Gå til innhold

Spørsmål.

Kuli

Anbefalte innlegg

Passer nok med mye jobb og penger..sannsynligvis lage nye motorfester, gjøre om masserart osv, siden 200SX maskin vanligvis er langsmontert, mens den sitter tyverrstilt i Primera.

Hvorfor noen ville ta seg all denne jobben med å få til dette er utenfor min fatteevne, når vi har en fin liten sak kalt Sunny GTi-R, som også har SR20DET, og passer inn med langt mindre (ingen?) modifikasjoner. Pluss at man får 20 hester mer :D

Det som dog kunne vært interessant var å se en Primera bygd om til bakhjulstrekk. Kunne vært et morsomt prosjekt, men sannsynligvis motbydelig dyrt, evnt motbydelig langt...

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke og være så alt for mye jobb og bygge om til bakhjulstrekk.... Har faktis lekt meg litt med tanken!!

Ta utgangspunkt i en primera 4x4 og fjern de fremre drivakslene og lås diffen på en eller annen måte... Er ikke værre:)

Bact to topic: Mailet med en kar i England som hadde montert en S14 Motor i Primeran sin, husker ikke helt hva han skreiv (har byttet pc og glemte og ta vare på mailen:( ) Mener og huske at det ikke var altfor vanskelig.....

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanPrimera

Jeg spurte om s14 motor ville passe inn i primera på et engelsk forum og dette er svaret jeg fikk (av en som driv på med samme jobben på det tidspunktet)

As for you question about the S14 lump,well form the research a couple of us have done,it shouldn't be a prob fitting the engine.The common denominator is the SR20 block and from what we can see they are cast the same,so the engine should go straight onto the FWD box.Also the engine mounts from the Primera should fit to,but it is no prob having some made.

One prob would be the inlet manifold,as when you turn the engine it will be on the wrong side.I have been informed that the Primera inlet should be upto the job.I would also be using the s14 ECU.

Its not going to be cheap to do this and it is looking at lot easier to use the GTIR engine instead.

Her er hvertfall noe du posta får et års tid siden.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ronnyprimera

Hva er egentlig forskjellen mellom ha en Sunny GTi-R motor i primeraen, enn det å hive inn en turbo? Begge alternativene koster like mye, men hvilket alternativ er best, og kraftigst?

GTi-R motoren har blant annet en litt annerledes inntaksmanifold, dermed har du frigitt en liten porsjon hester mer, en ein "vanlig" SR20DET...

SR20DET motoren kommer jo med turbo orginalt, og dermed trenger du bare motoren, og el-klippet, så skal den nermest vere plug and play..! Vist du begynner og stappe oppi selv, trenger du styringsenhet for bensinen i samsvar med luftmengden.

Vist du får tak i ein komplett GTi-R motor, så er jo det mer og foretrekke.

Og begynne på ein standard SR20DE motor, gir deg visse begrensninger angående hvor stor luftmengde du kan kjøre inn i den før innmaten begynner og gi etter.. (mener på at SR20DET motoren har andre stempler, veivaksling/armer og lignende? en ein vanlig sr20de?)

Vel, uansett så, med nok penger så funker det vist fint og ta ut 418 hest på hjula!! *ler* (funnet på g20.net)

Hva var det han skreiv for noe.. vist han begrenset trykket ned til 12 psi, så klarte han og få veigrep på tredje giret....

Og han har vore oppi 28 psi eller no sånn?! kjører til vanlig på 15-18 psi.. jaja.! Hadde vore sinnsykt morsomt og prøvd!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanPrimera

Trenger ikke og være så alt for mye jobb og bygge om til bakhjulstrekk.... Har faktis lekt meg litt med tanken!!

Ta utgangspunkt i en primera 4x4 og fjern de fremre drivakslene og lås diffen på en eller annen måte... Er ikke værre:)

Bact to topic: Mailet med en kar i England som hadde montert en S14 Motor i Primeran sin, husker ikke helt hva han skreiv (har byttet pc og glemte og ta vare på mailen:( ) Mener og huske at det ikke var altfor vanskelig.....

nåh tja nja.. veit da ikke helt.. er ikke så sikker på at den bakre delen av 4x4 systemet til primeran tåler all verden påkjenning når den ikke får kreftene fordelt fremme også....?!...

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at SR20DET'n har annen innmat. Tror det er poppis å bruke f.eks S14-råder under turbokonvertering av SR20DE.

Sånn jeg ser det, så er GTi-R motor det overlegne alternativet, hvis man vil ha turbo i en Primera, eller en annen bil med SR20DE

(Almera GTi?), siden du da får en komplett turbomotor, som er laget for å ha turbo, samt ledningsnettet og hjerne, så alt sammen fungerer slik det skal.

Og husker jeg feil hvis jeg sier at selve blokka er bedre egnet og? Siden den har en del flere oljekanaler osv, bl.a. underspyling av stempler?

Disse er kanskje der på Primera'n også, men plomberte?

Er det ikke annet innsug på GTi-R'n også? At de 20 ekstra hestene kontra S14-motor kommer fra innsug og eksosmanifold?

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera

Her er hvertfall noe du posta får et års tid siden.

Takk!!

Originally posted by eGtTurbo

nåh tja nja.. veit da ikke helt.. er ikke så sikker på at den bakre delen av 4x4 systemet til primeran tåler all verden påkjenning når den ikke får kreftene fordelt fremme også....?!...

Da er det bare og forsterke litt her og der så går det bra!!;)

Originally posted by Dulle

Stemmer det at SR20DET'n har annen innmat. Tror det er poppis å bruke f.eks S14-råder under turbokonvertering av SR20DE.

Sånn jeg ser det, så er GTi-R motor det overlegne alternativet, hvis man vil ha turbo i en Primera, eller en annen bil med SR20DE

(Almera GTi?), siden du da får en komplett turbomotor, som er laget for å ha turbo, samt ledningsnettet og hjerne, så alt sammen fungerer slik det skal.

Og husker jeg feil hvis jeg sier at selve blokka er bedre egnet og? Siden den har en del flere oljekanaler osv, bl.a. underspyling av stempler?

Disse er kanskje der på Primera'n også, men plomberte?

Er det ikke annet innsug på GTi-R'n også? At de 20 ekstra hestene kontra S14-motor kommer fra innsug og eksosmanifold?

Det er annen innmat i SR20DET motorene, ja

Det mest ultimate er og bruke en GTi-R motor, men siden tilgangen på de her til lands er såpass mye dårligere enn S14 så kan man jo spørre seg om hva som er enklest/billigst....

Er annet innsug på GTi-R motoren kontra S14, men det er ikke her de fleste hestene ligger! GTi-R motoren (såkalt "redtop") er en mye mer påkostet motor som ble utviket på en tid da nissan hadde mye bedre råd (slutten av 80, begynnelsen av 90 tallet) Hvis du har kjørt en P10 eGT ("redtop") og derreter en P11 GT ("blacktop") så merker du godt forskjell, selv om det ikke er noe forskjell i hk! Bla Toppen har helt andre utforminger, dvs nærmest helt optimalt på "redtop"`en

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider