Gå til innhold

basskasse til 240. noen som har bygget?

Ranger emnet

Kennet

Anbefalte innlegg

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by R_Style

hei!

jeg bygde "igjen" alle de tomrommene bak i baggasjen min på en ukes tid... var en del jobb, men så ble heller ikke så værst, og ikke så dyrt heller... se bilder!

FØR:

197884.jpg

ETTER:197885.jpg

Sinsykt pent da. skal muligens gjøre noe liknende når jeg får egen 240..

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by R_Style

hei!

jeg bygde "igjen" alle de tomrommene bak i baggasjen min på en ukes tid... var en del jobb, men så ble heller ikke så værst, og ikke så dyrt heller... se bilder!

FØR:

197884.jpg

ETTER:197885.jpg

PENT!

Du har ikke lyst til å beskrive litt nærmere hvordan du har gjort det?

Hva slags materiale? Hvor tykt? Hva skrudde du det fast i?

Muligheter for å "åpne" sideveggene for tilgang til hjulbrønner?

Gjerne flere bilder også!

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si du er oppdatert hayabuza;)

stemmer det vettu, den stod til salgs august 2003...! den ble solgt for 25 000 med stereo anlegget som vist på bilde...!

men til dere som lurer på hvordan dette er bygd, så er det vanskelig å forklare, ettersom att det er mye jobb for å få tilpasset de forskjellige veggen rette så de passer sånn noen lunde greit...

men jeg har ett sett med "vegger" stående i "snikkerbua", som jeg ikke har fått montert i den 240`n jeg har nå... og disse kan jeg godt selge... det er vegger på hver side av hjulbrønnen, gulvplate, og vegg foran basskassa som er satt inn under hatthylla som jeg kan selge, eller evt lage flere av de jeg har liggende og selge...

de veggene er prikk like som på bilde, bortsett fra at den kassa jeg har tilpasset de veggene til, ikke har glass, så det blir da altså en hel plate foran basskassa på en måte, som dekker "bakveggen" av kasse hvis dere skjønner meg....

MVH

R_Style

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zyrex:

som sagt så er det ikke bare å gi målene, ettersom att det er så mye vinkler og avrunnede kanter...! er ikke noe fast mål på de...!

prøv å bygg selv og prøv deg fram, så skal jeg spørre deg om en ukes tid om du kan gi meg noen mål på veggene, så skal vi se hva du svarer...! det vil ta lengere tid å finne alle målene og gradene som de forskjellige vinklene er i, en det tar deg å bygge vegger selv, hvis du har litt tålmodighet...!

har du tålmodighet og tid så greier du det...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig interessert i de vegga dine! Regner med at de passer på en 242 75mod også?

Følger de "trappetrins" platene også? Altså mellom gulv og vegg mot baksete? I så fall Kan godt reise opp mot hamar og hente dem i morra hvis du vil ha kjappe penger...

Har du foresten lagd noen "vegg" mot bakenden, der hvor baklyktene sitter?

//Fant ut at dette gir jo potensiale for å bygge inn bass/elementsett i sidevegga mot hjulbrønna..

Det skulle vel ikke være så vanskelig å sette på noen hengsler og en magnetlås på de sideveggene slik at man kan utnytte den plassenmot hjulbrønna til slepetau og varseltrekant heller?

Tror du kan begynne å masseprodusere dette :)

Sponplate du har brukt? mdf er vel kanskje bedre motstandsdyktig mot fuktighet...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på de veggene jeg har bygd til den 240`n j har/hadde, ble bygd uten den trappe-trinn plata, pga av at den kassa jeg har/hadde ikke hadde glass i bak kant... så gulvplata ligger jevnt opptil enden/bunnen av basskassa... hvis du skjønner hva jeg mener?

hvis flere skal ha, så kan jeg prøve å lage flere "falske vegger" til å bygge igjen baggasje-rommet... (til komplett igjen bygging)

det eneste stedet jeg ikke har bygd igjen baki, er det mellom baklyktene, der trekte jeg med svart filt...

men snikkerbua har jeg ikke i hamar, jeg bor i hamar fordi jeg jobber på gjøvik... kommer opprinnelig fra Rendalen (ulvenes-land:) ) så platene har jeg ikke her i øyeblikket, men kan ordne det til neste helg ved interesse...! hvis dere lurer på noe, så er det bare å ta kontakt på mobiltelefon, ikke send sms, men ring i stedet...!

tlf: 41042558...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og forresten til deg breisladdern, du kommer med mange fine forslag til hvordan du kan bygge baki baggasjen din... alt er mulig å få til, bare man går inn for det og har tålmodighet som jeg skrev her litt før i forumet...! bare å sette fantasien i sving det, så har du et fint bygd anlegg før du vet ord av det...!;)

når jeg bygde baki, så tegna jeg ikke opp noen ting, jeg hadde kun basskassa å gå etter, og jeg bygde etter den... fantasien kom til rette under veis, og dere ser hvordan resultatet ble... ikke noe overdrevent rått, men pent og ryddig, og fortsatt baggasjeplass igjen...! alle veggene kunne jeg plukke ut på under 2 minutter, alt satt skrudd i hverandre, og under det ene dekselet på venstre side av baggasjerommet/hjulbrønnen hadde jeg en reservekanne med 5 liter bensin... jeg løsna 2 skruere nederst mot gulvplata, og vips, så hadde jeg reservekanne med bensin gjemt baki....:cool:

ta gjerne en tur innom min hjemmeside, så kanskje du/dere ser stereoanlegget litt bedre der...

http://www.volvo-in-sports.tk

ligger noen bilder under linken volvo 2-serie og medlemmens biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider