Gå til innhold

basskasse til 240. noen som har bygget?

Ranger emnet

Kennet

Anbefalte innlegg

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by R_Style

på de veggene jeg har bygd til den 240`n j har/hadde, ble bygd uten den trappe-trinn plata, pga av at den kassa jeg har/hadde ikke hadde glass i bak kant... så gulvplata ligger jevnt opptil enden/bunnen av basskassa... hvis du skjønner hva jeg mener?

Hehe skjønte ikke helt hva du mente.. det er jo et slags trappetrinn (10cm) i baggasjerommet uansett hva slags basskasse man har..la du gulvplata 10 cm over gulvet bakerst slik at det gikk kant-i-kant med resten? Eller la du bakveggen på basskassa så langt bak slik at den gikk helt ned til gulvet?

alle veggene kunne jeg plukke ut på under 2 minutter, alt satt skrudd i hverandre, og under det ene dekselet på venstre side av baggasjerommet/hjulbrønnen hadde jeg en reservekanne med 5 liter bensin... jeg løsna 2 skruere nederst mot gulvplata, og vips, så hadde jeg reservekanne med bensin gjemt baki....

Er veggene skrudd mot hverandre uten noen "hjørnestolper"(Fig.D)?

Skrudd "innenfra" og ut (fig.b) eller motsatt (fig.A)?

Eller har du brukt små vinkler?(fig.C) som man bruker til b.la møbler?

bagasjevegger.JPG

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som er rødt på det bildet skal forestille skruer...

Brukte du sponplater? Åssen tåler de vinter med fuktighet a?

Lurer på om jeg skal bygge i mdf evt male sponplatene før de trekkes...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC01798.jpg

DSC01829.jpg

Jeg mekket egne terminaler, slik at signal og remote går igjennom kassen..

idèen er at man da kan ha veldig korte kabler ved forsterkeren, slik at man slipper de stygge kablene som ligger å slenger langs kassen.

jeg har MASSE vatt inni kassen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by koKKin

http://www.volvo.er-mandig.com/upload/IMG_9388.jpg

her er kassen jeg har bygd. den går under hattehyllen. litt dårlig bilde.

Et lite tips til deg, få deg noen bass rør som går opp i hattehylla, vis ikke de gjør det da?

Når røret kommer opp i hylla, og inn i cupeen, da blir lyden enda bedre.. Vist du nå ikke viste dette ;)

Kan ta noen bilder av kassa mi i morgen, og legge ut..

Det er til 1 stk 12" Cadence Flash. Kassa går fint under.

Mvh. Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider