Gå til innhold

Corsa A

Ranger emnet

Fyrsten

Anbefalte innlegg

Jeg har en Corsa A som begynner å bli litt brun i kantene... Og da i sammenheng med lakk så hadde det jo vært greit å gjort litt annet småtteri med den å.

Har jo noen tanker i hue men det er jo greit å få noen tips...

Så hvis noen har tips om ting som er lett gjennomførbart, nettsteder o.l. så hadde det vært fint.

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fyrsten

Jeg har en Corsa A som begynner å bli litt brun i kantene... Og da i sammenheng med lakk så hadde det jo vært greit å gjort litt annet småtteri med den å.

Har jo noen tanker i hue men det er jo greit å få noen tips...

Så hvis noen har tips om ting som er lett gjennomførbart, nettsteder o.l. så hadde det vært fint.

Kommer jo litt ann på hvor my kr du har tenkt å bruke da...

Har NYE M3 kanalskjørt, GSI bakluke spoiler liggende hvis det er intresse for det?

Har også grått dashbord, komplett med alt untatt instrument.(har GSI instrument, men må bygge om i min egen før de blir solgt)

Hvilke års mod har du?

Muligheten er å bytte skjermer, lykter, grill for å få 92mod look da, er en del penere enn den gammle.

Få senke den godt nedpå, minst 80mm og 15" med 45 profil dekk.

Her er ett bilde av bilen min...

CorsabilderforNovaload005.jpg

corsa_gsi_16v_001.jpg

corsa.jpg

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en 93mod. evt sent 92. Er vel regga i mai 93. Så jeg har riktig front...

Fluid: Hva er det du forlanger for de instrumentene? og er de til det "nye" dasjbordet?

Corsa tuner:

Fra hvilken årsmodell er det dasjbordet? En jævla bonde assman prøvde å stikke av med bilen og herpa dasjen skikkelig. Var ikke mulig å få nytt ble det sagt på Opel...

Forøvrig er dette veldig lav budsjett for tiden, men satser på å få inn litt $$$ utover nyåret.

Hadde vært fint med litt info ang hva som er største bredde på felg/dekk kombinasjon som går innunder uten bredding av hjulbuer.

Sånn tilslutt, hvor mye arbeid er det egentlig med å montere 16v. Har hørt rykter om at det er grisemye arbeid. Eller får man kit som de "høyere" makter godkjenner?

Og ja, den skal senkes. Mye....

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dashbordet mitt er til gammletypen desverre.

16v montering er litt jobb, men ikke all verdens.

Må ha masse nye spesial deler som: Drivaksler, motorfester, hjulnav....

Dette er no jeg har laget alt av selv ;)

Må lages plass til dynamo...

Driver å prøver å få dette godkjent nå om dagen..

Ang dekk felg er det trangt bak.

Har nå 6X15 ET 49 med 195/45-15

Er en ypperlig dim på både dekk og felg egentlig-

Skal du opp på 7" bredde sliter du med kanten bak

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fluid

Vet ikke om instrumentene fra gamledashen passer på nye dessverre..

Corsa tuner: må man lage drivaksler selv? har hørt at man kan bruke indre knuta fra ascona c m/ bigblock og resten fra corsa gsi?

Er du VELDIG heldig finner du den rette akselen fra GSI som har 22splines..

Men denne er ikke lett å finne.

Har sjekke med de i UK og der sier dem den kom kun på en mnd regga biler.

Har prøvd 2 sett sjøl, men fant det best å lage dem.

Alle med big block har store knuter inne (f16kasse ->)

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider