Gå til innhold

hjelp fort!! HVa kan ha skjedd??

Ranger emnet

SeVen

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte helt vanlig.. med min audi 90 2.2E plutselig så ble all lys skikkelig dårlige.. cd spillern slo seg av osv.. tenninga ble feil! Hadde nesten ikke fulltlys.. ! jeg slo av bilen og da jeg skulle starte igjen ville ikke starteren nesten gå rundt.. den fikk ikke nok strøm!! Jeg tror det ha hoppet av en ledning et sted.. men hvem kan det være ?? Jeg har strøm på alt, men alt for lite!! Noen som har peil på hva som har skjedd ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SeVen

Jeg kjørte helt vanlig.. med min audi 90 2.2E plutselig så ble all lys skikkelig dårlige.. cd spillern slo seg av osv.. tenninga ble feil! Hadde nesten ikke fulltlys.. ! jeg slo av bilen og da jeg skulle starte igjen ville ikke starteren nesten gå rundt.. den fikk ikke nok strøm!! Jeg tror det ha hoppet av en ledning et sted.. men hvem kan det være ?? Jeg har strøm på alt, men alt for lite!! Noen som har peil på hva som har skjedd ???

Dynamoen kan ha sett sine bedre dager.

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SeVen

Hadde samme symptomene på min Audi 90....

tok ut batteriet og ladet det opp igjen,funket som krutt

Men la i ettertid merke til at bilen i perioder ikke ladet (har vel Voltmeter i den?) men det var en typ -89

Høres ut som ladeproblemer spør du meg...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skjer sånn, poff, plutselig så er det ikke dynamoen - men en jordfeil. Det som sansynligvis har skjedd er som du sier en strømførende ledning som ligger inntil karosseriet sånn at mye av strømmen som skulle gått til instrumentering og lys går rett til jord.

Hvilken har jeg ingen formening om.

-jr @ jro alfakrøll rangerbox.net

Polo 1.0 50hk, 0-100 i løpet av formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akuratt det sammen skjedde med min 90 -85 modell. det er batteriet. prøv å mål med voltmeter så skal du se. når jeg gjorde det med min falt spenninga når jeg rusa motoren ( fra 12,7 til 12.0. men når jeg koblet av minus polen og målte utenom batteriet ladet den 13.8

satte inn nytt batteri, for 2 dager siden å nå funker den som bare faen...

VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte meg ned og tenkte meg skikkelig om hva det kunne være.... det var ikke batteriet, dynamo, joringsfeil..! Klødde meg godt i hode når jeg hadde sjekka dette.. Men så plutselig kom jeg på noe.. jeg hadde ikke sjekka strømmen ut fra dynamoen.. men jeg utelukket den fordi det var 14.2 v på batteriet.

Men fant ut at det var regulatoren på dynamoen som hadde hengt seg opp.! Tok en skrutrekker og kakket på regulatoren o *poff* så lyst det som faen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Kan være fordel å ta ut regulatoren da å se på børstene. Kan være det er lite igjen av dem, eller dritt som gjør at de henger seg opp. Husk å koble fra strømmen før du tar ut regulatoren.

Ja, har tatt opp dne og sett på børstene.. de er skakkkjørt.. :/ så jeg setter inn nye på mandag.. skjønner ikke helt åssen de kan bli det men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider