Gå til innhold

dumper ventil og stasj

Ranger emnet

PrOxY

Anbefalte innlegg

hei, som dere kansje ser er jeg en ny bruker i dag.. jeg bare lurte på om alle dumperventil passer til alle biler eller er det forskjellige ventiler til forskjellige biler? har hørt at man kan få det i "FUCKING-LOUD" ut gave og slikt... jeg tenkte bare at jeg må ha det på bilen jeg skal ha når jeg blir 18 ( satt i en saab turbo med dumperventil og ble forelsket :P )

Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler

Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler

Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrOxY

må man bytte dyse på bilen hvis man monterer effektanlegg og powerfilter/knfilter?

Vist du har ein heeeilt spesiell motor kanskje??

Du behøver strengt tatt ikkje bytte noe.. Kan godt hende blandingen blir bittelitt av, så det kan jo justeres inn ved hjelp av småkostelige finnesser. Kommer litt ann på hvor "bra" luftinntaket blir!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrOxY

hei, som dere kansje ser er jeg en ny bruker i dag.. jeg bare lurte på om alle dumperventil passer til alle biler eller er det forskjellige ventiler til forskjellige biler? har hørt at man kan få det i "FUCKING-LOUD" ut gave og slikt... jeg tenkte bare at jeg må ha det på bilen jeg skal ha når jeg blir 18 ( satt i en saab turbo med dumperventil og ble forelsket :P )

For det første så heter det ikke dumperventil men dumpventil. Og ja dem passer på alle bensinbiler med turbo. Tilkoblinger og sånt må kanskje modifiseres litt, men går som oftest veldig greit.

Nei, du må ikke bytte dyse (Dessuten pleier biler å ha mer enn 1 dyse. Pleier å være en stk per. sylinder) 3"eksos fra turbo med 1 lyddemper funker bra. Har du katalysator så kan du ta den bort eller montere enn race-kat. Men det er nærmest turboen det er viktig å ha grov eksos, da det bla. er der det er varmest.

"Fucking load", da tenker du sikkert på turboxs rfl(real fucking load) dumpventil. Den funker bra, men vil heller anbefale turbosmart sine ventiler. Virker mer solig,er penere, og har mulighet for å justere fjæra veldig enkelt uten å måtte demontere ventilen. Krbtrading har turboxs,be-4-you har turbosmart.

Men jeg kan love deg at du kommer til å bli drittlei pstchhhh-lyden etter ei stund. Hadde en turbosmart megasonic på min volvo740. Ble drittlei så jeg solgte den og monterte en resirkulerende boschventil (sånn som sitter på saab 900/9000). Syns lyden av den er ganske rå jg, er ikke så veldig høy men. Men da må du ha åpent luftfilter hvis det skal bli no lyd i det heletatt.

Volvo 240 TIC - 86

Volvo 850 T5 -95 (solgt)

Volvo 240 GL - 85(solgt)

Volvo 740 TIC -87 (solgt)

Volvo 740 TIC -88 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by -=turbokalle=-

Ble drittlei så jeg solgte den og monterte en resirkulerende boschventil (sånn som sitter på saab 900/9000). Syns lyden av den er ganske rå jg, er ikke så veldig høy men. Men da må du ha åpent luftfilter hvis det skal bli no lyd i det heletatt.

Hvor får man kjøpt resirkulerende ventiler? bilder av noen?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider