Gå til innhold

Folk er stresset i dagene før jul

Ranger emnet

Otto von Bismarck

Anbefalte innlegg

Noen er imidlertid mer stresset enn andre.

Jeg var på vei til Liertoppen kjøpesenter i dag.

Ved Statoil på Lierskogen er en bussholdeplass, der en buss dro ut i veien foran meg, for så å kjøre noen meter og deretter stoppe i veien.

Jeg bestemte meg for å vente. Sikten fremover var for dårlig til å kjøre forbi.

Det tok ikke sjåføren av en høyst ordinær DH-registrert Audi A4 Avant 1.8 (1995-1999) med en kjedelig blåfarge og møkkete hjulkapsler særlig hensyn til.

Jamring fra en liten konsernfirer og hjulspinn på det glatte føret hørtes i det den forsvant forbi min bil og bussen foran, som hele tiden skjermet for sikten mot veien fra høyre, som fører til og fra sentrum. Ikke nok med det, første møtende kurve er i tillegg glatt og uoversiktlig i begge retninger. Da den passerte bussen kom en bil i møte, som idioten såvidt unngikk å kjøre rett i trynet på ved å svinge brått til høyre. Om det i tillegg hadde kommet en fra sentrum kunne noe ha gått veldig galt.

Bussen svingte av veien og jeg kjørte videre.

Da jeg kom opp på sletten mot kjøpesenteret fikk jeg øye på Audien, da lå den så å si klint oppi støtfangeren til en bil.

Jeg håpte at vedkommende skulle til kjøpesenteret og der fikk jeg ønsket mitt oppfylt. Jeg fulgte etter og parkerte i nærheten.

Til tross for at vedkommende kjørte som et svin, mens jeg kjørte pent etter, gikk jeg først ut av bilen.

Hvor mye tid sparte vedkommende, egentlig?

Vel, jeg gikk vedkommende i møte, som viste seg å være ei dame rundt de førti, og som var like sur og stygg som gammel møkk.

"Var det du som foretok den fantastiske forbikjøringen", spurte jeg spydig.

Hun svarte ikke og gikk fort mot inngangen.

"I så fall må jeg berømme deg for fabelaktig god kjøring", fortsatte jeg i det jeg ruslet etter.

Hun glante surt mot meg og gikk mot rulletrappen.

Da jeg hadde utført ærendet mitt og var på vei ut av bygget, dro jeg kjensel på ei stygg merr foran meg som kom bærende på en pose fôr (sikkert maten hennes) og travet mot en viss A4.

Jeg spaserte etter og vel fremme ved den deilige bilen hennes spurte jeg om hvorfor hun ikke svarte tidligere.

Hun fomlet med sitt og unngikk all kontakt. Et lite øyeblikk trodde jeg faktisk at hun var døv. Så dumt det enn kan virke spurte jeg om hun var nettopp det.

"Jeg må ikke svare hvis jeg ikke vil", smalt det fra den stygge kjeften hennes, så satte hun opp farten mot inngangen igjen.

"Så du er både døv, dum og en dårlig sjåfør", sa jeg og gikk vekk.

Der og da hadde jeg en slik lyst til å gi henne flatsiden av øksa i julegave.

Dette rasshølet risikerte å ta livet av uskyldige, eller invalidisere noen, samt ødelegge andre folks biler, kun for å komme frem noen sekunder før andre.

Slike folk skulle foruten å bli frarevet førerkortet, som politiet bruker som rumpeskrape mens vedkommende ser forskrekket på, fått ordentlig bank. Og med bank mener jeg god og gammeldags juling. Siden skulle de vært hengt ut i lokalavisen som de egoistiske svinene de er og fratatt absolutt alle rettigheter.

Det blir vel ikke sett på med blide øyne om jeg slenger ut hele skiltnummeret til den fordømte megga, men dere skal vite at jeg har veldig lyst til å gjøre det.

Har noen sett rar kjøring i det siste som er verdt å nevne, så er dette rett tråd til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Det blir vel ikke sett på med blide øyne om jeg slenger ut hele skiltnummeret til den fordømte megga, men dere skal vite at jeg har veldig lyst til å gjøre det.

Hei.

Jeg synes du skal gjøre det du har lyst til. Det er jo tross alt Jul snart.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial tekst. Bra gjort.

Kan si det sånn at jeg har vært i lignende situasjoner hvor folk utsetter seg selv og andre for fare, så har jeg møtt de igjen på en p-plass eller i et p-hus, og gitt de fine, men iskalde kommentarer. De føler seg ikke så tøffe da.

Har fler noen slike historier, del de med oss :)

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra skrevet og tøft gjort:)

Jeg opplever akkurat som dere slike hverdagslige situasjoner der en kan bli sinnsykt irritert..

Et eksempel:

Her om dagen skulle jeg kjøre muttern til byen, hun skulle gjøre unna julehandelen. Jeg kjørte da ned i parkeringshuset under glasshuset i Bodø, her var det et kaos uten like. Jeg kjørte innover i parkeringshuset og fant meg en plass, men problemet var at den veien jeg kjørte også hadde motgående trafikk, så jeg måtte vente på et par biler. Som den hensynsfulle bilisten jeg er satte jeg på blinklyset, for å markere hvor jeg hadde tenkt meg. Et par biler kjørte forbi, men så kom det en frekkas i en gammel Citroen stv. han så på meg og jeg pekte mot luken, han så da bak seg etter andre biler, rygget tilbake før han ga full gass mot luken som jeg skulle inn i, jeg fløytet på ham, men jeg kunne helt tydelig se at han hadde et glis rundt munnen mens han manøvrerte seg inn i luken. Det han ikke hadde tenkt på er det at en Golf er litt mindre enn en gammel franskmann, så han bulket til en nyere MB, jeg måtte bare le, han rygget ikke ut igjen, men gikk ut av bilen og viste fingeren til meg som satt i bilen og lo. Parkering fikk jeg etterpå fordi en latterfull mann i 30årene kakket på vinduet mitt og sa at jeg kunne få hans plass hvis jeg kjørte litt frem slik at han fikk ut sin A4. Etter jeg hadde parkert så jeg idioten i Citroen stv`en ivrig opptatt med en skademelding..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...