrte 4L60E kassa til å virke uten styreenheten til drivverket ja. Grei løsning å bruke 700, men tror nok jeg hadde montert T56 istedenfor ;) Gasser på de motorene er et hån, men regnet med at det ville dukke opp likevel... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Enig med dere, LS1 med forgasser blir jo helt feil! Her er også etpar LS1 hybrider, bilder og videosnutter: El Camino med LS1 og MagnaCharger kompressor : http://www.bubbadrift.com/ og en 69 Camaro med LS1 : http://www.z069.us/ Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Det der var et GM produkt jeg kunne eid! Og de er det ikke mange av... Men den der var bare rå! *sikle* Synd med automaten, da.. Fatter ikke poenget... Med en motor som gjør at man ikke trenger å gira annet enn for moroskyld, også kommer han drassende med den der hersens turgirburken??? Dust... Muskelbil skal ha manuell! Ihvertfall ikoner som det der! En annen ting er jo at gasser er håpløst.... Misforstå meg rett, traktgassere har fet lyd, men det er da likevel ikke noe det er verd å miste hester for? dessuten har jo ikke han der trakter, bare en "god gammel" amerikansk bensinøse... uff. Så bra motor, men automat og gasser.... Det er vel ikke noen av dere som har testet megasquirt på v8? lurer på om ikke jeg må ha det, hvis det funker bra. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Originally posted by Skidracer Det er vel ikke noen av dere som har testet megasquirt på v8? lurer på om ikke jeg må ha det, hvis det funker bra. Er jo litt offtopic her, men... Har vært en tråd på dette før: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=35831 der ligger det en link til et MS forum Jeg har egentlig slått i fra meg tanken på å bygge en, er bla. litt skeptisk til å ha MAP sensoren i selve databoksen, må ha lang vakuumslange fra plenumet og helt inn i kupeen hvor databoksen er.. Men det er jo tydeligvis flere det fungerer bra for... Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Sorry med offtopic greiene mine. Bare begynner å tenke mens jeg skriver, og så går det bare helt skeis...;) Takk for tips! Skal lese med en gang! Lei av detta gassersølet! Får liksom skrulysten tilbake når jeg ser sånna feite biler som den '69 camaron! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NEW Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Er ikke enig i at det er helt på trynet med forgasser på en LS1 når han har konvertert på den måten. Det er også bevist at du trenger ikke å miste hk, selv om du kjører forgasser. Det var sikkert veldig mye enklere å gjøre det på den måten, i tillegg så er ikke en LS1 like eksotisk i USA som vi syns den er her i Norge, så jeg syns løsningen var helt ok. NEW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Skjønner hva du mener, og for en god del uten $ og kunnskap kan det være en enkel måte å få seg en lettere, sprekere og penere motor, men uten innsprøytninga kunne man likegodt bygd en vanlig 1.gen motor synes jeg. Å beholde antall hk er forholdsvis enkelt, bare å ha stor nok øse som Skidracer kalte det... Noe av det du ofrer i samme slengen er: Varmstart egenskaper, kaldstart egenskaper, den fine delgass-responsen, evne til å klare belastning på lavere turtall like godt, (derfor) forbruk, kjørbarhet annet enn full gass/2K rpm og opp, utseende, og i mine øyne hele vitsen med å putte en LSx i motorrommet på en eldre bil... Det er fordelene ved innspruten, vekta til alu.blokka og at den går såpass godt standard som gjør den overlegen i en eldre bil for meg. Kunne nok vært fornøyd med en 1.gen med TPI, men med mulighetene til den nyere er det bare å gå sålangt lommeboka orker. Har ikke du en "rå" Camaro som er ganske snill å kjøre pga innspruten? For menigmann er det fortsatt dyrt å gjøre et vellykket motorbytte med en LSx i en eldre bil (For det er det vi snakker om, ikkesant?), og "annenhver" med gammel bil drømmer om eller planlegger et motorbytte på mange av forumene der borte. Er vel fortsatt litt tidlig å kalle det vanlig der borte, helt uvanlig er det ikke lenger. PS, kunne vært kjempeartig å sett noen av bilene dine "up close" NEW, mye gromt der ja. (Og jeg lover å ikke plukke! Hehe) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Og den mest irriterende feilen med store gassere: På biler med gode svingegenskaper, kan bensinen bli slengt opp langs den ene veggen i kammeret på gasseren, noe som resiulterer i at motoren ikke får bensin.... og dermed ikke går. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NEW Skrevet Desember 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 PS, kunne vært kjempeartig å sett noen av bilene dine "up close" NEW, mye gromt der ja. (Og jeg lover å ikke plukke! Hehe) Bare å komme oppover det, så skal vi kikke litt. NEW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.