Peltz Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Har ett Boston Pro 6.5 frontsett liggende, men har ikke hull i dørene større enn 5.25. Lurer derfor på om jeg skal bytte ut Pro settet og kjøpe ett Van Gogh sett i 5.25". Kan jo fort bli en del jobb å lage litt større hull til Pro settet. Alternativet er jo ferdige høytalerkasser til 180 £. Spørsmålet er jo egentlig, hvordan funker Van Gogh settet i forhold til Boston Pro settet? Bør jeg heller satse på det Pro settet, og bruke noen timer på å modde dørene til det, eller kjøpe ett plug & play sett som SS VG.5C? Er jo da en KOMPLETT rookie på dette, så jeg må jo nesten spørre.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 VG5.C er er svært bra komposett, men desverre forsvinner det ut av produksjon, og vil ikke være endel av 2005 sortementet. Vil jo selvsagt bli erstattet av et nytt sett. Nå er vel disse to settene rimelig gjevnbyrdige når det kommer til lydkvalitet, men i og med at du alerede har et så pass godt sett som Boston Pro, ville jeg nok brukt litt tid på å få plass til 6,5" settet. På dette viset slipper du å måtte bruke tid på å selge dette settet for så å kjøpe deg nytt. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Desember 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Problemet er jo egentlig at jeg ikke har PEILING på hvordan gjøre plass i Pro settet. Det skal jo helst se litt også.. Jeg kan ikke plaste, så å kjøpe glassfiber og sette igang, er relativt uaktuellt. Andre gode, og enkle ideer? En annen sak, det SS settet, det er jo ett toveis system, mens Pro settet er 3 veis..lyden like funky av begge? Noen som vil bytt ett sånn SS sett mot pro settet mitt? (6.5 pro mot 5.25 SS set) Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Sitat Originally posted by Peltz Problemet er jo egentlig at jeg ikke har PEILING på hvordan gjøre plass i Pro settet. Det skal jo helst se litt også.. Jeg kan ikke plaste, så å kjøpe glassfiber og sette igang, er relativt uaktuellt. Andre gode, og enkle ideer? En annen sak, det SS settet, det er jo ett toveis system, mens Pro settet er 3 veis..lyden like funky av begge? Noen som vil bytt ett sånn SS sett mot pro settet mitt? (6.5 pro mot 5.25 SS set) Treveissett ja, sant det. Bygge kickpanel i glassfiber er en forholdsvis kurrant sak. Finnes nok av tips på nettet til hvordan du kan gjøre det. Er litt vanskelig å gi tipsogså, når jeg er svært usikker på hvordan interiøret i Corrandoen ser ut. Jeg har ett sett VG5.C igjen på lager jeg kan selge deg svært billig, om du ønsker et slikt sett. Etter det er det slutt. Send meg en e-mail om det er interessant. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Desember 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Mail sendt. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Desember 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Nå skal vi rette tråden og si at det er ikke ett Pro 6.5 sett jeg har, men faktisk ett Pro 653. Pro 653 er nemlig det eneste med separat mellomtone. Settet ligger for øvrig til salgs. Competition 3-way car component system 6½" woofer with copolymer cone 4" midrange Cast aluminum woofer and midrange baskets 1" aluminum dome tweeter Axis-, flush-, surface-, and angle-mount tweeter mounting kit System-specific crossovers Nominal Size 6-1/2" (woofer) Recommended Amplifier Power 20-500 watts Nominal Impedance 3 ohm Frequency Response (3dB in car) 50Hz-22kHz Mounting Cutout Diameter 5" (127mm) Mounting Depth 2-3/8" (60mm) Mounting Depth with Spacer 2-1/16" (52mm) System Type 3-way Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Desember 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Settet selges ikke lenger, da jeg har fått en mann til å modifisere dørene mine, så jeg kan bruke dette selv.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 du må jo ta godt vare på det boston settet ditt og bruke det for det spiller veldig bra. fy skam, skjønner ikke at du kan tenke denne tanken engang :D har du 3 veis så hadde jeg gjort alt for å "slippe" å bytte til 2 veis. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg