BMW- Bergen Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Jepp da var nye girkassen ankommet.. Men da jeg skulle til med å bytte denne viste det seg at kassen bare har 1 stk. eletriske tilkoplinger, mens det kommer 2 stk. ut fra "motoren" Det var heller ingen av disse pluggene som passet på kassen.... Mangler jeg en form for overgang???? Er det forskjell på en 320iA 1991 sedan kasse og en 320ia Coupe????? Siter BMW 325I E36 1991 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 ser i etk at det er to forskjellige automatkasser til den blien der, uavhengig om det er sedan eller coupe. ser ikke noe i etk om tilkoblingene. de to kassene heter: A5S310Z A5S300J Siter 1995 E34 520iE E30 320i(X) + E30 318iS (X) E36 320i(X) E21 323i(X) E34 525i(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW- Bergen Skrevet Desember 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Satt meg ned og studerte den gamle kassen, det viste seg at det er kun 1 stk. tilkoplinger der og men de er ikke like..... Det er vel samme ledningsnett til motoren enten det er coupe eller sedan?? Modellnr på kassene er identiske: 5hp-18. Siter BMW 325I E36 1991 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Må elektrikker 2maz komme til unnsettning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Originally posted by BMW- Bergen Satt meg ned og studerte den gamle kassen, det viste seg at det er kun 1 stk. tilkoplinger der og men de er ikke like..... Det er vel samme ledningsnett til motoren enten det er coupe eller sedan?? Modellnr på kassene er identiske: 5hp-18. Men hvor mange tilkoblings-plinter er det på på tilkoblingen på ny/gammel kasse?? Har du anledning til å legge ut bilder?? (*hosthost* thomas,*host digitalkamera..*hosthost:D ) Ellers passet alt bra eller?? Verktøyet mitt er like helt:( ? :D Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Elektrikker og papparazzi 2maz e på vei. Ringer deg i morgen eg. Så får vi lagt ut bilder til disse som kanskje VET, isteden for at vi spekulerer :) Tror verktøyet ditt lever fortsatt, håper no det gjelder for bukkene mine og jekken min og... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zz zz zz Se å få manuellspaken din ut av ræva, og kom deg bort til Lennie og få tatt noen bilder! Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Bilder tatt ;) Tilkoblingen som ikke passet Etter litt skruing så.... Gamle til venstre helt demontert, nye til høyre. fant vi ut at vi kunne bare bytte lednings nettet inne i kassen. Allt var likt bortsett fra at det var 4 ledninger som var ubrukte, i den gamle kassen var det bare 2 ubrukte. Altså så var den nye tilkoblingen heeelt unødvendig. Litt flere bilder.... Gamle kassen i deler... Mangler noe her..... Legg merke til hva bilen faktisk STÅR på, Heeelt sikkert :D STÅR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW- Bergen Skrevet Desember 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Eletriker 2maz????? EHHH vel? Er vel ikke akkuratt høyspenning i girkassen min? Ergo: Tosk! Phfuuusen! :D Siter BMW 325I E36 1991 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Originally posted by BMW- Bergen Eletriker 2maz????? EHHH vel? Er vel ikke akkuratt høyspenning i girkassen min? Ergo: Tosk! Phfuuusen! :D lollollollollollollollollollollollollol Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Elektriker kan man vel kalles uansett spenningsnivå? hehe.. Tror jeg vill kjøpt noen andre bukker, er mange som har daua av at bilen datt ned over seg.. Tror ikke jeg hadde lagt livet mitt i henda på en sekk med ved.. :rolleyes: Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW- Bergen Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Tror jeg vill kjøpt noen andre bukker, er mange som har daua av at bilen datt ned over seg.. Tror ikke jeg hadde lagt livet mitt i henda på en sekk med ved.. :rolleyes: [/b] Bare for ordens skyld: jeg hadde ingen planer om å legge meg under bilen med en sekk med ved som støtte.... Måtte bare gjøre noe provisorisk for å få ut/inn girkassen. Går ikke med dødsønsker enda, skal nok litt mer til før jeg blir SÅ motløs hehe...:D Siter BMW 325I E36 1991 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW- Bergen Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Da var nye deler bestilt fra tyskland, regner med at de kommer på tirsdag. Delene jeg får er da er: komplett ledningsnett til girkasse( da får jeg denne montert og kan kjøre igjen....!) og jeg får også komplett M3 styling( litt usikker på om bakfanger følger med, men men betaler ikke så mye for det..) Kommer flere bilder etterhvert.....! sombrero Siter BMW 325I E36 1991 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg