Gå til innhold

Lancia Delta Integrale som vinterbil?

Ranger emnet


M3ess/nos

Anbefalte innlegg

Har oxo preiket med han med den gule deltaen i Ålesund. Sinnsykt rå bil, men jeg mener nå at GTI-Rn min er/var råere:D

Lanciaen er en brutal italiensk hissigpropp, men den har litt for mange "sykdommer" som f.eks. for svakt karosseri...

 

Men det er ikke uten grunn den er mange ganger verdensmester

post-3045-13804852257679_thumb.jpg

Whoops, there goes another gearbox...

 

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by xiancorp

Måtte bare skrive litt til inn her.. Fant en ny funksjon i Lancian nevnt over..

 

Satt en kveld i bilen og prata/ hørte på musikk, og da oppdaga jeg en stor rød bryter nederst på dash-bordet hans..

 

Den så skikkelig ettermontert ut, egentlig ganske "jalla" og stemte ikke overens med noe annet av instrumenteringa..

 

Smarte meg måtte jo spørre hva den var til..

 

Han dro ut bryteren (enormt rødt "hore-lys") og sa:

 

"Nei den øker ladetrykket fra 0,8 til ca 1,5 bar..."

 

 

Jaaa sannsynlig..!! sa jeg såklart.. Særlig da..

 

"Joo den gjør det..!!" sa han..

 

Nei fa*n heller sa jeg..

 

"Ja lukk igjen døra da.." sa han og dro igjen sin egen..

 

Jeg satt i baksetet, og smelte igjen døra.. Fortsatt trodde jeg ikke det stemte..

 

Han dro bilen opp i ca 60km/t, la inn tredje gir og ga flatt jern..

 

Ladetrykksnåla la seg på 0,8 bar (original måler, går til 1,2bar) og bilen skjøt fart slik den gjorde forrige gang jeg satt på..

 

Så dro han ut knappen, og WHOOOF nåla forsvant forbi toppen av måleren og videre et stykke.. Jeg ble virkelig PRESSA inn i baksetet, og i svingen som kom imot oss var plutselig veeeeldig krapp (har aldri tenkt over det engang før når jeg har kjørt der)....

 

Hadde faktisk nok med å holde meg fast for ikke å bli pressa inn i døra baki der..

 

 

KONGE-BIL!!! :D :) :D

 

dette er en Dual Stage Boost Controller fra turbo xs.. populært kalt "blå-kran".

 

driver å skal kjøpe meg en sånn en nå.

 

det som er vitsen med den er at du skal ha den på f.eks steg en som lader 1 kilo på 1. gir så den ikke spinner. Så når du har kommet opp i andre gir smeller du brytern ned og vipps den lader f. eks 1,5 kilo, dette ute hjulspinn.:)

post-1238-13804852257744_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

 

dette er en Dual Stage Boost Controller fra turbo xs.. populært kalt "blå-kran".

 

driver å skal kjøpe meg en sånn en nå.

 

det som er vitsen med den er at du skal ha den på f.eks steg en som lader 1 kilo på 1. gir så den ikke spinner. Så når du har kommet opp i andre gir smeller du brytern ned og vipps den lader f. eks 1,5 kilo, dette ute hjulspinn.:)

 

 

 

 

Hva koster greiene? Vansklig å montere? Stiller den opp bensintrykket òg?

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

 

dette er en Dual Stage Boost Controller fra turbo xs.. populært kalt "blå-kran".

 

driver å skal kjøpe meg en sånn en nå.

 

det som er vitsen med den er at du skal ha den på f.eks steg en som lader 1 kilo på 1. gir så den ikke spinner. Så når du har kommet opp i andre gir smeller du brytern ned og vipps den lader f. eks 1,5 kilo, dette ute hjulspinn.:)

 

Jepp sikkert samme prinsipp! Men en eldre versjon fra Italia eller noe slikt.. :)

 

Funka iallefall :D

1992 Audi S4 2,2 tq sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

 

 

Hva koster greiene? Vansklig å montere? Stiller den opp bensintrykket òg?

 

koster ca 2200 hos krb trading. bare en slange som du kobler på wastegaten (om jeg ikke husker feil )og en bryter som du har inne i bilen med plass til 3 ledninger, en jord, og de 2 andre er til hvert sitt ladetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Originally posted by enrico

Har oxo preiket med han med den gule deltaen i Ålesund. Sinnsykt rå bil, men jeg mener nå at GTI-Rn min er/var råere:D

Lanciaen er en brutal italiensk hissigpropp, men den har litt for mange "sykdommer" som f.eks. for svakt karosseri...

 

Men det er ikke uten grunn den er mange ganger verdensmester

 

Han nevnte noe om en GTi-R han hadde prøvd engang ja, kunne vært din det kanskje..?

 

GTi-R er ikke å forakte det heller nei! :)

 

Svakt karosseri på Delta...JA!

 

Men Evo-modellene skal visst være forsterka på 160-170 steder eller noe slikt, så de er bra..

1992 Audi S4 2,2 tq sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

det er vel bare en ting å si om deltaen på vinterføre PORNO

Den sitter som et skudd på veien(piggfri hjul)skal på isbanekjøring i vinter,har bestilt nye felger å rally pigg,håper jeg har de før måneden er omme.det ligger noen bilder av bilen under integrale her på forumet.driver også å prøver å få til en hjemmeside men det tar sin tid når man er litt "grønn" på dataen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

hmmm..

lancia delta har vunnet 6 wrc(og noen uoffisielle)

så de er absolutt biler med potensial og kjøre-egenskaper.

på vinter`n er de morsomme å kjøre.

denne bilen kan stilles opp før en sving så lenge som man ønsker, og holde sladden helt til man skal igjennom svingen.

nesten uvirkelig å kjøre like godt sidelengs som forlengs uten å noensinne å få følelsen av å ende opp baklengs.

personlig ville jeg valgt en 1989-90 modell til å kjøre på snøen og "leke seg med". og en evo til å ta vare på og dulle med.

evoene går fort ned i verdi når de er vinterkjørt.

svakheter er jo rust og at du må skru.(vanskelig å få deler)

hvis du tar vare på dem så skal nok det være helt greit.

men før du kjøper en lancia er det mye som må gjøres.

en 1989 modell som er ombygd til en evo skal du styre unna.

de er det som regel mye tull med.

du bør også snakke med forrige eier(forsikre om at bilen ikke er stjelt eller krasjet). den røde bilen som du viste bilde av skal være den de kjørte på en autofil-epistode i våres(veldig strøken, eid av en i lancia-klubben). meld deg inn i lancisti norvegesi.

da kan du ta kontakt med noen entusiaster som vet litt om lancia og kan hjelpe deg med import og kjøp

 

 

Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår